Οδηγούμε: VW Up! 1.0 60hp ASG (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Το 1998 η Volkswagen έκανε την πρώτη απόπειρα εμπλοκής της στην κατηγορία «Α», δηλαδή των πολύ μικρών αυτοκινήτων πόλης, παρουσιάζοντας το Lupo< ένα μοντέλο το οποίο ήταν «αδελφό» του Seat Arosa και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2005, σημειώνοντας αξιοπρεπείς πωλήσεις, μολονότι είχε ένα σημαντικό «μειονέκτημα»: κυκλοφορούσε μόνο σε τρίθυρη έκδοση.

Όταν έκλεισε ο κύκλος του Lupo, η Volkswagen έριξε στην αγορά τον αντικαταστάτη του που έφερε το όνομα «Fox». Επί της ουσίας ήταν «παγκόσμιο» αυτοκίνητο, μιας και η διάθεσή του γινόταν σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται εμπορικά η γερμανική φίρμα. Όμως ειδικά στην Ευρώπη το Fox δεν έτυχε της αποδοχή που περίμεναν οι Γερμανοί.

Έτσι το 2011 το Fox πέρασε στην… ιστορία, με την Volkswagen να παρουσιάζει το Up!. Επί της ουσίας είναι το μεγάλο κοινό project των τριών εκ των τεσσάρων εταίρων του Group, καθώς πάνω στο ίδιο αμάξωμα με μικρές ή μεγαλύτερες αλλαγές η Seat παρουσίασε το Arona και η Skoda το CitiGo.

Το Up! Από την πρώτη στιγμή έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από το αγοραστικό κοινό. Κομβικής σημασίας ήταν η κίνηση της Volkswagen να εντάξει στη γκάμα του πεντάθυρες εκδόσεις, οι οποίες διακρίνονται για την πρακτικότητά τους, μιας και –κακά τα ψέματα- τα τρίθυρα δεν είναι και τα πλέον βολικά αυτοκίνητα. Κι αυτό αφενός διότι η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι δύσκολη, αφετέρου διότι οι μεγάλες πόρτες απαιτούν πολύ χώρο για να ανοίξουν και στις μεγαλουπόλεις ο χώρος δεν είναι ποτέ άφθονος.

Πρόσφατα οδηγήσαμε το Up! με τον βασικό ατμοσφαιρικό κινητήρα των 999 κ.εκ., στην έκδοση ASG, δηλαδή με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Εμφανισιακά το Up! ASG δεν διαφέρει στο ελάχιστο από τα «χειροκίνητα» Up!. Παραμένει σύγχρονο σχεδιαστικά, με compact διαστάσεις και τροχούς τοποθετημένους στα άκρα του αμαξώματος, προς όφελος τόσο των εσωτερικών χώρων όσο και της ευελιξίας εντός πόλης.

Η διαφορά είναι στο κιβώτιο, το οποίο κοστίζει 780 ευρώ και συμβάλλει τα μέγιστα ώστε οι καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης να γίνονται… παιχνιδάκι! Οι μηχανικοί της VW φρόντισαν ώστε το αυτόματο κιβώτιο να έχει βάρος μόλις  τρία κιλά παραπάνω από το χειροκίνητο, ενώ πάνω-κάτω παρεμφερείς είναι τόσο οι επιδόσεις (το ASG είναι μόλις 0,5’’ πιο αργό στο 0-100) όσο και η κατανάλωση (είναι κατά 0,1 lt πιο οικονομικό από το χειροκίνητο).

Η λειτουργία του εν λόγω κιβωτίου είναι όμοια με ενός κλασσικού αυτόματου. Η έλλειψη μετατροπέα ροπής κάνεις τις αλλαγές σχέσεων να φαίνονται κάπως «αργές», μολονότι ουσιαστικά δεν είναι. Γενικά είναι αθόρυβο και με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία, ενώ ομολογούμε πως θα θέλαμε να υπήρχαν και paddles στο τιμόνι για μια πιο σπορ αίσθηση.

Όπως προαναφέραμε, το ASG διευκολύνει αφάνταστα την καθημερινή κίνηση εντός πόλης, δίχως αυτό να σημαίνει πως το Up! δεν είναι φτιαγμένο και για τον αυτοκινητόδρομο. Τουναντίον, αποδεικνύεται εξόχως σταθερό σε ταχύτητες κοντά στην εργοστασιακή τελική των 161 χιλιομέτρων.

