Οδηγούμε: Hyundai i30 N Performance (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Κοντεύουν 30 χρόνια από τον Αύγουστο του 1990, όταν η Hyundai μπήκε δυναμικά στην ελληνική αγορά, με το πρώτο κορεατικό αυτοκίνητο να πωλείται στη χώρα μας λίγους μήνες αργότερα. Σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα, κι έχοντας περάσει από τρικυμίες και νηνεμίες, η ελληνική αντιπροσωπεία της Hyundai μπορεί να υπερηφανεύεται πως αυτή η εταιρία που ανέκαθεν φημιζόταν για το «value for money» των αυτοκινήτων της, κάνει στροφή στον «modern premium» χαρακτήρα των μοντέλων που παράγει.

Συνάμα η Hyundai μεταλλάσσεται σε ως προς το DNA της, μιας και η εμπειρία της εμπλοκής με το WRC και οι επιτυχίες στους αγώνες TCR, οδήγησαν… μοιραία τη φίρμα στο να σκεφτεί πολύ πιο σπορ. Και το έκανε με τρόπο εμφατικό, εμπιστευόμενη στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας με εμπειρία από τη συγκεκριμένη κατηγορία, προερχόμενα κυρίως από το τμήμα «Μ» της BMW. Μόνο που η Hyundai το προχώρησε ένα… γράμμα παραπέρα, καθώς τα δικά της σπορ μοντέλα δεν είναι «Μ», αλλά «Ν»!

Κι εγένετο «Hyundai i30 N»! Τι είναι αυτό; Το πρώτο πολύ γρήγορο μοντέλο παραγωγής της κορεατικής φίρμας, το οποίο έρχεται για να κοιτάξει στα ίσα τον γρήγορο ανταγωνισμό, επιστρατεύοντας κάποια στοιχεία που το κάνουν πραγματικά ξεχωριστό. Ποια; Πρώτα την διακριτικότητα, μιας και δεν «φωνάζει» πως είναι τόσο γρήγορο. Έπειτα ευελιξία, μιας και με τα προγράμματα οδήγησης με τα οποία είναι εφοδιασμένο, απευθύνεται τόσο στον νεαρό και ανήσυχο οδηγό που θέλει… γκάζια, όσο και στον οικογενειάρχη που θέλει απλά να κινείται σβέλτα και να απολαμβάνει την οδήγηση. Και φυσικά η τιμή, μιας 26.900 ευρώ, αγοράζει κανείς 250 ίππους και ένα συνολικό «πακέτο» που τα έχει όλα!

Γιατί «Ν»; Διότι η ιδέα της δημιουργίας του «γεννήθηκε» στη Nangang της Κορέας και εξελίχθηκε στην «πράσινη κόλαση» του Nurburgring. Αλλά κι επειδή αν δει κανείς από μιαν άλλη οπτική τις «φιδίσιες» διαδρομές για τις οποίες δημιουργήθηκε το i30 N, μοιάζουν με «Ν»! Το i30 N είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένο ώστε να κρατά το αμάξωμα σταθερό στο δρόμο όταν απαιτείται μέγιστη έλξη. Το σύστημα Electronic Limited Slip Differential (E-LSD) βελτιώνει τα κρατήματα και παρέχει μέγιστη ισχύ στο δρόμο. Για τους φανατικά ενθουσιώδεις το σύστημα Electronic Stability Control (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς για μέγιστη οδηγική ελευθερία. Προκειμένου να προσφέρουν στους οδηγούς και τους επιβάτες τη μέγιστη άνεση, τα ειδικά σχεδιασμένα N σπορ καθίσματα προσφέρουν μέγιστη ευστάθεια και πλευρική στήριξη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το i30 N είναι ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο, κατάλληλο για καθημερινή μετακίνηση προσφέροντας άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και σε αγωνιστικές επιδόσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, το i30 N είναι ένα ισορροπημένο hatchback, που προσφέρει επιδόσεις και πρακτικότητα για να δημιουργήσει το καλύτερο συναίσθημα στον οδηγό. Υπάρχουν πέντε λειτουργίες οδήγησης, όπως Eco, Normal, Sport, N και N Custom, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν χρησιμοποιώντας δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι.

Οι διαφορετικές λειτουργίες μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας τις παραμέτρους υψηλών επιδόσεων του κινητήρα, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το κουμπί λειτουργίας Rev στο τιμόνι για να αυξήσει τις στροφές του κινητήρα κατά την μετάβαση από μια υψηλότερη σε μια χαμηλότερη ταχύτητα, ενώ ο έλεγχος εκκίνησης του αυτοκινήτου βοηθά στον έλεγχο ροπής του κινητήρα.

Εξωτερικά, το i30 N διαθέτει αυξημένα τόξα στους τροχούς με ζάντες 18 ιντσών ή τροχούς 19 ιντσών που φέρουν το λογότυπο N. Σε σύγκριση με την 5-θυρη έκδοση, το i30 N είναι χαμηλότερο 4 χιλιοστά με ζάντες 18 ιντσών και χαμηλότερο 8 χιλιοστά με ζάντες 19 ιντσών. Η υπογραφή N διακρίνεται και στις εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες φρένων, καθώς και στη μάσκα Cascading στο μπροστινό μέρος. Δείχνει σαφώς από πού προέρχεται το μοντέλο και αυξάνει την αίσθηση των υψηλών επιδόσεων. Στο μπροστινό μέρος, το i30 N διατηρεί επίσης την σπορ και επιθετική του εμφάνιση μέσω της μαύρης στεφάνης των προβολέων. Στο πίσω μέρος, το τριγωνικό τρίτο φως φρένων στη νέα γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και η διπλή εξάτμιση υπογραμμίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του σπορ hatchback.

Το εσωτερικό εστιάζει στη σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο με όλα τα σημεία επαφής. Το αυτοκίνητο είναι αφιερωμένο στους ανθρώπους που αγαπούν πραγματικά τα αυτοκίνητα. Το αποκλειστικό τιμόνι “N” εξασφαλίζει ότι ο οδηγός ελέγχει 100% όλα τα χαρακτηριστικά των επιδόσεων οδήγησης απευθείας με το χέρι. Στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τρεις βασικές λειτουργίες οδήγησης: Normal, Sport και Eco. Στα δεξιά, ο οδηγός έχει άμεση πρόσβαση στο μπουτόν N για την ενεργοποίηση της λειτουργίας “N” ή στην προσαρμοσμένη ρύθμιση που είναι ορατή στην οθόνη πλοήγησης.

Για τον καλύτερο έλεγχο του κινητήρα, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Rev χρησιμοποιώντας το ειδικό μπουτόν “Rev” ακριβώς πάνω από το μπουτόν “N”. Το τιμόνι κατασκευάζεται με το μοναδικό μπλε  λογότυπο N στο κάτω μέρος.

Οι λειτουργίες οδήγησης του i30 N μπορούν να εμφανιστούν στην 5.0 ιντσών οθόνη αφής ή στην προαιρετική 8.0 ιντσών οθόνη αφής με πλοήγηση, που περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την ισχύ, τη ροπή στρέψης, το turbo boost καθώς και έναν χρονοδιακόπτη lap και επιτάχυνσης. Το συγκεκριμένο μενού της οθόνης Mode N προσφέρει επίσης ρυθμίσεις για τον κινητήρα, την ανάρτηση, το τιμόνι, το διαφορικό (στο πακέτο επιδόσεων), τη λειτουργία Rev, τον ήχο της εξάτμισης και τον έλεγχο ευστάθειας.

Το i30 N διαθέτει έναν υπερ-τροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων με δύο επιλογές: τον κινητήρα Standard Package που αποδίδει 250 PS, ενώ η μέγιστη ισχύς του κινητήρα Performance Package αποδίδει 275 ίππους. Και οι δύο επιλογές παρέχουν μέγιστη ροπή 353 Nm και φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα 250 km/h. Η έκδοση των 250hp επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,4’’ και αντίστοιχα η έκδοση 275hp σε 6,1’’.

Ο κινητήρας διατίθεται με μπροστινή κίνηση και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το i30 N με πακέτο επιδόσεων περιλαμβάνει αποκλειστικά ελαστικά Hyundai N 19 ιντσών Pirelli P-Zero υψηλής αντοχής, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω). Το σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο επιδόσεων για να παρέχουν την βέλτιστη εμπειρία σε αγώνες σε πίστα.

Το i30 N διαθέτει ακρίβεια, ασφάλεια και ανθεκτικότητα στην ενθουσιώδη οδήγηση. Οι σύγχρονες τεχνολογίες υψηλών επιδόσεων μπορούν να συνδυάζονται αποτελεσματικά για την ομαλή και ελεγχόμενη οδήγηση. Τα βασικά χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων είναι τα κορυφαία της κατηγορίας για το πρώτο μοντέλο στης σειράς N της Hyundai Motor και μπορούν να επιλεγούν ξεχωριστά από τον οδηγό ανάλογα με της οδηγικές απαιτήσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές και προσφέρει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός από το άψογα στημένο μπροστινό του αυτοκινήτου. Δίχως υπερβολή, έχουν περάσει χρόνια από τότε που οδηγήσαμε για τελευταία φορά σπορ μοντέλο με τόσο καλά ρυθμισμένο μπροστινό σύστημα!

