Αλέξανδρος Μωραϊτάκης: Η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγγυώνται την επιτυχία του νέου μοντέλου ανάπτυξης

 

Γράφει ο Αλέξανδρος Μωραϊτάκης

Πηγή: capital.gr

 

Ένα από τα πιο βαρετά πράγματα για τους ανθρώπους της αγοράς είναι να μιλάνε για το περιβόητο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα μας.

Και αυτό γιατί έχουν κατά καιρούς ακουστεί τόσες και τόσες προτάσεις, οι οποίες συνήθως αποτελούν ευχολόγια γραμμένα από θεωρητικούς χωρίς πρακτικές γνώσεις της πραγματικής οικονομίας στο πόδι, με σκοπό να λάβουν λίγες ημέρες δημοσιότητας στον οικονομικό τύπο.

Έχοντας λοιπόν αυτά στο μυαλό μου θα περάσω σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες -αν εφαρμοστούν στην πράξη από ικανούς ανθρώπους- θα μπορούσαν να αποφέρουν πολύ σημαντικά οφέλη σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα.

Πρώτον, πολιτική έξυπνης φορολόγησης προκειμένου η Ελλάδα να προσελκύσει περιφερειακά κέντρα πολυεθνικών Ομίλων και πλούσιους εισοδηματίες άλλων χωρών, για εγκατάσταση ή ημιεγκατάσταση στη χώρα μας. Έχω συχνά αρθρογραφήσει για το θέμα και γνωρίζω ότι έχουν καταφέρει πολύ σημαντικά πράγματα στο συγκεκριμένο πεδίο, ακόμη και χώρες με πολύ μικρότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με εμάς.

Δεύτερον, δημιουργία δύο τουλάχιστον Ειδικών Οικονομικών Ζωνών -μία που θα αφορά τη βιομηχανία και μία δεύτερη τις τεχνολογικές υπηρεσίες- με στόχο την προσέλκυση σε στρατηγικές περιοχές της χώρας επενδυτικών κεφαλαίων και εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός θα είναι να έχουμε σαν χώρα δραστηριότητες και έσοδα, εκεί που τώρα δεν έχουμε. Οι εργαζόμενοι θα εργάζονται με καλύτερους μισθούς αλλά η φορολογία θα είναι ανταγωνιστική με άλλες χώρες.

Τρίτον, γρήγορο ξεμπλοκάρισμα όλων των επενδυτικών σχεδίων που εδώ και χρόνια έχουν σκαλώσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μεγάλα τουριστικά projects απαιτούν πολλά χρόνια προσδοκώντας να λάβουν τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις.

Τέταρτον, σημαντικά κίνητρα μέσα από αυξημένες αποσβέσεις σε όσους επενδύσουν στη βιομηχανία και στον αγροτοδιατροφικό τομέα. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι ο τουρισμός δεν μπορεί να συνυπάρξει με τη βιομηχανική και τη βιοτεχνική παραγωγή. Άλλωστε τα δεκάδες εκατομμύρια ξένων τουριστών τρώνε-πίνουν (καταναλώνοντας προϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων-ποτών) και διαμένουν σε καταλύματα (ενισχύοντας τις πωλήσεις των βιομηχανιών-βιοτεχνιών τσιμέντου-μετάλλου-ξύλου, επίπλου).

Πέμπτο, θα πρέπει να υπάρξουν κλαδικές πολιτικές για να συνδεθεί η παραγωγή των ελληνικών γεωργικών-κτηνοτροφικών προϊόντων με τις ανάγκες της εγχώριας βιομηχανίας. Για παράδειγμα είναι μεγάλο σφάλμα να εξάγουμε το ελληνικό βαμβάκι στην Τουρκία και να εισάγουμε από τη γείτονα χώρα ρούχα έναντι περίπου δεκαπλάσιου τιμήματος! Όλη αυτή τη χαμένη προστιθέμενη αξία θα μπορούσαμε να την καρπωθούμε παράγοντας οι ίδιοι νήματα και ρούχα. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να γίνει δουλειά προκειμένου οι ελληνικές παραγωγικές μονάδες να προμηθεύονται ελληνικές πρώτες ύλες δημιουργώντας ζήτηση για τον πρωτογενή τομέα.

Υπάρχουν και άλλες πολλές προτάσεις, αλλά θα σταματήσω εδώ για έναν απλό λόγο: Αν δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον αίροντας αντικίνητρα και αν αφήσουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία να δράσει, τότε τα οφέλη θα είναι πολλαπλάσια από τους όποιους σχεδιασμούς γίνονται στα μυαλά των γραφειοκρατών.

