Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Η πρώτη γενιά της Skoda Fabia παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1999 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, με την επίσημη κυκλοφορία του στην αγορά να ξεκινάει τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, αν και στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης έφτασε τον Δεκέμβριο. Από τότε έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια απόλυτης επιτυχίας για το μικρό τσέχικο μοντέλο, το οποίο συνέβαλλε τα μέγιστα ώστε η Skoda να καθιερωθεί στη συνείδηση του μέσου αγοραστή ως μια απόλυτα value for money μάρκα.
Έχοντας φτάσεις από το 2014 στην τρίτη γενιά του, η Fabia έπρεπε να ανανεωθεί. Κι επειδή η τέταρτη γενιά δεν πρόκειται να μπει στη ζωή μας πριν από το 2021,μια εκτεταμένη αισθητική και μηχανολογική αναβάθμιση ήταν απαραίτητη ώστε η Fabia να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην αγορά, στοχεύοντας σε ακόμα περισσότερες πωλήσεις την προσεχή διετία.
Η Fabia, λοιπόν, ανανεώθηκε εκ βάθρων και με αιχμή του δόρατος τη Monte Carlo, μία σπορ και με έντονο το χαρακτήρα της εξατομίκευσης έκδοση, φιλοδοξεί να καταλάβει μία κορυφαία θέση στην κατηγορία των compact μοντέλων.
Πού άλλαξε η Fabia; Μπροστά ξεχωρίζει η νέα μάσκα με κάθετες ράβδους και τα επανασχεδιασμένα φώτα και ο προφυλακτήρας με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης. Οι νέοι προβολείς θυμίζουν κομμένο κρύσταλλο και ολοκληρώνουν τη συνολική εντύπωση υψηλής ποιότητας. Επίσης υπάρχουν φώτα ημέρας LED ως βασικός εξοπλισμός και προβολείς LED προαιρετικά. Επίσης υπάρχουν νέα πίσω φώτα LED, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στο τυπικό σχήμα C της SKODA. Παράλληλα, η ανανεωμένη Fabia «πατάει» σε νέα σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 15’’ έως 18’’.
Κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην αθηναϊκή ριβιέρα την Fabia «Monte Carlo», η οποία τοποθετείται στην κορυφή των διαθέσιμων εκδόσεων. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει μπροστινό και πίσω σπόιλερ, πίσω διαχύτη σε σπορ μαύρο χρώμα, εμβλήματα «Monte Carlo» στις δυο μεσαίες κολόνες και στα μαρσπιέ των θυρών, πλαϊνά μαρσπιέ διατίθενται σε μαύρο χρώμα, πίνακα οργάνων με φινίρισμα σε νέο ανθρακί ντεκόρ, σπορ καθίσματα σε δέρμα ανθρακί με λευκές ραφές και οι κόκκινες διακοσμητικές ραφές στις μπροστινές επενδύσεις θυρών, καθώς και προαιρετικό κεντρικό υποβραχιόνιο.
Επίσης διαθέσιμο είναι το πακέτο Dynamic, το οποίο περιλαμβάνει μαύρα σπορ καθίσματα με κάλυμμα Suedia, υφασμάτινο κάλυμμα και κόκκινες ραφές, σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι, πεντάλ σε σχεδίαση αλουμινίου, ένα σπορ σασί, μια επιλογή δυο διακοσμητικών επενδύσεων για το ταμπλό, μαύρο εσωτερικό και πάνελ θυρών με κόκκινες ραφές στα υποβραχιόνια.
Ο χειρισμός των ηλεκτρικών παραθύρων είναι επίσης πιο άνετος. Μετά από μόνο ένα παρατεταμένο πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού στο πάνελ της πόρτας, το εκάστοτε πλαϊνό παράθυρο ανοίγει ή κλείνει αυτόματα. Επίσης, είναι εφικτό το άνοιγμα ή το κλείσιμο όλων των ηλεκτρικών παραθύρων ταυτόχρονα, κρατώντας το κουμπί κλειδώματος ή ξεκλειδώματος στο κλειδί τηλεχειρισμού.
Σε ό,τι αφορά στους χώρους, η Fabia μπορεί άνετα να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες στο εσωτερικό της. Η έκδοση hatchback προσφέρει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων με 330 λίτρα, ενώ άφθονοι είναι χώροι για μικροανετικείμενα.
Στο κομμάτι των κινητήρων, διαθέσιμος είναι ο τρικύλινδρος του ενός λίτρου, με ή δίχως υπερσυμπιεστή. Στην Πρώτη περίπτωση αποδίδει 75 ίππους, ενώ με τη βοήθεια του turbo η απόδοσή του κυμαίνεται από 95 έως 110 ίππους. Και οι δυο κινητήρες TSI είναι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης.
Οι εκδόσεις με 75 και 95 ίππους συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ γι’ αυτή των 110 ίππων υπάρχει επιλογή είχε μηχανικού έξι σχέσεων, είτε αυτόματου DSG επτά σχέσεων. Στο τελευταίο, οι ταχύτητες μπορούν να αλλάζουν τόσο χειροκίνητα όσο και αυτόματα.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό για την Fabia Monte Carlo περιλαμβάνεται μια πανοραμική γυάλινη οροφή και μια γκάμα μαύρων τροχών αλουμινίου. Οι τροχοί Torino έχουν διάμετρο 17 ίντσες, οι μαύρες γυαλισμένες ζάντες Vega είναι οι πρώτοι τροχοί 18 ιντσών για την έκδοση hatchback.
Στον δρόμο η έκδοση με τους 95 ίππους που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε, διακρίνεται για την ελαστικότητα και την οικονομία του κινητήρα, ενώ σαφής είναι η σημαντική και στοχευμένη δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Skoda στον τομέα της ρύθμισης των αναρτήσεων, ώστε και ευχάριστο να είναι στο ταξίδι του τσέχικο compact μοντέλο, αλλά και να προσφέρει σπορτίφ συμπεριφορά που να συνάδει με τον… Monte Carlo χαρακτήρα του!