Οδηγούμε: Honda CR-V MY2019 (vid+pics)


Αποστολή στη Βυτίνα: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Φωτογραφίες: Νίκος Μήτσουρας
Γεγονός αδιαμφισβήτητο είναι πως το Honda CR-V δεν χρειάζεται να μας… συστηθεί. Το γνωρίζουμε πολύ καλά ως μοντέλο εδώ και περισσότερες από δύο δεκαετίες, καθώς από το 1995, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, κατάφερε να δημιουργήσει ένα δικό του φανατικό κοινό αγοραστών, το οποίο το έχει αναδείξει ως το πιο καλοπουλημένο SUV παγκοσμίως. Κι αυτό λέει πολλά, όχι μόνο διότι πολύς κόσμος το εμπιστεύτηκε, αλλά κι επειδή απ’ αυτούς οι περισσότεροι έμειναν πιστοί στο CR-V, είτε κρατώντας ακόμα και σήμερα το αυτοκίνητο που είχαν αγοράσει πριν από 20 και πλέον έτη, είτε αντικαθιστώντας το παλιό τους CR-V με ένα νεότερο.

Το πέμπτης γενιάς CR-V, λοιπόν, είναι εδώ. Και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από την Αθήνα προς τη Βυτίνα και τούμπαλιν, προσκεκλημένοι της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας του «Ομίλου Σαρακάκη» και ιδιαίτερα του Διευθυντή επικοινωνίας του Ομίλου, Γιώργου Παππά. Κι όταν μιλάμε για νέο CR-V, αναφερόμαστε σε… νέο CR-V, μιας και το αυτοκίνητο μόνο στις λεπτομέρειες μπορεί να θυμίζει τον προκάτοχό του, όντας σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, προκειμένου να είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τις ανάγκες της εποχής.

«Χτισμένο» πάνω σε νέο πάτωμα, το CR-V του 2019 διακρίνεται για τους αυξημένους χώρους του, μα πάνω απ’ όλα για την πολυτέλεια που αποπνέει το εσωτερικό του. Αυτός ήταν και ο βασικός στόχος των Ιαπώνων, ήτοι να κατασκευάσουν ένα SUV που να απευθύνεται και σε αυτούς που θέλουν να κινούνται εκτός δρόμου, αλλά κυρίως σε αυτούς που επιζητούν άνεση και πολυτέλεια στα ταξίδια τους. Και πέτυχαν τον στόχο τους στη Honda με το νέο CR-V.

Μαλακά πλαστικά, εξαιρετική εργονομία, χρήση λεπτομερειών από ξύλο με τρόπο ώστε να αυξάνεται το ορατό πλάτος του ταμπλό και γενικά συναρμογή κορυφαίου επιπέδου χαρακτηρίζουν το μοντέρνο εσωτερικό, το οποίο σε κερδίζει με την πρώτη ματιά και σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα.

Οι χώροι είναι τεράστιοι για τους επιβάτες και πέντε ενήλικες ανεξαρτήτως σωματοδομής θα βολευτούν υπέρ το δέον άνετα στο σαλόνι. Όσο για τις αποσκευές τους, τα 561 λίτρα του πορτ μπαγκάζ φτάνουν και περισσεύουν για να τοποθετήσει κανείς όλες τις βαλίτσες του. Παρεμπιπτόντως, το νέο CR-V θα είναι διαθέσιμο και σε επταθέσια έκδοση, μεν την τρίτη σειρά να «κλέβει» χώρο από το πορτ μπαγκάζ. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, όμως, θα μείνουν 150 λίτρα διαθέσιμα για περίπου δύο βαλίτσες. Και μάλιστα, με τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες της τρίτης σειράς να μην είναι… υποτυπώδης, αλλά να μπορούν να καθίσουν εκεί κανονικοί ενήλικες μετρίου αναστήματος!

Το νέο Honda CR-V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του παγκόσμιου best-seller στην κατηγορία SUV, και μία εξελιγμένη, σπορ και προηγμένη σχεδίαση. Το νέο CR-V υιοθετεί φρέσκια σχεδίαση εξωτερικού, με φαρδύτερους θόλους τροχών και πιο έντονες καμπύλες στο καπό και τα πίσω πλαϊνά πάνελ, καθώς και το τελευταίο, χαρακτηριστικό γραφικό προβολέων Honda.
Οι σχεδιαστές του νέου CR-V έλαβαν εντολή να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο και δυναμικό SUV που θα είναι και εξαιρετικά λειτουργικό. Η Honda είχε στόχο ένα ποιοτικό και προηγμένο όχημα, με καθαρό και σύγχρονο στυλ χωρίς περιττές γραμμές.

