Γράφει η Κατερίνα Γαλανού
Είναι τελεσίδικο και με τη βούλα της Unesco. Η Λίνα Μενδώνη δεν τσιμέντωσε την Ακρόπολη με προπέτασμα καπνού το lockdown για τον κορονοϊό! Ούτε προκλήθηκε στον Ιερό Βράχο η καταστροφή του Ξέρξη για την οποία προειδοποιούσε ο Economist, όταν αστόχαστα και με αμφίβολες πηγές, έγραφε για τους οικοδόμους που έφτιαχναν τα φαρδιά τσιμεντένια μονοπάτια που απειλούσαν με πλημμύρες το μνημείο.
Η Ακρόπολη αποτελεί πρότυπο συντήρησης αρχαίου Μνημείου παγκοσμίως. Το βεβαιώνει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του International Council on Monuments and Sites (ICOMOS) και του Κέντρου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco, την οποία προνόησε η Υπουργός Πολιτισμού να προσκαλέσει, προκειμένου να εξουδετερώσει με επιστημονικό και αδιαμφισβήτητο τρόπο τους «δράκους» για το τσιμέντωμα του Ιερού Βράχου από την ανάλγητη κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Ελάχιστοι απ΄ όσους πίστεψαν τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους… ειδικούς που ξεκίνησαν τότε να καταγγέλλουν το υποτιθέμενο έγκλημα στην Ακρόπολη, θα διαβάσουν σήμερα την είδηση και θα σκεφτούν ότι εξαπατήθηκαν για πολιτικούς ή συντεχνιακούς λόγους.
Το μπετόν στα μυαλά, οι κόντρες αρχαιολόγων, οι πολιτικές σκοπιμότητες, η τυφλή σύγκρουση της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την υπουργό Πολιτισμού σε όλα τα μέτωπα, δεν επέτρεψε τότε να ακουστεί η καθαρή φωνή του ανθρώπου που ταύτισε την ύπαρξή του με την Ακρόπολη. Του Μανόλη Κορρέ, που εξηγούσε ότι το αρχαίο υλικό διάστρωσης στην Ακρόπολη ήταν ένα μείγμα πολύ κοντά στο τσιμέντο, ενώ ταυτόχρονα διαπίστωνε μια τραγική πραγματικότητα: όσοι μιλούσαν για το έργο, ή δεν είχαν ανέβει ποτέ στη ζωή τους, είτε είχαν μεν ανέβει, αλλά έβλεπαν πράγματα που ήθελαν.
Η τσιμεντοποίηση του Ιερού Βράχου είναι από τα θρυλικά fake news που κατασκευάστηκαν και εξαπλώθηκαν μέσα στο περιβάλλον της πανδημίας που ευνοούσε τα ψεύδη και τις συνομωσίες.
Και μπορεί η αμφισβήτηση των ειδικών από τους ανίδεους να είναι σαφώς σύμπτωμα των καιρών, αλλά είναι ταυτόχρονα και μια συνειδητή πολιτική πράξη από τις κομματικές δυνάμεις που εμπιστεύονται για τη μακρο- ημερευσή τους, το χάος της άγνοιας και τη σιγουριά της ημιμάθειας. Η έκθεση της Unesco είναι εξίσου σημαντική για το μνημείο αλλά και για τους ανθρώπους που το υπηρετούν με την επιστημοσύνη, το πάθος, και την προσήλωση τους. Τη δική τους δουλειά, ακύρωσαν τα ψευδοεπιστημονικά και τα χοντροκομμένα ψέματα που ειπώθηκαν. Εκτιμώ – για να μην πω ότι θεωρώ βέβαιο – πως το υπουργείο Πολιτισμού έχει διαβιβάσει και στον Economist την τεκμηριωμένη έκθεση, ώστε να έχει μια ευκαιρία να ανασκευάσει – όπως επιβάλλει η δημοσιογραφική δεοντολογία – ένα ψεύδος με παγκόσμιο αντίκτυπο ότι τάχα η Λίνα Μενδώνη, ο Μανόλης Κορρές θέλησαν να γκρεμίσουν το παγκόσμιο μνημείο.