Οδηγούμε: BMW 116d Steptronic M Pack (vid+pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Η εμπειρία της οδήγησης μιας BMW είναι πάντα μοναδική. Ακόμα και στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου, το οποίο το γνωρίζεις αρκετά καλά, μιας και η «σειρά 1» βρίσκεται κοντά μας στην παρούσα εκδοχή της εδώ και σχεδόν μια τριετία.

Με «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές που συνολικά δεν την έχουν αποκόψει από το παρελθόν της, αλλά με σαφώς πιο έντονες επιρροές από τα άλλα μοντέλα της BMW, η ανανεωμένη σειρά «1» εξελίσσεται ίσως στον πιο δυναμικό «παίκτη» της κατηγορίας.

Έχοντας οδηγήσει το συγκεκριμένο μοντέλο και σε άλλες εκδόσεις του, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο καλή είναι η νέα σειρά «1». Τόσο από πλευράς σχεδίασης και εργονομίας, όσο και σε ό,τι αφορά στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και τη συναρμογή αυτών.

Βέβαια, η συγκεκριμένη BMW δεν ήταν μια… απλή υπόθεση από αισθητικής άποψης, μιας και εφοδιαζόταν με το «πακέτο Μ», το οποίο έκανε το σύνολο ακόμα πιο «μυώδες» και «αθλητικό». Πανέμορφες οι μαύρες ζάντες αλουμινίου των 18’’, εξαιρετικής αισθητικής και πλήρως εναρμονισμένα με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα, πανέμορφες οι «πινελιές» στο εσωτερικό με αποκορύφωμα τα σπορ καθίσματα. Συνολικά θα λέγαμε πως το «M Pack» είναι κάτι που θα το βάζαμε πολύ βαθιά στο μυαλό μας εάν επρόκειτο να αποκτήσουμε μια «σειρά 1»!

Σε ό,τι αφορά στο μηχανολογικό κομμάτι, η 116d της δοκιμής μας έφερε το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ μοτέρ των 116 ίππων. Ήρεμος και πολιτισμένος σε λειτουργία ο κινητήρας, μολονότι τρικύλινδρος, δεν κάνει αυτό το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» των ντίζελ, ενώ συνολικά παίρνει άριστα, μιας και ικανοποιεί στο έπακρο τις προσδοκίες των δημιουργών του.

ΟΙ 116 ίπποι χαρίζουν στην 116d πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο κι εν κινήσει, με το «οκτάρι» κιβώτιο Steptronic για ακόμα μία φορά να αποδεικνύει πως είναι με διαφορά ότι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά σε «μονοσύμπλεκτο». Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή, ειδικά στην επιλογή «Sport», ενώ ταχύτητες της τάξης των 200 χιλιομέτρων είναι… βούτυρο στο ψωμί της 116d.

Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως ακόμα και σε πιο «επιθετική» οδήγηση, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεφύγει πολύ πάνω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σε γενικές γραμμές, με μια συνετή οδήγηση, η μέση κατανάλωση των 4 λίτρων είναι άκρως εφικτή.

Σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά στον δρόμο, η 116d πιστοποιεί για ακόμα μία φορά γιατί η BMW δεν πρέπει να σταματήσει να παράγει πισωκίνητα μοντέλα. Ελαφρά υποστροφική στο όριο, αν απενεργοποιήσεις πλήρως τα ηλεκτρονικά αποκτά μια πολύ «παιχνιδιάρικη» συμπεριφορά και καταφέρνει να σε κάνει να φτάσεις στον προορισμό σου με ένα τεράστιο χαμόγελο. Άλλωστε να μη λησμονούμε πως πλέον η «σειρά 1» της BMW είναι η μοναδική πρόταση στην κατηγορία των premium μοντέλων αυτής της κατηγορίας, με κίνηση στον πίσω άξονα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.496 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 116 hp/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 270 Nm/1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 360 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 10,3’’
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 52 lt
Κατανάλωση (μικτή) 3,6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 96 γρ.
Τιμή: Από 27.137 ευρώ



Best Of

Ο Κασσελάκης που θεωρεί… κρατίδιο και “βόρειο τμήμα” την Κατεχόμενη Κύπρο, μιλάει περί πατριωτισμού

Στην ομιλία... σούπα για τα βαφτίσια του κόμματος του,...

Δεν γέμιζαν… ούτε ταξί. Η απογοητευτική προσέλευση “πιστών” στα βαφτίσια του κόμματος Κασσελάκη

Όπως αναμενόταν, η προσέλευση "πιστών" στα βαφτίσια του κόμματος...

Το κόμμα… μπαλαντέρ (της διαπλοκής) και ο υπονομευτής της Δημοκρατίας

Κίνημα Δημοκρατίας... Το κόμμα Κασσελάκη δεν είναι πλέον αβάπτιστο,...

Καραμανλής speaking… Υπερασπιζόμενος την εθνική αξιοπρέπεια (και… ανεξαρτησία)

Για ακόμη μια φορά, ο Κώστας Καραμανλής μας θύμισε...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Οι κλέφτες των Γλυπτών του Παρθενώνα, δεν μπορούν να τα “δανείσουν μακροχρόνια” στα… θύματα της κλοπής

Ακόμη ένας εθνικός μύθος, μεγαλύτερος του... Τουρκοφάγου Μενέντεζ και...

Ο Κασσελάκης που θεωρεί… κρατίδιο και “βόρειο τμήμα” την Κατεχόμενη Κύπρο, μιλάει περί πατριωτισμού

Στην ομιλία... σούπα για τα βαφτίσια του κόμματος του,...

Δεν γέμιζαν… ούτε ταξί. Η απογοητευτική προσέλευση “πιστών” στα βαφτίσια του κόμματος Κασσελάκη

Όπως αναμενόταν, η προσέλευση "πιστών" στα βαφτίσια του κόμματος...

Το κόμμα… μπαλαντέρ (της διαπλοκής) και ο υπονομευτής της Δημοκρατίας

Κίνημα Δημοκρατίας... Το κόμμα Κασσελάκη δεν είναι πλέον αβάπτιστο,...

Καραμανλής speaking… Υπερασπιζόμενος την εθνική αξιοπρέπεια (και… ανεξαρτησία)

Για ακόμη μια φορά, ο Κώστας Καραμανλής μας θύμισε...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Οι κλέφτες των Γλυπτών του Παρθενώνα, δεν μπορούν να τα “δανείσουν μακροχρόνια” στα… θύματα της κλοπής

Ακόμη ένας εθνικός μύθος, μεγαλύτερος του... Τουρκοφάγου Μενέντεζ και του... απομονωμένου Ερντογάν, επανέρχεται ανά διαστήματα στην εθνική συζήτηση. Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Παρασκηνιακές...

Ο Κασσελάκης που θεωρεί… κρατίδιο και “βόρειο τμήμα” την Κατεχόμενη Κύπρο, μιλάει περί πατριωτισμού

Στην ομιλία... σούπα για τα βαφτίσια του κόμματος του, ο Στέφανος Κασσελάκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον όρο "πατριωτισμός". Κεντροαριστερό, συμμετοχικό και πατριωτικό... Έτσι το...

Δεν γέμιζαν… ούτε ταξί. Η απογοητευτική προσέλευση “πιστών” στα βαφτίσια του κόμματος Κασσελάκη

Όπως αναμενόταν, η προσέλευση "πιστών" στα βαφτίσια του κόμματος Κασσελάκη ήταν απογοητευτική. Μίζερες εικόνες, συμβατές με τη συνολική παρουσία του πρώην... έκπτωτου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ,...