Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Με το Baleno, η Suzuki επιδίωξε την εξέλιξη του ιδανικού hatchback, εφαρμόζοντας όλες εκείνες τις γνώσεις και ικανότητες που τελειοποίησε κατά τη δημιουργία, της παγκόσμια επιτυχημένης στρατηγικής, του Swift. Βασισμένη στην εμπειρία της Suzuki στην κατασκευή συμπαγών αυτοκινήτων για περισσότερα από 60 χρόνια, το νέο Baleno είναι ένα βήμα προς μια νέα εποχή.
Με το σχεδιαστικό θέμα “Liquid Flow”, το συμπαγές αμάξωμα, το ευρύχωρο εσωτερικό και τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα, πάνω σε μια νέας γενιάς πλατφόρμα, το νέο Baleno προσφέρει στιλ, πρακτικότητα και ευχάριστη οδηγική εμπειρία, συνδυασμένη με οικονομική κατανάλωση. Πρόκειται για ένα hatchback που προσφέρει αρμονία, χωρίς συμβιβασμούς.
Ο πίνακας οργάνων, με τις καμπύλες γραμμές του, χαρακτηρίζεται επίσης από το σχεδιαστικό θέμα “liquid flow”. Τα ασημένια στοιχεία σε συνδυασμό με τον κόκκινης απόχρωσης φωτισμό, υπογραμμίζουν την κομψότητα της καμπίνας. Ο κομψός σχεδιασμός και οι τεχνολογικές καινοτομίες του εσωτερικού παρέχουν στον οδηγό όλη την απαραίτητη πληροφόρηση κάνοντας την οδηγική εμπειρία με το νέο Baleno πιο άνετη και πιο ευχάριστη. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων απεικονίζει στοιχεία όπως την αναπτυσσόμενη δύναμη G, την κατανάλωση καυσίμου, και την αποδιδόμενη δύναμη και ροπή του κινητήρα.
Ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων, κάνει το Baleno το κορυφαίο ανάμεσα στα hatchbacks της Κατηγορίας Β. Ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να μεγαλώσει με την αναδίπλωση των πλατών του πίσω καθίσματος, με την μετακίνηση των εμπρός καθισμάτων και με τη χρήση του μετακινούμενου διαχωριστικού στην ψηλότερη ή τη χαμηλότερη θέση.
Το Baleno της δοκιμής μας, πάντως, ήταν… διαφορετικό από τα συνηθισμένα. Κι αυτό διότι εφοδιαζόταν με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, τεχνολογίας DualJet, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που η Suzuki ονομάζει SHVS. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα σύστημα εναλλάκτη – μίζας με ισχύ 2,3 kW, το οποίο συνδέεται με έναν ιμάντα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τι κάνει το SHVS; Λειτουργεί ως μίζα, θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, ενώ κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία του αυτοκινήτου αλλά και σε μια δεύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Έτσι ο κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα επιτυγχάνει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, προσφέροντας παράλληλα στο ιαπωνικό μοντέλο αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ο εν λόγω ατμοσφαιρικός κινητήρας συνδυάζεται με ένα πολύ καλά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, που διαθέτει ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα επιλογής ταχυτήτων, το οποίο μειώνει τις απώλειες λόγω τριβών και βελτιώνει την ποιότητα των αλλαγών ταχυτήτων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.242 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120Nm/4.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Επιτάχυνση (0-100): 10,7’’
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (μικτή) 5,6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 99 γρ/χλμ
Ρεζερβουάρ: 37 lt
Τιμή: 14.470 ευρώ