Το αφήγημα της Ρένας Δούρου για το αναπτυξιακό σχέδιο της Ελλάδας


 
«Σήμερα δεν κλείνουμε ένα κεφάλαιο, με έναν απολογισμό. Συνεχίζουμε να γράφουμε το νέο βιβλίο της σύγχρονης τουριστικής προβολής, το οποίο ανοίξαμε πριν από 4.5 χρόνια. Κι έχουμε μπροστά μας πολλά κεφάλαια ακόμη». Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου κατά την παρουσίαση του έργου για τον Τουρισμό στην Αττική, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μουσείο της Ακρόπολης.
«Τα τελευταία 4.5 χρόνια έχουμε βάλει, με επιστημονικό σχεδιασμό και για πρώτη φορά, τις στέρεες βάσεις για μια συστηματική τουριστική προβολή», επισήμανε η Ρένα Δούρου σημειώνοντας ότι αυτό δεν ήταν κάτι αυτονόητο ή εύκολο. «Γιατί βρεθήκαμε μπροστά στο θεσμικό δεδομένο: το άρθρο 186, τομέας Δ, παράγραφος 19, του Καλλικράτη, αφιέρωνε τρεις γραμμές για την απασχόληση, το εμπόριο και τον τουρισμό. Σε συνδυασμό με τις χρόνιες παθογένειες της διοίκησης, την υποστελέχωση, την έλλειψη εξειδίκευσης, τη γραφειοκρατία, αντιλαμβάνεστε το περιβάλλον μέσα στο οποίο ξεκινήσαμε να λειτουργούμε αναφορικά με το κρίσιμο θέμα της τουριστικής προβολής», εξήγησε η ίδια.
«Παρόλα αυτά καταφέραμε πολλά», τόνισε η Περιφερειάρχης Αττικής αναφερόμενη στη συντονισμένη δουλειά που γίνεται για την τουριστική προβολή της Αττικής:
· Εκπονήσαμε ένα Αναλυτικό Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Τουριστική Προβολή, που συνδυάζει ολιστική αντίληψη και εξειδικευμένο σχέδιο δράσεων και που αφορά και τους 66 Δήμους της Αττικής – από την Πεντέλη ως την Ελευσίνα, την πολιτιστική πρωτεύουσα του 2021. Και από τα Κύθηρα ως το Περιστέρι.
· Μια στρατηγική τουριστικής προβολής πολύπλευρη και πολυεπίπεδη. Για να καταφέρουμε να γίνει η Αττική ο short break προορισμός που είναι αντάξιος της Περιφέρειας, να αποκτήσει καινοτόμο Film Office – πόλο έλξης επενδύσεων για οπτικοακουστικές παραγωγές.
· Για να καταφέρουμε να ξεκινήσει η αλλαγή της εικόνας της μέσα από ένα σύγχρονο αλλά και κλασικό rebranding, μέσα από μια αναβαθμισμένη, πλήρη και ελκυστική ιστοσελίδα, μέσα από πολλαπλές συνέργειες με όλους τους αρμόδιους, δημόσιους και ιδιωτικούς, φορείς, χρησιμοποιώντας σύγχρονα εργαλεία, όπως η σύσταση θεματικών δικτύων τουρισμού.
“Η υπόθεση της τουριστικής προβολής της Αττικής είναι το κορυφαίο αναπτυξιακό στοίχημα της πατρίδας μας”
«Η υπόθεση του τουρισμού δεν είναι τα γνωστά κλισέ, ήλιος, θάλασσα, ρετσίνα και καλή καρδιά» παρατήρησε η Ρένα Δούρου. «Δεν περιορίζεται καν σε ένα ή δύο εμβληματικούς χώρους. Η υπόθεση της τουριστικής προβολής της Αττικής είναι το κορυφαίο αναπτυξιακό στοίχημα της πατρίδας μας, ‘πατάει’ σε δύο κρίσιμης σημασίας πυλώνες: την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική συνοχή», σημείωσε η ίδια. «Στο πλαίσιο μιας αλληλοτροφοδοτούμενης σχέσης αλληλεξάρτησης. Μια δυναμικής, προωθητικής σχέσης με επίκεντρο την αναπτυξιακή δυναμική με όρους κοινωνικής αλληλεγγύης, που οφείλει να απελευθερώσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Μια αναπτυξιακή δυναμική η οποία για να υλοποιηθεί πλήρως, προϋποθέτει σειρά θεσμικών μεταρρυθμίσεων. Μεταρρυθμίσεων που δεν περιέλαβε ο Κλεισθένης 1 και που πρέπει πάση θυσία να περιλάβει ο Κλεισθένης 2, προκειμένου οι Περιφέρειες να αποκτήσουν επάρκεια αρμοδιοτήτων, πόρων και μέσων, για να επιτελέσουν την αναπτυξιακή τους αποστολή», εξήγησε.
