Οδηγούμε: Seat Ibiza 1.0 TSi DSG (vid+pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Για τη Seat το Ibiza ήταν το μοντέλο από το οποίο ξεκίνησε πριν από περίπου τρεις δεκαετίες, μια προσπάθεια ανάκαμψης απόλυτα επιτυχημένη εν τέλει. Ήταν το όχημα που βοήθησε την ισπανική φίρμα να ξεφύγει από τα πολλά οικονομικά προβλήματά της και να «φλερτάρει» με το Volkswagen Group. Ένα «φλερτ» που οδήγησε σε έναν επιτυχημένο… γάμο!

Το Seat Ibiza, λοιπόν, βρίσκεται εδώ και μερικούς μήνες στην πέμπτη γενιά του, η οποία είναι εμπνευσμένη από την ευρύτερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία Seat με μια ξεχωριστή εμφάνιση. Ο στόχος του είναι ξεκάθαρος: να προσφέρει στιγμές οδηγικής συγκίνησης και άπλετης ευχαρίστησης στους επιβάτες του και δη σε αυτόν που κρατά το τιμόνι.

Οι έντονες ακμές εξωτερικά, ίδιον όλων των σύγχρονων Seat, απαντώνται και στο νέο Ibiza, το οποίο διατηρεί ορισμένα από τα πολύ καλά στοιχεία του πρόσφατου παρελθόντος του, βελτιώνοντας σημαντικά όλα εκείνα στα οποία υπήρχε περιθώριο να γίνουν καλύτερα. Με το μεταξόνιο να είναι σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο, οι προσφερόμενοι χώροι είναι αυξημένοι, μολονότι το συνολικό μήκος είναι μόλις 2 εκατοστά μεγαλύτερο! Αυξημένο κατά σχεδόν 8 εκατοστά είναι και το πλάτος, με το ύψος επίσης να επηρεάζεται… θετικά, μιας και το νέο Seat Ibiza είναι περίπου 3 εκατοστά πιο ψηλό σε σχέση με αυτό της τέταρτης γενιάς.

Τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία led, ενώ σχεδιαστικές πινελιές όπως οι ανάγλυφες γραμμές στο πλάι, η διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και οι ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις από 15 έως 18 ίντσες, τονίζουν τον σπορτίφ και άκρως νεανικό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να ενσωματώνει την οθόνη αφής των 8 ιντσών, την ώρα που ο φωτισμός προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Μολονότι τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κατά βάση σκληρά στην αφή, είναι ποιοτικά και με πολύ καλή συναρμογή. Το  πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον «χιλιάρι» τρικύλινδρο TSi των 116 ίππων. Ο εν λόγω κινητήρας διακρίνεται για την πολύ καλή απόδοσή του και παρότι τρικύλινδρος, δεν παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο άλλων μοτέρ που τους… λείπει ένας κύλινδρος!

Συνεργάζεται με το γνωστό σε όλους μας «επτάρι» κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο είναι εξαιρετικό για τον χαρακτήρα του Ibiza και αποτελεί υπερπολύτιμο σύμμαχο στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης. Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι πολύ καλή, ενώ η ροπή των 200 Nm κάνει το Ibiza να κρύβει επιμελώς το αυξημένο βάρος του αμαξώματός του που ξεπερνά ελαφρώς τα 1.250 κιλά. Η εργοστασιακή κατανάλωση είναι της τάξης των 4,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 116 hp/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 200 Nm/2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Επιτάχυνση 0-100: 9,5’’
Τελική ταχύτητα: 193 χλμ
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Ρεζερβουάρ: 40 lt
Κατανάλωση (μικτή): 4,7 Lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 108 γρ
Τιμή: 15.250 ευρώ

Best Of

Οι πρώτες «γαλάζιες» μουρμούρες για τον Νικήτα Κακλαμάνη

    Ο Νικήτας Κακλαμάνης κατάφερε να διακριθεί ιστορικά στην πολιτική...

Νίκη Τζαβέλα: Στην τραγωδία των Τεμπών η κοινωνία χειραγωγήθηκε με ψευδή στοιχεία

Η Νίκη Τζαβέλα έκανε την παρακάτω ανάρτηση στους προσωπικούς...

Η «βελούδινη» συνεννόηση Μητσοτάκη-Δένδια

    Η Νέα Δημοκρατία κατάφερε να επιβιώσει της μνημονιακής λαίλαπας,...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Μοναδικό pre-game show με Νίκο Βαμβακούλα, Γιώργο Μανίκα και Δημήτρη Μάρκο για τα ντέρμπι των playoffs

Ιστορίες από τααποδυτήρια με παπούτσια, σαμπουάν και… παρατσούκλια στο...

Ο Εργκίν Αταμάν όπως δεν τον έχετε ξαναδεί

 Ο προπονητής των πρωταθλητών Ευρώπης αποκαλύπτει πώς διαχειρίζεται την...

Μαρίνα Σκορδέλη: Το ζήτημα εδαφικής συνοχής της Ελλάδας είναι εθνικό και υπερκομματικό

Της Μαρίνας Σκορδέλη Είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχθούμε στο μισό Αιγαίο ή έστω...

Ο Χατζηνικολάου… δεν μασάει. Έβγαλε στη σέντρα τα “ellinikahoaxes” για τον “ερευνητή της Γάνδης”

Ο Νίκος Χατζηνικολάου έχει αποδείξει ότι... δεν μασάει. Και με...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Μοναδικό pre-game show με Νίκο Βαμβακούλα, Γιώργο Μανίκα και Δημήτρη Μάρκο για τα ντέρμπι των playoffs

Ιστορίες από τααποδυτήρια με παπούτσια, σαμπουάν και… παρατσούκλια στο ΠάμεΣτοίχημα Football Party by Gazzetta Άφθονο γέλιο, ένταση, αγωνία και «μαγικά» με την μπάλα...

Ο Εργκίν Αταμάν όπως δεν τον έχετε ξαναδεί

 Ο προπονητής των πρωταθλητών Ευρώπης αποκαλύπτει πώς διαχειρίζεται την πίεση πριν από τον αγώνα και πώς χαλαρώνει εκτός γηπέδου Ο Παναθηναϊκός AKTOR εξασφάλισε το πλεονέκτημα...

Μαρίνα Σκορδέλη: Το ζήτημα εδαφικής συνοχής της Ελλάδας είναι εθνικό και υπερκομματικό

Της Μαρίνας Σκορδέλη Είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχθούμε στο μισό Αιγαίο ή έστω σε κομμάτια του την εγκατάσταση και τον έλεγχο της Τουρκίας; Και, αν είμαστε, έχουμε υπολογίσει αν...