Την αναγκαιότητα συγκρότησης ενός αριστερού και προοδευτικού πόλου, επισημαίνει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, σε συνέντευξή του στο ΕΘΝΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ και στη δημοσιογράφο Φώφη Γιωτάκη.
Ο Φώτης Κουβέλης αναφερόμενος εξάλλου στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων σε δέκα μεγάλα λιμάνια της χώρας, που αποτελεί Νόμο του Κράτους από την Πέμπτη, υπογραμμίζει ότι « στοχεύει στην ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας, με γνώμονα πάντα το εθνικό συμφέρον.
Ακολουθεί η συνέντευξη του Υπουργού:
Ερ : Κύριε Κουβέλη είστε από τους πρώτους που επισημάνατε την ανάγκη συγκρότησης ενός προοδευτικού πόλου. Είναι κατάλληλη η συγκυρία εν μέσω μίας άγριας πολιτικής σύγκρουσης που τη συνοδεύουν καταγγελίες περί πολιτικών συναλλαγών;
Φ.Κ : Tο δικαίωμα του επαναπροσδιορισμού και της αναθεώρησης των απόψεων και των επιλογών, σε πολιτική και ιδεολογική βάση, δεν είναι «πολιτική συναλλαγή». Ακόμη και η ΝΔ, που κατηγορεί την κυβέρνηση για «πολιτικές συναλλαγές», έχει εντάξει στην κοινοβουλευτική της ομάδα, πρόσωπα προερχόμενα από άλλους χώρους.
Στη νέα μεταμνημονιακή περίοδο που διανύουμε και στους δρόμους που ανοίγονται, είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός προοδευτικού κοινωνικού και πολιτικού πόλου. Ενός πόλου που θα στηρίζει την πολιτική για τη δημοκρατία, τη δίκαιη ανάπτυξη, το μετασχηματισμό της κοινωνίας και θα συμπαρατάσσεται στην απόκρουση της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και των εκφραστών της.
Οι πολιτικές δυνάμεις που αυτοπροσδιορίζονται ως «κεντροαριστερές» ή ως «σοσιαλδημοκρατικές», δικαιώνοντας τον αυτοπροσδιορισμό τους οφείλουν να αναζητήσουν συγκλίσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα και η δυσκολία του εγχειρήματος της προοδευτικής διακυβέρνησης, υπαγορεύει τις ευρείες κοινωνικές και πολιτικές προοδευτικές συγκλίσεις και συνεργασίες.
Η αντίθεση μεταξύ της νεοφιλελεύθερης συντηρητικής και προοδευτικής πολιτικής είναι παρούσα με βαθιά διαχωριστική γραμμή.
Ερ: Η χώρα βγήκε από τα μνημόνια αλλά τα προβλήματα στην κοινωνία παραμένουν. Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να εγγυηθεί μία διαφορετική πορεία; Και αν ναι, με πιο τρόπο θα τη διασφαλίσετε;
Φ.Κ Η διαφορετική πορεία στην οποία αναφέρεστε, περνά μέσα από μία δίκαιη, ανθρώπινη και με προοδευτικό περιεχόμενο, ανάπτυξη. Το τονίζω, γιατί ανάπτυξη και μάλιστα την υψηλότερη στην ευρωζώνη, είχαμε και το 2003, το 2004, το 2005. Και το προϊόν αυτής της ανάπτυξης δεν το καρπώθηκε η κοινωνία. Το καρπώθηκαν οι ολίγοι, αυτοί που αποτελούν την οικονομική ελίτ της χώρας. Η ανάπτυξη θα πρέπει να περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας.
Θα έχει δίκαιο διανεμητικό χαρακτήρα του παραγόμενου οικονομικού αποτελέσματος, με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα και στους ανθρώπους της εργασίας συνολικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ με το νομοθετικό του έργο, με τα μέτρα που πήρε αμέσως μετά την έξοδο από τα μνημόνια, έδειξε τη στήριξη του στους οικονομικά αδύναμους και κατέθεσε ένα σαφέστατο δείγμα για τις πολιτικές που θα ακολουθήσει την επόμενη τετραετία.
Ερ: Πολλοί προβληματίζονται για την πορεία της Ευρώπης. Μπορεί τελικά η Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των καιρών, να διαδραματίσει έναν άλλο ρόλο, κατ΄ αρχήν για τους λαούς των χωρών-μελών της;
Φ.Κ Η Ευρωπαϊκή Ένωση ακολουθεί μία δογματική εμμονή στις πολιτικές της λιτότητας και στην υπεράσπιση συγκεκριμένων συμφερόντων τμημάτων της οικονομική ολιγαρχίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνει τη συνοχή της και την εμπιστοσύνη των πολιτών των χωρών-μελών της. Στη χώρα μας αλλά και σε όσες άλλες εφαρμόστηκαν μνημόνια, είχαμε την περιθωριοποίηση και την φτωχοποίηση μεγάλων τμημάτων των πληθυσμών, την συρρίκνωση ακόμη και τη διάλυση του παραγωγικού ιστού των χωρών, την αποσάθρωση του κοινωνικού κράτους, τη διεύρυνση των κοινωνικών αντιθέσεων και ανισοτήτων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να επαναπροσδιορισθεί. Αυτή η διαδικασία ωστόσο δεν μπορεί να αφορά έναν τεχνοκρατικό εκσυγχρονισμό και μία κίνηση ελιγμού, για να κερδίσουν κάποιοι χρόνο. Αυτή η διαδικασία οφείλει να έχει προσανατολισμό. Δεν μπορεί να θέτει την πλειοψηφία των πολιτών στο περιθώριο, έξω από το συνολικό εύρος της οικονομίας και την εξέλιξή της.
Ερ: Στη Βουλή ψηφίσθηκε το Νομοσχέδιό σας για το πρόγραμμα αναβάθμισης και αξιοποίησης των σημαντικών λιμανιών της χώρας, εκτός του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Έχουμε να κάνουμε με μία ακόμη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, όπως έγινε στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης;
Φ.Κ Δεν πρόκειται για ιδιωτικοποιήσεις. Τα δέκα μεγάλα λιμάνια της χώρας, θα παραμείνουν στο δημόσιο και στον έλεγχό του. Δραστηριότητες των λιμανιών θα παραχωρηθούν με διεθνείς και διαφανείς διαγωνισμούς, σύμφωνα με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο. Πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη της χώρας. Οι επενδύσεις-ανάλογα με το λιμάνι και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα- θα αφορούν σε δραστηριότητες μαρίνων, κρουαζιέρας, χώρων ανεφοδιασμού τουριστικών σκαφών, εμπορικών, βιομηχανικών αλλά και άλλων δραστηριοτήτων.
Η αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμένων, γίνεται με γνώμονα το όφελος του Δημοσίου και με στόχο την ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.