Από τις βασικές αλλαγές ήταν η αύξηση του μεταξονίου κατά 30mm. Αυτό όχι μόνο δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εσωτερικό, αλλά  κάνει το SUV πιο μυώδες, με τους τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος. Ένας συνδυασμός τροχού – ελαστικού μεγάλων διαστάσεων με κοντύτερο πίσω πρόβολο και διπλές απολήξεις εξαγωγής, τονίζει το αθλητικό στυλ του αυτοκινήτου.
Μπροστά, μία τολμηρή σχεδίαση υιοθετεί το νέο ‘πρόσωπο’ της οικογένειας Honda, με το συμπαγές γραφικό του φτερού και το χαρακτηριστικό σχήμα των προβολέων, με φωτισμό LED στάνταρ. Ένας στιβαρός, ανάγλυφος εμπρός προφυλακτήρας, με πιο καθαρές  επιφάνειες συγκριτικά με τον προκάτοχό του, πλαισιώνει μία λεπτή μάσκα. Έντονες καμπύλες στο καπό οδηγούν το βλέμμα σε ένα αεροδυναμικό παρμπρίζ που δεν προεξέχει από το αμάξωμα, απ’ όπου η γραμμή οροφής εκτείνεται μέχρι την αεροτομή της πίσω πόρτας.

Τα πίσω πλαϊνά πάνελ έχουν πιο έντονες καμπύλες συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά CR-V, και η εικόνα συμπληρώνεται από φαρδύτερους θόλους και στους τέσσερις τροχούς. Η δυναμική παρουσία του επιτείνεται με μία ψηλή μεσαία γραμμή – που αυξάνει τον όγκο από κάτω – και μία στιλπνή διακοσμητική λωρίδα που ανεβαίνει καθώς εκτείνεται από πίσω από τους εμπρός τροχούς στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

Το νέο CR-V χρησιμοποιεί το νέο βενζινοκινητήρα 1.5-L VTEC TURBO της Honda που είδαμε για πρώτη φορά στο πιο πρόσφατο Honda Civic, και έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ενός αποκλειστικού υπερσυμπιεστή για το CR-V. Προσφέρει έναν αξιοσημείωτο και κορυφαίο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης και περιλαμβάνει πολυάριθμες τεχνολογίες για την επίτευξη βέλτιστης οδηγησιμότητας και επιδόσεων.

Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει ισχύ 173 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. όταν συνεργάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, και 193 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. για τα μοντέλα με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Η αυξημένη ιπποδύναμη συγκριτικά με το προηγούμενο βενζινοκίνητο CR-V μεταφράζεται σε αυξημένες επιδόσεις και σημαντικά βελτιωμένη απόδοση. Η επιτάχυνση 0-100 ολοκληρώνεται σε 9,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 211 χλμ.

Το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT σχεδιάστηκε για χρήση με τους τελευταίους κινητήρες VTEC TURBO της Honda. Περιλαμβάνει μετατροπέα ροπής με δύο αποσβεστήρες στην εσωτερική φτερωτή, που βελτιώνει την αθόρυβη λειτουργία και οδηγησιμότητα και βοηθά να εξομαλύνεται η επιτάχυνση από στάση.
Συγκριτικά με τα παραδοσιακά συστήματα CVT που παρουσιάζουν μία ‘σπογγώδη’ αίσθηση σε απότομες επιταχύνσεις, η νέα μονάδα CVT της Honda προσφέρει μία τελείως διαφορετική, πιο άμεση σύνδεση με τις στροφές του κινητήρα, που οδηγεί σε πιο γραμμική απόκριση. Η απόκριση και η πληροφόρηση από το CVT στόχο είχε να παρέχει αίσθηση παρόμοια με ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Η εκτός δρόμου ικανότητα του νέου CR-V βελτιώνεται ακόμα και από τη σχεδίαση της βασικής πλατφόρμας, καθώς προφέρει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς αυτό να επηρεάζει το κέντρο βάρους. Η απόσταση κάτω από το αυτοκίνητο έχει αυξηθεί στα 191 mm για τα προσθιοκίνητα μοντέλα και στα 201 mm για τα AWD μοντέλα. Έτσι επιτυγχάνεται 35 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με το προηγούμενο CR-V. Στην απόσταση από το έδαφος συντελεί και ο συνδυασμός τροχών / ελαστικών μεγαλύτερης διαμέτρου που ταυτόχρονα διαμορφώνουν ένα πιο μυώδες στήσιμο. Η τελευταία τεχνολογία τετρακίνησης της Honda «Real Time AWD with Intelligent Control System» είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει βέλτιστη απόδοση καυσίμου και οδηγησιμότητα. Αυτή υποστηρίζει τον εμπρός άξονα για ομαλή και αποδοτική οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινές συνθήκες, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση από στάση.