Το εσωτερικό του Up! είναι μοντέρνο και με καλή εργονομία. Στην έκδοση Move της δοκιμής μας υπάρχουν όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, τις οποίες απολαμβάνουν οι τέσσερις ενήλικες που μπορούν να φιλοξενηθούν στο σαλόνι του. Ο χώρος αποσκευών των 251 λίτρων επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες της οικογένειας.

Συνολικά το Up! είναι ένα καλοφτιαγμένο και προσεγμένο αυτοκίνητο, με ένα πλήρες «πακέτο» εξοπλισμού, το οποίο θα ικανοποιήσει απόλυτα τις ανάγκες σας για καθημερινές μετακινήσεις στο κλεινόν άστυ χάρη και στην παρουσία του αυτόματου κιβωτίου, προσφέροντας παράλληλα και τη δυνατότητα για μικρές ή μεγαλύτερες αποδράσεις τα Σαββατοκύριακα!
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 60 hp/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 95 Nm/3.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 251 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 15,8’’
Τελική ταχύτητα: 161 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 35 lt
Κατανάλωση (μικτή) 4 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 93 γρ.
Τιμή: 10.860 ευρώ

Best Of

Δούρου: Με υπογραφή Μητσοτάκη η αδιαφορία για τη Δυτική Αθήνα

“Είναι γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, κ. Κυριάκος...

Ανδρουλάκης: Έχουμε όλοι χρέος να αγωνιστούμε για την Ευρώπη των λαών

Ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη, προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο Ευρωπαϊκό...

Μητσοτάκης: Mε ή χωρίς ευρωπαϊκά λεφτά, ο φράχτης στον Έβρο θα τελειώσει

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης...

Χαρίτσης: Πρέπει να μειωθούν οι φορολογικές υποχρεώσεις για τη μεσαία τάξη

«Πρέπει να μειωθούν οι φορολογικές υποχρεώσεις για τη μεσαία...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Μια ποινική δίωξη που δυσκολεύει την προσπάθεια να… απαλλαγούμε από τον κατηγορούμενο

Της Κατιάνας Ναυπλιώτου Η Γενική Εισαγγελία του Μανχάταν, υπό τον...

Μανώλης Κοττάκης: Το αποτέλεσμα των εκλογών θα δείξει και τον πρωθυπουργό

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: newsbreak.gr   Ημουν νεαρός φοιτητής, στέλεχος της...

Το… διεθνές Δίκαιο. Ασχολίαστο

Του Κυριάκου Βελισσάριου   Η παρουσία της Εμινέ Ερντογάν στην έδρα...

Δούρου: Με υπογραφή Μητσοτάκη η αδιαφορία για τη Δυτική Αθήνα

“Είναι γνωστό ότι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, κ. Κυριάκος...

Ανδρουλάκης: Έχουμε όλοι χρέος να αγωνιστούμε για την Ευρώπη των λαών

Ομιλία του Νίκου Ανδρουλάκη, προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο Ευρωπαϊκό...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Μια ποινική δίωξη που δυσκολεύει την προσπάθεια να… απαλλαγούμε από τον κατηγορούμενο

Της Κατιάνας Ναυπλιώτου Η Γενική Εισαγγελία του Μανχάταν, υπό τον Άλβιν Μπραγκ, έκανε το χρέος της έναντι της Δικαιοσύνης, προχωρώντας στην άσκηση ποινικής δίωξης κατά...

Μανώλης Κοττάκης: Το αποτέλεσμα των εκλογών θα δείξει και τον πρωθυπουργό

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: newsbreak.gr   Ημουν νεαρός φοιτητής, στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Κομοτηνής, όταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης διεκδίκησε την πρωθυπουργία το καλοκαίρι του 1989 με εκλογικό σύστημα απλής αναλογικής....

Το… διεθνές Δίκαιο. Ασχολίαστο

Του Κυριάκου Βελισσάριου   Η παρουσία της Εμινέ Ερντογάν στην έδρα του ΟΗΕ και οι θερμές χειραψίες με τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο...