Η (αμερικανική) Δημοκρατία σε (ιστορικό) αδιέξοδο

 

Του Μάνου Οικονομίδη

Twitter@EmOikonomidis

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 29 Απριλίου 2023

 

Ο ατίθασος λογισμός του Μπόμπι, ταξίδεψε στο μέλλον της ανθρώπινης σκέψης, μια αλεξίσφαιρη εννοιολογικά αποστροφή, που διατηρεί την αυτονομία της επανεκκίνησης ιδεών και συναισθηματικών αναζητήσεων.

 

Ο Ρόμπερτ Κένεντι πιστώνεται με το εύρημα του «μικροσκοπικού κυματισμού της ελπίδας», της υποσυνείδητης διασύνδεσης και αθροιστικής υπεραξίας που φιλοτεχνεί στην καρδιά ενός ανθρώπου, η λυτρωτική διαπίστωση ότι, κάποιες στέκεται όρθιος για να υπερασπιστεί μια ιδέα, ανεξάρτητα από το βάρος και τη σφοδρότητα της συγκυρίας, προσφέροντας έτσι ένα βιωματικό παράδειγμα έμπνευσης. Το «μαζί» ως ταυτοτική απεικόνιση της προόδου.

 

Ο νεώτερος και περισσότερο εμπνευσμένος από τα αδέλφια Κένεντι, το νήμα της ζωής των οποίων διεκόπη βάρβαρα και πρόωρα, με τις δολοφονίες τους, είχε μια φυσική υπεροχή να αντιλαμβάνεται τις μεγάλες αλήθειες, ταχύτερα και σφαιρικά. Ένα πλεονέκτημα πάνω στο οποίο εδραιώθηκε στις πολλές δεκαετίες που ακολούθησαν τη δική τους εποχή, το ανθεκτικό πείσμα της αμερικανικής Δημοκρατίας, ως σημαντικότερης Δημοκρατίας του δυτικού πολιτισμού, και επομένως της ανθρωπότητας. Μια Δημοκρατία, η ανατροφοδοτική λειτουργία των Θεσμών της οποίας, επέτρεπε στην κληρονομιά των ιδεών του Διαφωτισμού να μην… πνίγονται, διασχίζοντας τον παραδοσιακά ταραγμένο Ατλαντικό.

 

Η ίδια αμερικανική Δημοκρατία, βιώνει στην τρέχουσα συγκυρία ένα πρωτοφανές, ιστορικό, άβολο και ακραία υπονομευτικό αδιέξοδο. Εγκλωβισμένη στις υποψηφιότητες του Τζο Μπάιντεν και του Ντόναλντ Τραμπ για την Προεδρία στην αναμέτρηση του 2024, μοιάζει να στερείται οξυγόνο. Και όσο η αμερικανική Δημοκρατία στερείται οξυγόνο, η συλλογική Δύση απειλείται με ασφυξία.

 

Βρισκόμαστε στο «γιατί». Στη διαπίστωση του προβλήματος. Αναπόφευκτα μελαγχολικό, φθοροποιό και αδιέξοδο. Επείγει η μετακίνηση στο «γιατί όχι». Στην παρακίνηση της κινητροδότησης της αλλαγής. Ακριβώς όπως ψιθύριζε ο Ρόμπερτ Κένεντι.

 

 

 

Best Of

Η σημειολογία (και η ουσία) της συνάντησης του Κώστα Καραμανλή με τον πρόεδρο της JTI

Ο Πρόεδρος του Ομίλου της ΣΕΚΕ κ. Κώστας Καραμανλής...

Μητσοτάκης: Aγωνιζόμαστε να στηρίξουμε ειδικά τα πιο αδύναμα νοικοκυριά

Συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκπομπή «Σήμερα» του...

Χατζηδάκης: Η επόμενη μεγάλη πρόκληση για την κυβέρνηση

Την σταδιακή αλλά ταχεία επέκταση των άμεσων πληρωμών -που...

Ο Παπανικολάου με τις… καλπάζουσες φιλοδοξίες στην Κεντροδεξιά

Πηγή: OneVoice Γράφει το «Βαθύ Λαρύγγι»   Κάθε άλλο παρά κοινό μυστικό...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Κόλαφος για Μενέντεζ: “Έβαλε την πολιτική δύναμή του προς πώληση σε συμφέροντα”

Όσοι παρακολουθούν τη δίκη του Ρόμπερτ Μενέντεζ ως διεφθαρμένου...

Η σημειολογία (και η ουσία) της συνάντησης του Κώστα Καραμανλή με τον πρόεδρο της JTI

Ο Πρόεδρος του Ομίλου της ΣΕΚΕ κ. Κώστας Καραμανλής...

Η “τελευταία έξοδος” του Αλαφούζου από τον ΣΚΑΪ

"Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ"... Από τις καλύτερες ταινίες που...

Οι ΤουρκοΑλβανοί περικυκλώνουν την Ελλάδα

Πηγή: OneVoice Μαύρη Λίστα   Δεν μπορώ να μην το γράψω. Αν έκανε...

Λευτέρης Κουσούλης: Σχεδόν αδύνατος ένας ουσιαστικός διάλογος για κάτι

Γράφει ο Λευτέρης Κουσούλης Πηγή: εφημερίδα "Το Βήμα"   Κάποτε οι άνθρωποι...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Κόλαφος για Μενέντεζ: “Έβαλε την πολιτική δύναμή του προς πώληση σε συμφέροντα”

Όσοι παρακολουθούν τη δίκη του Ρόμπερτ Μενέντεζ ως διεφθαρμένου και πράκτορα ξένων δυνάμεων, δεν μπορούν να αποφύγουν τον σχολιασμό των σκληρών εκφράσεων που χρησιμοποιεί...

Η σημειολογία (και η ουσία) της συνάντησης του Κώστα Καραμανλή με τον πρόεδρο της JTI

Ο Πρόεδρος του Ομίλου της ΣΕΚΕ κ. Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Japan Tobacco κ. Iwai Mitsuo. Στη συνάντηση μετείχε και ο...

Η “τελευταία έξοδος” του Αλαφούζου από τον ΣΚΑΪ

"Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ"... Από τις καλύτερες ταινίες που μας χάρισε τις πολλές τελευταίες δεκαετίες ο παγκόσμιος κινηματογράφος. Καμία σχέση δηλαδή με την εικόνα...