“Δείξαμε τι μπορεί να κάνει η Αυτοδιοίκηση, ακόμη και υποστελεχωμένη”
«Εμείς, στην Περιφέρεια Αττικής, ανοίξαμε νέους δρόμους. Δείξαμε τι μπορεί να κάνει η Αυτοδιοίκηση, ακόμη και υποστελεχωμένη, χωρίς σαφές θεσμικό πλαίσιο, όταν έχει την πολιτική βούληση, τη στήριξη των υπηρεσιακών της ανθρώπων, τη συμπαράσταση των αρμόδιων φορέων, τη σχεδιασμένη δράση», υπογράμμισε μεταξύ άλλων η Περιφερειάρχης.
Οι εισηγητές της εκδήλωσης Ελένη Δημοπούλου, Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό στην Περιφέρεια Αττικής, Αθηνά Κολυβά, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής και Δημήτρης Κούτουλας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, παρουσίασαν αναλυτικά τους στόχους, τα πεπραγμένα και τους μελλοντικούς σχεδιασμούς της Διεύθυνσης Τουρισμού, τονίζοντας πως η στρατηγική της υλοποιείται σταθερά, εδώ και σχεδόν 4 χρόνια, ωφελώντας με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα την ανάπτυξη του τουρισμού στη μητροπολιτική περιφέρεια της Ελλάδος. Το ανθρώπινο δυναμικό της Διεύθυνσης Τουρισμού εργάζεται συστηματικά για την προσαρμογή της τουριστικής ταυτότητας της Αττικής, προκειμένου να επανατοποθετηθεί στον διεθνή τουριστικό χάρτη ως «ένα σύνολο προορισμών για ολιγοήμερες διακοπές όλο τον χρόνο».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν επίσης τα ποσοτικά αποτελέσματα των έργων και των πρωτοβουλιών στις οποίες προέβη η Διεύθυνση Τουρισμού το χρονικό διάστημα 2014 – 2019, με σκοπό την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, καθώς και τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη δυναμική δημόσια παρουσία την οποία έχει κατορθώσει να επιτύχει, μέσα στο σύντομο διάστημα της λειτουργίας της, συμβάλλοντας έτσι στην προβολή και διάδοση της εικόνας της Αττικής ως ενός κορυφαίου τουριστικού προορισμού απαράμιλλης ομορφιάς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
«Μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση το γεγονός ότι μετά από μόλις 2,5 χρόνια υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα της τουριστικής καμπάνιας που υλοποίει η Περιφέρεια Αττικής», δήλωσε η Ελένη Δημοπούλου. «Οι καλές επιδόσεις για τον τουρισμό της Αττικής οφείλονται σε τρεις λόγους: Πρώτον στη στενή συνεργασία που αναπτύξαμε με τους Δήμους, τον ΕΟΤ και τους τουριστικούς φορείς. Δεύτερον στην ύπαρξη μιας ξεκάθαρης στρατηγικής marketing και ενός αναλυτικού σχεδίου δράσεων που μας εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Πατρών και ο καθηγητής κος. Δ. Κούτουλας. Και τρίτον, στις άοκνες προσπάθειες όλων των στελεχών στη Διεύθυνση Τουρισμού. Η τουριστική καμπάνια συνεχίζεται, καθώς έχουν δρομολογηθεί πολλές ακόμα ενέργειες μέχρι και το 2020, όπως λ.χ. η εκ νέου φιλμογράφηση και φωτογράφιση όλης της Αττικής, μια διεθνής διαδικτυακή καμπάνια και η συνέχιση των εντατικών επαφών με την παγκόσμια τουριστική αγορά».
 
