Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Δεν έχουν περάσει παρά λίγες εβδομάδες από τότε που οδηγήσαμε το «μικρό» της Volkswagen, το Up!, με τον ατμοσφαιρικό TSi κινητήρα των 999 κ.εκ. με τους 60 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων ASG. Αυτή τη φορά στα… χέρια μας έπεσε μια άλλη, πολύ πιο ενδιαφέρουσα, έκδοση του Up!, η οποία διαφοροποιείται άρδην απ’ όλες τις υπόλοιπες.
Ο λόγος για το ξεχωριστό Cross Up!, ένα αυτοκίνητο που μπήκε πολύ δυναμικά στην κατηγορία των μικρών crossover. Επί της ουσίας είναι ένα υπερυψωμένο Up!, το οποίο διατηρεί στο ακέραιο όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει το μικρό γερμανικό μοντέλο άκρως ευχάριστο εντός πόλης, αυξάνοντας παράλληλα, τις δυνατότητες κίνησης στο χώμα.
Οι μηχανικοί της VW αύξησαν την απόσταση του Up! από το έδαφος κατά 1,5 cm, με αποτέλεσμα πλέον το πάτωμα του αυτοκινήτου να απέχει 17 cm από το οδόστρωμα. Ταυτόχρονα, όμως, μερίμνησαν ώστε οι αναρτήσεις να είναι υπέρ το δέον σφιχτές, ώστε το Cross Up! να μην παίρνει ενοχλητικές κλίσεις στις απότομες αλλαγές πορείας. Στην πραγματικότητα η κύλιση του Cross Up! μας φάνηκε καλύτερη σε σχέση με του συμβατικού μοντέλου. Κι αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία των Γερμανών!
Πέραν της αύξησης της απόστασης από το έδαφος, οι αλλαγές του Cross Up! εστιάζονται κυρίως στην εμφάνιση, καθώς έχουν αυξηθεί οι επιφάνειες που καλύπτονται από άβαφο πλαστικό, ώστε το αυτοκίνητο να έχει μια σαφώς πιο off road εικόνα. Μπάρες κοσμούν την οροφή του αυτοκινήτου, ενώ τόσο ο εμπρόσθιος όσο και ο οπίσθιος προφυλακτήρας στο κάτω μέρος τους φέρουν πινελιές απομίμησης αλουμινίου.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές εντοπίζονται στη φάσα μπροστά από τον συνοδηγό, στην οποία αναγράφεται η έκδοση του μοντέλου. Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή, όπως και η συναρμογή, ενώ άφθονοι είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα. Η μικρή οθόνη για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων δεν διαθέτει λειτουργία αφής, οπότε θα πρέπει να εξοικειωθεί κάπως ο οδηγός με την χρήση των σχετικών κουμπιών για να κάνει τις όποιες επιλογές του.
Οι χώροι είναι εξαιρετικοί. Ειδικά οι δύο πίσω επιβάτες έχουν μεγάλη άνεση και για τα κεφάλια αλλά και για τα γόνατά τους. Το πορτ μπαγκάζ των 251 λίτρων είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία, ενώ αποδεικνύεται κι εξόχως πρακτικό λόγω του διπλού πατώματός του, κάτω από το οποίο είναι αποθηκευμένη η (κανονικών διαστάσεων) ρεζέρβα.
Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, η επιλογή της VW είναι ο «χιλιάρης» υπερτροφοδοτούμενος με τους τρεις κυλίνδρους, ο οποίος στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας απέδιδε 90 ίππους. Πολιτισμένος σε λειτουργία, αρκετά αθόρυβος και αρκετή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, συνεργάζεται πάρα πολύ καλά με το «πεντάρι» μηχανικό κιβώτιο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 160 Nm/1.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 251 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 10,4’’
Τελική ταχύτητα: 179 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 35 lt
Κατανάλωση (μικτή) 6,4 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 110 γρ.
Τιμή: 15.440 ευρώ