Αν για παράδειγμα είχαμε “τρέξει” πολύ πιο γρήγορα το Ελληνικό, την ιδιωτικοποίηση του Αστέρα και το business planτων Κινέζων στον Πειραιά, είναι βέβαιο πως ήδη πολλές άλλες επενδύσεις θα είχαν προσελκυστεί προκειμένου να πλαισιώσουν το όραμα της “Αθηναϊκής Ριβιέρα”.

Όπως η επένδυση του Costa Navarino στη Μεσσηνία είχε ως αποτέλεσμα να αναβαθμιστούν η εικόνα και η τουριστική υποδομή ολόκληρου του νομού, ανάλογες επιδράσεις προκύπτουν κάθε φορά που ένα καινούργιο projec tυλοποιείται.

Γενικότερα, πιστεύω πως οι απερχόμενοι πολιτικοί έπρεπε να μιλάνε λιγότερο και να επικεντρώνονται στο πώς -με ρεαλιστικό τρόπο- θα δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό πλαίσιο δράσης. Τα άλλα είναι θέμα χρόνου να γίνουν από τον ιδιωτικό τομέα.

Η ΝΔ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγγυώνται την επιτυχία του νέου μοντέλου ανάπτυξης. Δεσμεύομαι και προσωπικά να δίνω καθημερινά τη μάχη μέσα στη Βουλή με γνώσεις και εμπειρία που αποκτούν οι άνθρωποι της αγοράς και της πραγματικής οικονομίας ώστε η χώρα να πετύχει στην οικονομία προκειμένου να διοχετευθούν πόροι στην υγεία, την παιδεία, την ασφάλεια και την κοινωνική αλληλεγγύη.

* Ο κ. Αλέξανδρος Μωραϊτάκης είναι Υποψήφιος Βουλευτής ΝΔ Ά Αθήνας 

Best Of

Ο Πιερρακάκης αναζητεί εσωκομματικές συμμαχίες

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης «βαφτίστηκε» δελφίνος για το μέλλον της...

Η «Ιερή Τράπεζα» της Εκκλησίας… σκανδαλίζει

  Πολλά χρόνια μετά την εμπλοκή του στη διοίκηση του...

Η «πράσινη» Σδούκου και η «γαλάζια» κοινωνική βάση

  Η επιλογή της Αλεξάνδρας Σδούκου για το αξίωμα της...

Υπό διαρκή αμφισβήτηση ο Βεσυρόπουλος στη ΝΔ

    Η επιλογή του Απόστολου Βεσυρόπουλου για το αξίωμα του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο μοναχικός περίπατος των δακρύων

  Τα λόγια έχουν πάντα μια φυσική υπεροχή στην αναζήτηση...

Το ταξίδι, λοιπόν. Τίποτα άλλο (δεν έχει σημασία)…

Μεγάλη Παρασκευή... Μια σκοτεινιασμένη, πένθιμη εικόνα, με τον διστακτικό...

Ο ΟΠΑΠ ανάμεσα στους πρωταγωνιστές των Sports MarketingAwards για ακόμα μια χρονιά

Η εταιρεία απέσπασε 11 βραβεία για τις ενέργειές της...

Πώς λειτουργούν τα καταστήματα ΟΠΑΠ τη Μεγάλη Εβδομάδα

 Οι αλλαγές στο ωράριο και στις κληρώσεις ΤΖΟΚΕΡ, ΛΟΤΤΟ,...

Ο Πιερρακάκης αναζητεί εσωκομματικές συμμαχίες

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης «βαφτίστηκε» δελφίνος για το μέλλον της...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Ο μοναχικός περίπατος των δακρύων

  Τα λόγια έχουν πάντα μια φυσική υπεροχή στην αναζήτηση της κατάλληλης διαδρομής από το μυαλό στην καρδιά. Ώστε να μην κλονίσουν το αυθόρμητα εύθραυστο...

Το ταξίδι, λοιπόν. Τίποτα άλλο (δεν έχει σημασία)…

Μεγάλη Παρασκευή... Μια σκοτεινιασμένη, πένθιμη εικόνα, με τον διστακτικό ήλιο να προσπαθεί να ζεστάνει λίγο περισσότερο τις παγωμένες καρδιές, που γίνονται περισσότερες, στο βάρος και...

Ο ΟΠΑΠ ανάμεσα στους πρωταγωνιστές των Sports MarketingAwards για ακόμα μια χρονιά

Η εταιρεία απέσπασε 11 βραβεία για τις ενέργειές της στον χώρο του αθλητισμού Δυναμική ήταν η παρουσία του ΟΠΑΠ, για ακόμη μια χρονιά, στα Sports...