Οδηγούμε: Suzuki Ignis 1,2 GLX AWD Hybrid (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Μικρό μήκος, μόλις 3,7 μέτρα. Μεγάλο –τηρουμένων των αναλογιών- μεταξόνιο, 2,44 μέτρα. Τροχοί τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος. Χώρος αποσκευών με κανονικό σχήμα και 260 λίτρα χωρητικότητα. Χώροι για τέσσερις. Και μια υπογραφή… εγγύηση. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης; Να τον πηγαίνει και εκτός δρόμου; Ε, κι αυτό μπορεί να το καταφέρει το νέο Suzuki Ignis!

Σχεδιαστικά δεν τίθεται συζήτηση πως εκτός από ιδιαίτερο, είναι και όμορφο. Δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς, ενώ καταφέρνει να ξεφεύγει και από τις σχεδιαστικές νόρμες της ιαπωνικής φίρμας, λανσάροντας δικά του στοιχεία που το κάνουν μοναδικό.

Τα εμπρός φώτα led σε σχήμα «U», οι έντονες ακμές στο πλαϊνό με τα «βράγχια» στα πίσω φτερά, αλλά και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα πίσω, είναι μερικά μόνο από τα σχεδιαστικά στοιχεία που δίνουν μιαν εντελώς μοναδική προσωπικότητα στο Ignis. Οι πόρτες του ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών διευκολύνοντας την πρόσβαση στο εσωτερικό τεσσάρων ενηλίκων, ενώ παρά το υψηλό κατώφλι φόρτωσης, ο χώρος αποσκευών των 260 λίτρων με το κανονικό σχήμα του δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.

Το εσωτερικό ακολουθεί τη φιλοσοφία του εξωτερικού, όντας μοντέρνο και ξεχωριστό. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, όμως η συναρμογή είναι πολύ καλή και απουσιάζουν παντελώς κάθε είδους ενοχλητικοί θόρυβοι. Βέβαια, λόγω σχήματος το Ingis έχει κάποια θεματάκια με εξωτερικούς αεροδυναμικούς θορύβους, όμως δεν μπορείς να τα έχεις όλα! Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονες, ενώ τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στο εσωτερικό, χάρη και στο μεγάλο ύψος της οροφής..

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, το Ignis της δοκιμής μας είχε κάτω από το καπό τον ατμοσφαιρικό Dualjet των 1,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους. Αυτοί οι 90 ίπποι σε συνδυασμό με τα μόλις 880 –ναι, καλά διαβάσατε!- κιλά του αμαξώματος μαζί με τον υπογράφοντα, δημιουργούν μιαν αναλογικά περίπου δέκα κιλών ανά ίππο, κάτι που είχαμε πολλά χρόνια να δούμε σε αυτή την κατηγορία, από ατμοσφαιρικό μοτέρ με απόδοση κάτω των 100 ίππων! Το εν λόγω μοτέρ συνδυαζόταν και ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που η Suzuki ονομάζει SHVS. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα σύστημα εναλλάκτη – μίζας με ισχύ 2,3 kW, το οποίο συνδέεται με έναν ιμάντα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τι κάνει το SHVS; Λειτουργεί ως μίζα, θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, ενώ κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία του αυτοκινήτου αλλά και σε μια δεύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Έτσι ο κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα επιτυγχάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, προσφέροντας παράλληλα στο ιαπωνικό μοντέλο αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ο εν λόγω ατμοσφαιρικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα πολύ καλά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, που διαθέτει ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα επιλογής ταχυτήτων, το οποίο μειώνει τις απώλειες λόγω τριβών και βελτιώνει την ποιότητα των αλλαγών ταχυτήτων.

Στο δρόμο, παρά το αυξημένο ύψος του, το Ignis δεν παρουσιάζει ευπάθειες στους πλευρικούς ανέμους. Η μοναδική ένστασή μας έχει να κάνει με την αίσθηση του συστήματος πέδησης, μιας και πρέπει ο οδηγός να πατήσει βαθιά το μεσαίο πεντάλ για να ακινητοποιηθεί άμεσα και με ασφάλεια του Ignis. Όμως όλα είναι θέμα προσαρμογής και χιλιόμετρο με το χιλιόμετρο το συνηθίσαμε.

Φυσικά χάρη στην παρουσία της τετρακίνησης AllGrip, το Ignis τα κατάφερε περίφημα εκτός δρόμου. Τα 18 εκατοστά που χωρίζουν το πάτωμα του ιαπωνικού μίνι από το οδόστρωμα αποδεικνύονται ευεργετικά στην κίνηση τόσο εντός δρόμου-περνάς λακκούβες και δεν φοβάσαι ότι θα… βρει!-  όσο και στο χώμα, όπου το Ignis δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 1.242 κ.εκ
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120 Nm/4.400 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 260 lt
Ρεζερβουάρ: 30 lt
Τελική ταχύτητα: 165 χλμ
Επιτάχυνση (0-100): 11,5”
Κατανάλωση (μικτή): 4,6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 105 γρ/χλμ

Best Of

Παππάς και Δούρου έχουν χρέος να… συνετίσουν τον Κασσελάκη

Ο Νίκος Παππάς και η Ρένα Δούρου ανήκουν στους...

Ο Μεσογαίας που… έχασε τη σειρά του

Πηγή: OneVoice   Γράφει Il Preferito (*ο επικρατέστερος διάδοχος του παπικού...

Η (νέα) πόρτα που… έφαγε η Διαμαντοπούλου για είσοδο στην κυβέρνηση

Το τελευταίο διάστημα η Άννα Διαμαντοπούλου έχει πολλαπλασιάσει τις...

Το TikTok μιας… κουρασμένης

Πηγή: OnceVoice Μαύρη Λίστα   Ποιος Μιχαλολιάκος και ποια αποφυλάκιση του;  Για τα...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Παππάς και Δούρου έχουν χρέος να… συνετίσουν τον Κασσελάκη

Ο Νίκος Παππάς και η Ρένα Δούρου ανήκουν στους...

Η “One Voice” και ο συνεταιρισμός ΝΕΤ24 ενώνουν δυνάμεις για να… ταράξουν τα νερά

Ο Όμιλος της One Voice, υπό τον Νίκο Μανεσιώτη...

Πόσο καλά ξέρεις το «Zari»;

Χόρεψε μαζί με τη Μαρίνα Σάττι στο ARvideo booth...

Τα “κουτσά άλογα” στα οποία έχουν ποντάρει οι Βρυξέλλες για την… προπαγάνδα στην Ελλάδα

Πώς τα κατάφερε έτσι η γραφειοκρατία των Βρυξελλών να...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ούτε η “Δύναμη” μπορεί να διασώσει έναν ετοιμόρροπο Πρόεδρο που ντροπιάζει τον δυτικό πολιτισμό

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Πολέμου των Άστρων, την 4η Μαϊου, ο ηθοποιός Μαρκ Χάμιλ προσπάθησε να τονώσει το ασθενικό προφίλ του Τζο...

Παππάς και Δούρου έχουν χρέος να… συνετίσουν τον Κασσελάκη

Ο Νίκος Παππάς και η Ρένα Δούρου ανήκουν στους νικητές των εσωκομματικών εξελίξεων στον ΣΥΡΙΖΑ τον τελευταίο χρόνο. Και με τη δική τους παρασκηνιακή και...

Η “One Voice” και ο συνεταιρισμός ΝΕΤ24 ενώνουν δυνάμεις για να… ταράξουν τα νερά

Ο Όμιλος της One Voice, υπό τον Νίκο Μανεσιώτη και ο δημοσιογραφικός συνεταιρισμός ΝΕΤ 24,  ενώνουν δυνάμεις και αθροίζουν υπεραξία, σε μια εποχή αμφισβήτησης...