 
 
Παραγωγική και ουσιαστική υπήρξε η συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής στη σημαντική διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Food Expo, που πραγματοποιήθηκε από τις 16 έως τις 18 Μαρτίου 2019 στο Metropolitan Expo, συγκεντρώνοντας χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
H Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου επισκέφθηκε το περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής και συνομίλησε με τους εκθέτες κατά την πρώτη ημέρα της έκθεσης, συνοδευόμενη από τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας, Νάσο Αναγνωστόπουλο, την Εντεταλμένη Σύμβουλο Πολιτικής Προστασίας, Γιάννα Τσούπρα και την Περιφερειακή Σύμβουλο, Καίτη Θεοχάρη.
Ερωτηθείσα σχετικά, η Περιφερειάρχης Αττικής υπογράμμισε: «Η Περιφέρεια Αττικής δίνει συστηματικά το παρών σε κάθε διεθνή και εγχώρια εκδήλωση σχετικά με τη στήριξη και την προώθηση του πρωτογενούς τομέα και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της ραχοκοκαλιάς δηλαδή της οικονομίας μας, στην οποία η Περιφέρεια Αττικής συμβάλλει με ενέργειες εξωστρέφειας, καινοτομίας. Στόχος μας ήταν και παραμένει η κινητοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων για την παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου και την ανάταξη της εθνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, εκθέσεις σαν τη Food Expo λειτουργούν καταλυτικά, ενημερώνοντας και προωθώντας την εξωστρεφή λογική που επιβάλλουν τα νέα οικονομικά δεδομένα του τόπου».
Η Περιφέρεια Αττικής επιδότησε κατά 60% το κόστος συμμετοχής 22 εκθετών – επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων και ποτών με ποιοτικά αγροτοδιατροφικά προϊόντα (κρασί, λάδι, μπύρα, μέλι, κελυφωτό φιστίκι, σάλτσες, μαρμελάδες, πίτες, βότανα κ.α.) από διάφορα μέρη της Αττικής, δίνοντας έμφαση στη στήριξη του πρωτογενούς τομέα και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στο επίκεντρο ήταν η προβολή του αγροτοδιατροφικού της τομέα και του κλάδο τροφίμων και ποτών με την προώθηση καινοτόμων προϊόντων, υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας.
Τη συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής στη διοργάνωση επιμελήθηκε το Τμήμα Αγροτικής Πολιτικής και Προβολής της Διεύθυνσης Αγροτικής και Κτηνιατρικής Πολιτικής, με τη συνεργασία του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου, Ταξιάρχη Φαρμάκη και της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνιατρικής και Αλιείας της Περιφέρειας Αττικής.

Best Of

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...

Κώστας Μπακογιάννης: Θέλουμε να πετύχει ο Δήμος. Για το καλό της πόλης και των κατοίκων της

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Ο τέως Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης επέστρεψε...

Κωστής Χατζηδάκης: Προχωρούμε μπροστά, στο δρόμο της ανάπτυξης

Επιτάχυνση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας και επανεξέταση του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η δημοφιλία Μπάιντεν… στα πατώματα. Όπως του πρεσβύτερου Μπους (όταν έχασε τις εκλογές)

Η προοπτική να μετατραπεί ο Τζο Μπάιντεν σε Πρόεδρος...

Ο Τραμπ είναι… αυτή τη στιγμή Πρόεδρος των ΗΠΑ

Η μεθοδικότητα των πολιτικών αναλυτών, των εταιρειών δημοσκοπήσεων και...

Ποιός θα εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι δεν μπορεί να περιφέρεται ως… διασκεδαστής;

Η κατάσταση με τον Στέφανο Κασσελάκη αρχίζει πλέον να...

Μητσοτάκης: Στενή συνεργασία με την Εκκλησία

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Ένας τουρισμός προσβάσιμος σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επιλογής των δικαιούχων του...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Η δημοφιλία Μπάιντεν… στα πατώματα. Όπως του πρεσβύτερου Μπους (όταν έχασε τις εκλογές)

Η προοπτική να μετατραπεί ο Τζο Μπάιντεν σε Πρόεδρος μιας θητείας, προκαλεί τρόμο στο επιτελείο του Οβάλ Γραφείου και τους επιτελείς του Δημοκρατικού Κόμματος....

Ο Τραμπ είναι… αυτή τη στιγμή Πρόεδρος των ΗΠΑ

Η μεθοδικότητα των πολιτικών αναλυτών, των εταιρειών δημοσκοπήσεων και των ΜΜΕ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μας επιτρέπει να έχουμε... σε πρώτο χρόνο πλήρη...

Ποιός θα εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι δεν μπορεί να περιφέρεται ως… διασκεδαστής;

Η κατάσταση με τον Στέφανο Κασσελάκη αρχίζει πλέον να ξεφεύγει ακόμη και από το στάδιο της γραφικότητας. Προβληματίζει για το βαθύ έλλειμμα αντίληψης που...