Τέλος, τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου CR-V συμπληρώνονται από τη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Honda Sensing, που – για πρώτη φορά σε Honda – διατίθενται με όλες τις εκδόσεις του CR-V. Το Honda Sensing είναι από τα πιο ολοκληρωμένα σύνολα τεχνολογιών ασφάλειας στην κατηγορία. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Βενζίνης, 1.498 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 173 hp/5.600 σ.α.λ. (193 hp/5.600 σ.α.λ.)
Μέγιστη ροπή: 220 Nm/1.900 σ.α.λ. (243 Nm/2.000 σ.α.λ.)
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων (Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων)
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 9,3’’ (10’’)
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ/ώρα (200 χλμ/ώρα)
Χώρος αποσκευών: 561 lt
Ρεζερβουάρ: 57 lt
Κατανάλωση (μικτή): 6,3 lt/100 χλμ (7,1 lt/100 χλμ)
Εκπομπές ρύπων: 143 γρ (162 γρ)
Τιμή: από 33.650 ευρώ
* Σε παρένθεση οι τιμές για; τις εκδόσεις CVT

Best Of

Το “υπερ-εγώ” του Κασσελάκη τον οδηγεί στον… επίλογο

Η ανεξήγητη αυτοπεποίθηση που δείχνει να διακρίνει σε πλεόνασμα...

Κίνηση αμφισβήτησης (και ανατροπής) του Ανδρουλάκη από το… ίδιο βράδυ των ευρωεκλογών κιόλας

Τα δημοσκοπικά νέα προκαλούν μαύρες σκέψεις στη Χαριλάου Τρικούπη,...

Ο Λούλης δεν είναι… Σπηλιωτόπουλος

Την ώρα που ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωνε τον Άρη...

Ο Χατζηδάκης ενισχύει το μεταρρυθμιστικό αποτύπωμα της κυβέρνησης Μητσοτάκη

Σε ακόμη μια εκδοχή των κυβερνήσεων της Κεντροδεξιάς, από...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Ομπάμα και ο Κλίντον συνεχίζουν να το… παλεύουν για τον Μπάιντεν

Ένα αίσθημα ματαιότητας κυριαρχεί στα ηγετικά κλιμάκια του Δημοκρατικού...

Το “υπερ-εγώ” του Κασσελάκη τον οδηγεί στον… επίλογο

Η ανεξήγητη αυτοπεποίθηση που δείχνει να διακρίνει σε πλεόνασμα...

Ο Χριστόδουλος θα είχε αγκαλιάσει τους γονείς των παιδιών που χάθηκαν στα Τέμπη

Οι λίγοι, σπάνιοι, διαφορετικοί και εκλεκτικοί. Οι φέροντες τη...

Κίνηση αμφισβήτησης (και ανατροπής) του Ανδρουλάκη από το… ίδιο βράδυ των ευρωεκλογών κιόλας

Τα δημοσκοπικά νέα προκαλούν μαύρες σκέψεις στη Χαριλάου Τρικούπη,...

Ο Λούλης δεν είναι… Σπηλιωτόπουλος

Την ώρα που ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωνε τον Άρη...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ο Ομπάμα και ο Κλίντον συνεχίζουν να το… παλεύουν για τον Μπάιντεν

Ένα αίσθημα ματαιότητας κυριαρχεί στα ηγετικά κλιμάκια του Δημοκρατικού Κόμματος, αναφορικά με τις προοπτικές του Τζο Μπάιντεν να διατηρήσει τα κλειδιά του Λευκού Οίκου...

Το “υπερ-εγώ” του Κασσελάκη τον οδηγεί στον… επίλογο

Η ανεξήγητη αυτοπεποίθηση που δείχνει να διακρίνει σε πλεόνασμα τον Στέφανο Κασσελάκη, είναι από τα στοιχεία που σωρευτικά οδηγούν στον... επίλογο τον διάδοχο του...

Ο Χριστόδουλος θα είχε αγκαλιάσει τους γονείς των παιδιών που χάθηκαν στα Τέμπη

Οι λίγοι, σπάνιοι, διαφορετικοί και εκλεκτικοί. Οι φέροντες τη δωρεά του λόγου και του φωτός. Της διάχυσης της γαλήνης, της ελπίδας, της λύτρωσης της...