Οδηγούμε: Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Είναι γεγονός πως το Suzuki Swift πέρασε από διάφορα στάδια τα τελευταία χρόνια, όσον αφορούσε στη σχεδίασή του. Διότι μπορεί να έχει μπει αισίως στην τέταρτη δεκαετία της ζωής του ως μοντέλο, ως όνομα, εντούτοις συχνά-πυκνά περνούσε από το σχεδιαστήριο της Suzuki προκειμένου να «φρεσκαριστεί».

Ως μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1985, όμως στην Ευρώπη σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2000, όταν κι αντικαταστάθηκε από το Ignis. Από το 2004, όμως, ακολουθεί βίο παράλληλο με το έτερο μικρό μοντέλο της Suzuki. Στην πράξη από το 2004 κι ένθεν το Swift έχει πατήσει σε μια συγκεκριμένη λογική, η οποία έχει αποδειχθεί άκρως επιτυχημένη. Τουλάχιστον εμπορικά.

Προ ολίγων μηνών παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του Swift, η οποία θα έλεγε κανείς πως είναι με διαφορά η πιο ώριμη. Σχεδιασμένο για την Ευρώπη αρχικώς και τον υπόλοιπο κόσμο εν συνεχεία, το τέταρτης γενιάς Swift έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις από κάθε άποψη.

Στη Suzuki πέτυχαν διάνα με τις αλλαγές που έκαναν, καθώς τα όμορφα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα δίνουν την αίσθηση οχήματος που είναι πιο φαρδύ και πιο σπορτίφ. Ακολουθώντας την… τάση της εποχής, οι σχεδιαστές της Suzuki επέλεξαν το «τρικ» της αιωρούμενης οροφής, μέσω των μαύρων επιφανειών στην Τρίτη κολώνα. Όμως προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, μιας και σε αυτή την επιφάνεια ενσωμάτωσαν τις λαβές των πίσω θυρών, κάνοντας το Swift να δείχνει πιο «κουπέ».

Σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Swift, οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μικρύνει κατά 1 cm, όμως το κατά 2 cm μακρύτερο μεταξόνιο έχει βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση τν διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες. Αλλά και για τια αποσκευών, μιας και το πορτ μπαγκάζ έχει πλέον χωρητικότητα 265 λίτρα, ήτοι 54 παραπάνω απ’ του προηγούμενου Swift.

Το εσωτερικό είναι εναρμονισμένο με το… εξωτερικό, όντας μοντέρνο και νεανικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, όμως η συναρμογή τους είναι κορυφαία. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να βοηθά ώστε ο οδηγός να έχει τα πάντα στα… δάχτυλά του. Εύκολο στη χρήση και με πολλές ενσωματωμένες λειτουργίες και το Infotainment, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphones.

Πάμε τώρα στα… βασικά. Το Swift της δοκιμής μας παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δύο λόγους. Ο πρώτος και μάλλον… αυτονόητος είναι ο κινητήρας του, μιας και το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,2 λίτρων με απόδοση 90 ίππους είναι από τα «δυνατά χαρτιά» του ιαπωνικού σούπερ μίνι.

Τη μεγάλη διαφορά, εντούτοις, την έκανε το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη, καθώς συνδυάζεται και με σύστημα Start-Stop. Το SHVS μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, αλλά και με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα στο τελευταίας γενιάς Swift. Εν προκειμένω το «δικό μας» υβριδικό Swift συνδυαζόταν με το μηχανικό «πεντάρι», το οποίο είναι πολύ καλό σε αίσθηση και συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ.

Παρότι αυτόματο, το Swift της δοκιμής μας παρέμεινε υπέρ το δέον οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται οριακά κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε ακόμα κι έπειτα από πολύωρες μετακινήσεις οι επιβάτες να βγαίνουν ξεκούραστοι από το Swift, ενώ ανθεκτικά είναι και τα φρένα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 1.242 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120 Nm/4.400 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 265 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 11,9’’
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 37 lt
Κατανάλωση (μικτή) 5,9 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 95 γρ.
Τιμή: 15.080 ευρώ

Best Of

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...

Κώστας Μπακογιάννης: Θέλουμε να πετύχει ο Δήμος. Για το καλό της πόλης και των κατοίκων της

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο τέως Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης επέστρεψε...

Κωστής Χατζηδάκης: Προχωρούμε μπροστά, στο δρόμο της ανάπτυξης

Επιτάχυνση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και επανεξέταση του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η δημοφιλία Μπάιντεν… στα πατώματα. Όπως του πρεσβύτερου Μπους (όταν έχασε τις εκλογές)

Η προοπτική να μετατραπεί ο Τζο Μπάιντεν σε Πρόεδρος...

Ο Τραμπ είναι… αυτή τη στιγμή Πρόεδρος των ΗΠΑ

Η μεθοδικότητα των πολιτικών αναλυτών, των εταιρειών δημοσκοπήσεων και...

Ποιός θα εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι δεν μπορεί να περιφέρεται ως… διασκεδαστής;

Η κατάσταση με τον Στέφανο Κασσελάκη αρχίζει πλέον να...

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Η δημοφιλία Μπάιντεν… στα πατώματα. Όπως του πρεσβύτερου Μπους (όταν έχασε τις εκλογές)

Η προοπτική να μετατραπεί ο Τζο Μπάιντεν σε Πρόεδρος μιας θητείας, προκαλεί τρόμο στο επιτελείο του Οβάλ Γραφείου και τους επιτελείς του Δημοκρατικού Κόμματος....

Ο Τραμπ είναι… αυτή τη στιγμή Πρόεδρος των ΗΠΑ

Η μεθοδικότητα των πολιτικών αναλυτών, των εταιρειών δημοσκοπήσεων και των ΜΜΕ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μας επιτρέπει να έχουμε... σε πρώτο χρόνο πλήρη...

Ποιός θα εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι δεν μπορεί να περιφέρεται ως… διασκεδαστής;

Η κατάσταση με τον Στέφανο Κασσελάκη αρχίζει πλέον να ξεφεύγει ακόμη και από το στάδιο της γραφικότητας. Προβληματίζει για το βαθύ έλλειμμα αντίληψης που...