Οδηγούμε: Peugeot 308 1,5 BlueHDi 130hp EAT6 (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Για την Peugeot το νέο 308 είναι ίσως η πιο τρανή απόδειξη πως η μάρκα έχει αλλάξει επίπεδο και πλέον βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Όχι μόνο λόγω εμφάνισης, μιας και πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που τραβά τα βλέμματα στο πέρασμά του, αλλά και από άποψη ποιότητας αλλά και τεχνολογικών καινοτομιών. Άλλωστε αυτά που βρίσκει κανείς στο 308 είναι στοιχεία που έως τώρα σε μεγάλο ποσοστό τα συναντούσε σε μοντέλα της παραπάνω κατηγορίας.

Τι είναι, λοιπόν, το 308; Προφανώς είναι ένα οικογενειακό μοντέλο, με άφθονους χώρους για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους. Είναι, όμως, ταυτόχρονα κι ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, το οποίο απευθύνεται στον νεαρό οδηγό, αλλά και σε όποιον εν γένει αισθάνεται νέος!

Η σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot γίνεται ξεκάθαρη με την πρώτη ματιά, καθώς η μάσκα και τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι πλήρως εναρμονισμένα μ’ αυτήν Όσο για το πίσω μέρος, τα φώτα δείχνουν ξεκάθαρα τη «συγγένεια» με το 3008.

Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, ποιοτικό και συνάμα λιτό, με τα υλικά να είναι κορυφαία και τη φιλοσοφία i-Cockpit να επιτάσσει την έλλειψη κουμπιών γενικώς στην κεντρική κονσόλα. Άλλωστε πλέον όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη αφής των 9,7 ιντσών, από την οποία μπορεί να ρυθμίσει κανείς το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό αλλά και τον υπολογιστή ταξιδίου του 308.

Χάρη, δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, το 308 προσφέρει εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού. Όσο για το flat bottom τιμόνι, παρά τη μικρή διάμετρό του, δεν θα προβληματίσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό οδηγό. Αντιθέτως, αυτό που σίγουρα θα μπορούσαν να το είχαν αντιμετωπίσει διαφορετικά οι Γάλλοι είναι ότι υπάρχει μόνον μία (και μάλιστα αρκετά ρηχή) ποτηροθήκη. Επομένως ο συνοδηγός θα πρέπει να κρατά το ποτήρι του στο χέρι ακόμα και σε πολύωρο ταξίδι.

Πρόσφατα το 308 δέχθηκε και μια πολύ σημαντική τεχνολογική παρέμβαση. Ο κινητήρας ντίζελ των 1,6 λίτρων ανήκει στο παρελθόν, καθώς το Group PSA εξέλιξε τον ολοκαίνουριο 1,5 BlueHDi, ο οποίος όχι μόνον είναι μικρότερης χωρητικότητας σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά αποδίδει 10 ίππους παραπάνω, διατηρώντας τη ροπή στα 300 Nm.

Ο κινητήρα του 1,5 λίτρου, λοιπόν, αποδίδει 130 ίππους, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από το λεβιέ και δύο επιπλέον προγράμματα «Sport» και «Eco». Η λειτουργία του είναι πολύ ομαλή και βοηθά τον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις αρετές του! Οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 96 γραμμάρια στο χιλιόμετρο, με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Για την ποιότητα κύλισης ούτε λόγος, μιας και είναι κορυφαία, όπως και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση, απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Άκρως αποτελεσματικά, τέλος, αποδεικνύονται τα φρένα, ακόμα και στην πολύ σκληρή χρήση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 130 hp/3.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 300 Nm/1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 9,7’’
Τελική ταχύτητα: 204 χλμ/ώρα
Χώρος αποσκευών: 398 lt
Ρεζερβουάρ: 55 lt
Κατανάλωση (μικτή): 6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 96 γρ
Τιμή: 21.600 ευρώ

 

 

Best Of

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...

Κώστας Μπακογιάννης: Θέλουμε να πετύχει ο Δήμος. Για το καλό της πόλης και των κατοίκων της

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο τέως Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης επέστρεψε...

Κωστής Χατζηδάκης: Προχωρούμε μπροστά, στο δρόμο της ανάπτυξης

Επιτάχυνση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και επανεξέταση του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η (μοιραία) εθνική απουσία του Χριστόδουλου

  Η σχέση του καθενός με τη θρησκεία είναι εν...

Ο Κασσελάκης ως απάντηση στις… προσευχές Μητσοτάκη

Ένας Πρωθυπουργός που βρίσκεται πέντε χρόνια στην εξουσία, εξ'...

Μανώλης Κοττάκης: Η Ελλάδα βρίσκεται σε σημείο βρασμού

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: εφημερίδα "Δημοκρατία"   Ηταν ευχάριστη έκπληξη για...

Άρης Πορτοσάλτε: Οι κήρυκες του μίσους και του φανατισμού δεν θα σταματήσουν εδώ

Γράφει ο Άρης Πορτοσάλτε Πηγή: liberal.gr   Στην τελική ευθεία προ των...

Μιχάλης Ψύλος: Δεν μπορείς να λύσεις ένα πρόβλημα με την ίδια νοοτροπία που το δημιούργησε

Γράφει ο Μιχάλης Ψύλος Πηγή: εφημερίδα "Ναυτεμπορική"   «Η ΕΕ κινδυνεύει να πεθάνει»: Με...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Η (μοιραία) εθνική απουσία του Χριστόδουλου

  Η σχέση του καθενός με τη θρησκεία είναι εν πολλοίς υποκειμενική και αμιγώς προσωπική υπόθεση. Γύρευε, τι, σε τι, και γιατί πιστεύει κάποιος. Δεν τίθεται ωστόσο...

Ο Κασσελάκης ως απάντηση στις… προσευχές Μητσοτάκη

Ένας Πρωθυπουργός που βρίσκεται πέντε χρόνια στην εξουσία, εξ' αντικειμένου... προσεύχεται να έχει αντιπάλους οι οποίοι δεν θα μπορούν να αποτελέσουν αξιόπιστη εναλλακτική λύση...

Μανώλης Κοττάκης: Η Ελλάδα βρίσκεται σε σημείο βρασμού

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: εφημερίδα "Δημοκρατία"   Ηταν ευχάριστη έκπληξη για μένα η διαπίστωση ότι η ΕΡΤ2 μεταδίδει αυτή την εποχή σε επανάληψη μια σειρά που...