Το Launch Control του i30 N ρυθμίζει τη ροπή του κινητήρα όταν ξεκινάει από στάση, βοηθώντας στην εκκίνηση του σαν επαγγελματία οδηγό αγώνων. Με τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC) εκτός λειτουργίας και τον αποσυνδεδεμένο συμπλέκτη, η πρώτη ταχύτητα μπορεί να ενεργοποιηθεί αμέσως απελευθερώνοντας το πεντάλ του συμπλέκτη μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα μετά την πλήρη επιτάχυνση. Η λειτουργία Rev matching ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός μεταβαίνει από μια υψηλότερη σε μια χαμηλότερη ταχύτητα. Συνεπώς, ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης, επιτρέπει ομαλότερες ή πιο σπορ μεταβάσεις. Το μπουτόν Rev matching μπορεί να ενεργοποιηθεί εύκολα με το χέρι, καθώς βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού.

Η σταθερότητα του i30 N στις στροφές επιτυγχάνεται με διαφορετικά χαρακτηριστικά επιδόσεων, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD). Αυτό επιτρέπει στους τροχούς να γυρίζουν σε διαφορετικές ταχύτητες εφαρμόζοντας διαφορετικές ποσότητες ροπής, ανάλογα με τη μεταφορά φορτίου από τον εσωτερικό προς τον εξωτερικό τροχό εμπρός άξονα. Η ολίσθηση του τροχού σε συγκεκριμένες συνθήκες μειώνεται και η υποστροφή στις στροφές ελαχιστοποιείται.

Το σύστημα E-LSD αυξάνει τη μέγιστη ταχύτητα στροφών και την οδηγική απόλαυση. Ελέγχοντας τη δύναμη απόσβεσης, βελτιώνονται και η οδήγηση και η σταθερότητα. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, από τα καθημερινά δρομολόγια μέχρι την οδήγηση σε πίστα, η απόδοση του οχήματος μπορεί να ρυθμιστεί. Η χρήση ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας εγγυάται ακριβή και άμεσο έλεγχο της δύναμης απόσβεσης. Επιτρέπει στον οδηγό να επηρεάζει την ακαμψία της ανάρτησης με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τέλος, προκειμένου να προσφέρει στο εσωτερικό του το i30 N μια πραγματική εμπειρία υψηλών επιδόσεων, παράγεται από τον κινητήρα ένας σπορ ήχος προερχόμενος από την ηλεκτρονική γεννήτρια ήχου στο πλαίσιο του αμαξώματος. Στην καμπίνα, στη βάση του παρμπρίζ, παρέχει επιπλέον ακουστική για να ταιριάζει με τη διάθεση του οδηγού.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 1.998 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 275 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 353 Nm/1.450 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 395 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 6,1’’
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Κατανάλωση (μικτή) 4 lt/100 χλμ
Τιμή: από 26.990 ευρώ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Best Of

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...

Κώστας Μπακογιάννης: Θέλουμε να πετύχει ο Δήμος. Για το καλό της πόλης και των κατοίκων της

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο τέως Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης επέστρεψε...

Κωστής Χατζηδάκης: Προχωρούμε μπροστά, στο δρόμο της ανάπτυξης

Επιτάχυνση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και επανεξέταση του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η δημοφιλία Μπάιντεν… στα πατώματα. Όπως του πρεσβύτερου Μπους (όταν έχασε τις εκλογές)

Η προοπτική να μετατραπεί ο Τζο Μπάιντεν σε Πρόεδρος...

Ο Τραμπ είναι… αυτή τη στιγμή Πρόεδρος των ΗΠΑ

Η μεθοδικότητα των πολιτικών αναλυτών, των εταιρειών δημοσκοπήσεων και...

Ποιός θα εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι δεν μπορεί να περιφέρεται ως… διασκεδαστής;

Η κατάσταση με τον Στέφανο Κασσελάκη αρχίζει πλέον να...

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Η δημοφιλία Μπάιντεν… στα πατώματα. Όπως του πρεσβύτερου Μπους (όταν έχασε τις εκλογές)

Η προοπτική να μετατραπεί ο Τζο Μπάιντεν σε Πρόεδρος μιας θητείας, προκαλεί τρόμο στο επιτελείο του Οβάλ Γραφείου και τους επιτελείς του Δημοκρατικού Κόμματος....

Ο Τραμπ είναι… αυτή τη στιγμή Πρόεδρος των ΗΠΑ

Η μεθοδικότητα των πολιτικών αναλυτών, των εταιρειών δημοσκοπήσεων και των ΜΜΕ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μας επιτρέπει να έχουμε... σε πρώτο χρόνο πλήρη...

Ποιός θα εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι δεν μπορεί να περιφέρεται ως… διασκεδαστής;

Η κατάσταση με τον Στέφανο Κασσελάκη αρχίζει πλέον να ξεφεύγει ακόμη και από το στάδιο της γραφικότητας. Προβληματίζει για το βαθύ έλλειμμα αντίληψης που...