Οδηγούμε: Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Είναι γεγονός πως το Suzuki Swift πέρασε από διάφορα στάδια τα τελευταία χρόνια, όσον αφορούσε στη σχεδίασή του. Διότι μπορεί να έχει μπει αισίως στην τέταρτη δεκαετία της ζωής του ως μοντέλο, ως όνομα, εντούτοις συχνά-πυκνά περνούσε από το σχεδιαστήριο της Suzuki προκειμένου να «φρεσκαριστεί».

Ως μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1985, όμως στην Ευρώπη σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2000, όταν κι αντικαταστάθηκε από το Ignis. Από το 2004, όμως, ακολουθεί βίο παράλληλο με το έτερο μικρό μοντέλο της Suzuki. Στην πράξη από το 2004 κι ένθεν το Swift έχει πατήσει σε μια συγκεκριμένη λογική, η οποία έχει αποδειχθεί άκρως επιτυχημένη. Τουλάχιστον εμπορικά.

Προ ολίγων μηνών παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του Swift, η οποία θα έλεγε κανείς πως είναι με διαφορά η πιο ώριμη. Σχεδιασμένο για την Ευρώπη αρχικώς και τον υπόλοιπο κόσμο εν συνεχεία, το τέταρτης γενιάς Swift έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις από κάθε άποψη.

Στη Suzuki πέτυχαν διάνα με τις αλλαγές που έκαναν, καθώς τα όμορφα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα δίνουν την αίσθηση οχήματος που είναι πιο φαρδύ και πιο σπορτίφ. Ακολουθώντας την… τάση της εποχής, οι σχεδιαστές της Suzuki επέλεξαν το «τρικ» της αιωρούμενης οροφής, μέσω των μαύρων επιφανειών στην Τρίτη κολώνα. Όμως προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, μιας και σε αυτή την επιφάνεια ενσωμάτωσαν τις λαβές των πίσω θυρών, κάνοντας το Swift να δείχνει πιο «κουπέ».

Σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Swift, οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μικρύνει κατά 1 cm, όμως το κατά 2 cm μακρύτερο μεταξόνιο έχει βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση τν διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες. Αλλά και για τια αποσκευών, μιας και το πορτ μπαγκάζ έχει πλέον χωρητικότητα 265 λίτρα, ήτοι 54 παραπάνω απ’ του προηγούμενου Swift.

Το εσωτερικό είναι εναρμονισμένο με το… εξωτερικό, όντας μοντέρνο και νεανικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, όμως η συναρμογή τους είναι κορυφαία. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να βοηθά ώστε ο οδηγός να έχει τα πάντα στα… δάχτυλά του. Εύκολο στη χρήση και με πολλές ενσωματωμένες λειτουργίες και το Infotainment, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphones.

Πάμε τώρα στα… βασικά. Το Swift της δοκιμής μας παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δύο λόγους. Ο πρώτος και μάλλον… αυτονόητος είναι ο κινητήρας του, μιας και το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,2 λίτρων με απόδοση 90 ίππους είναι από τα «δυνατά χαρτιά» του ιαπωνικού σούπερ μίνι.

Τη μεγάλη διαφορά, εντούτοις, την έκανε το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη, καθώς συνδυάζεται και με σύστημα Start-Stop. Το SHVS μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, αλλά και με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα στο τελευταίας γενιάς Swift. Εν προκειμένω το «δικό μας» υβριδικό Swift συνδυαζόταν με το μηχανικό «πεντάρι», το οποίο είναι πολύ καλό σε αίσθηση και συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ.

Παρότι αυτόματο, το Swift της δοκιμής μας παρέμεινε υπέρ το δέον οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται οριακά κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε ακόμα κι έπειτα από πολύωρες μετακινήσεις οι επιβάτες να βγαίνουν ξεκούραστοι από το Swift, ενώ ανθεκτικά είναι και τα φρένα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 1.242 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120 Nm/4.400 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 265 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 11,9’’
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 37 lt
Κατανάλωση (μικτή) 5,9 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 95 γρ.
Τιμή: 15.080 ευρώ

Best Of

Ο Παπαμιμίκος, το Open και ο Τζιτζικώστας

  Η προσθήκη του Ανδρέα Παπαμιμίκου στη Διοίκηση του Open,...

Οι δημοσκοπήσεις ως… ελληνικό οξύμωρο

  Η χώρα μας έχει αποδείξει ότι διαχρονικά γοητεύεται από...

Ο Πιερρακάκης αναζητεί εσωκομματικές συμμαχίες

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης «βαφτίστηκε» δελφίνος για το μέλλον της...

Η «Ιερή Τράπεζα» της Εκκλησίας… σκανδαλίζει

  Πολλά χρόνια μετά την εμπλοκή του στη διοίκηση του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ένας Πάπας που κατανόησε τη δύναμη της συγχώρεσης

Στη διακονία του Πάπα Φραγκίσκου, η Καθολική Εκκλησία υπέστη...

Ο Πάπας που “εργαλειοποίησε” τα social media για να… μοιράσει φως

Στην κληρονομιά του Πάπα Φραγκίσκου θα υπάρχει ξεχωριστό εδάφιο...

Ο Πάπας που άλλαξε το Βατικανό… λιγότερο από όσο προσδοκούσε

Όταν τον Μάρτιο του 2013 ο Καρδινάλιος Μπεργκόλιο, Αρχιεπίσκοπος...

Η (ένοχη) σιωπή των… υμνωδών του (καταδικασμένου για διαφθορά) ζεύγους Μενέντεζ

Η ενσωματωμένη δημοσιογραφία στα... καλύτερά της. Μετά την καταδίκη...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ένας Πάπας που κατανόησε τη δύναμη της συγχώρεσης

Στη διακονία του Πάπα Φραγκίσκου, η Καθολική Εκκλησία υπέστη μια... συναισθηματική μεταβολή. Από Εκκλησία... τιμωρίας των αμαρτωλών, εξελίχτηκε σε Εκκλησία... συγχώρεσης. Ο εκλιπών Ποντίφικας κατανόησε...

Ο Πάπας που “εργαλειοποίησε” τα social media για να… μοιράσει φως

Στην κληρονομιά του Πάπα Φραγκίσκου θα υπάρχει ξεχωριστό εδάφιο για τα κοινωνικά δίκτυα. Για το πόσο γρήγορα, σφαιρικά και εύστοχα, ο Ποντίφικας κατανόησε τη...

Ο Πάπας που άλλαξε το Βατικανό… λιγότερο από όσο προσδοκούσε

Όταν τον Μάρτιο του 2013 ο Καρδινάλιος Μπεργκόλιο, Αρχιεπίσκοπος του Μπουένος Άιρες, ανέλαβε τα ηνία της Καθολικής Εκκλησίας, όσοι τον γνώριζαν... στοιχημάτιζαν για την...