Οδηγούμε: Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Είναι γεγονός πως το Suzuki Swift πέρασε από διάφορα στάδια τα τελευταία χρόνια, όσον αφορούσε στη σχεδίασή του. Διότι μπορεί να έχει μπει αισίως στην τέταρτη δεκαετία της ζωής του ως μοντέλο, ως όνομα, εντούτοις συχνά-πυκνά περνούσε από το σχεδιαστήριο της Suzuki προκειμένου να «φρεσκαριστεί».

Ως μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1985, όμως στην Ευρώπη σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2000, όταν κι αντικαταστάθηκε από το Ignis. Από το 2004, όμως, ακολουθεί βίο παράλληλο με το έτερο μικρό μοντέλο της Suzuki. Στην πράξη από το 2004 κι ένθεν το Swift έχει πατήσει σε μια συγκεκριμένη λογική, η οποία έχει αποδειχθεί άκρως επιτυχημένη. Τουλάχιστον εμπορικά.

Προ ολίγων μηνών παρουσιάστηκε η τέταρτη γενιά του Swift, η οποία θα έλεγε κανείς πως είναι με διαφορά η πιο ώριμη. Σχεδιασμένο για την Ευρώπη αρχικώς και τον υπόλοιπο κόσμο εν συνεχεία, το τέταρτης γενιάς Swift έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις από κάθε άποψη.

Στη Suzuki πέτυχαν διάνα με τις αλλαγές που έκαναν, καθώς τα όμορφα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα δίνουν την αίσθηση οχήματος που είναι πιο φαρδύ και πιο σπορτίφ. Ακολουθώντας την… τάση της εποχής, οι σχεδιαστές της Suzuki επέλεξαν το «τρικ» της αιωρούμενης οροφής, μέσω των μαύρων επιφανειών στην Τρίτη κολώνα. Όμως προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, μιας και σε αυτή την επιφάνεια ενσωμάτωσαν τις λαβές των πίσω θυρών, κάνοντας το Swift να δείχνει πιο «κουπέ».

Σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Swift, οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν μικρύνει κατά 1 cm, όμως το κατά 2 cm μακρύτερο μεταξόνιο έχει βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση τν διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες. Αλλά και για τια αποσκευών, μιας και το πορτ μπαγκάζ έχει πλέον χωρητικότητα 265 λίτρα, ήτοι 54 παραπάνω απ’ του προηγούμενου Swift.

Το εσωτερικό είναι εναρμονισμένο με το… εξωτερικό, όντας μοντέρνο και νεανικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, όμως η συναρμογή τους είναι κορυφαία. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να βοηθά ώστε ο οδηγός να έχει τα πάντα στα… δάχτυλά του. Εύκολο στη χρήση και με πολλές ενσωματωμένες λειτουργίες και το Infotainment, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphones.

Πάμε τώρα στα… βασικά. Το Swift της δοκιμής μας παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δύο λόγους. Ο πρώτος και μάλλον… αυτονόητος είναι ο κινητήρας του, μιας και το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,2 λίτρων με απόδοση 90 ίππους είναι από τα «δυνατά χαρτιά» του ιαπωνικού σούπερ μίνι.

Τη μεγάλη διαφορά, εντούτοις, την έκανε το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki που μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση στην πόλη, καθώς συνδυάζεται και με σύστημα Start-Stop. Το SHVS μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, αλλά και με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα στο τελευταίας γενιάς Swift. Εν προκειμένω το «δικό μας» υβριδικό Swift συνδυαζόταν με το μηχανικό «πεντάρι», το οποίο είναι πολύ καλό σε αίσθηση και συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ.

Παρότι αυτόματο, το Swift της δοκιμής μας παρέμεινε υπέρ το δέον οικονομικό, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται οριακά κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε ακόμα κι έπειτα από πολύωρες μετακινήσεις οι επιβάτες να βγαίνουν ξεκούραστοι από το Swift, ενώ ανθεκτικά είναι και τα φρένα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Βενζίνης, 1.242 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 90 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120 Nm/4.400 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Ταμπούρα
Χώρος αποσκευών: 265 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 11,9’’
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 37 lt
Κατανάλωση (μικτή) 5,9 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 95 γρ.
Τιμή: 15.080 ευρώ

Best Of

Με «πιλότο» τη συνέντευξη στο Mega προεκλογικά ο Τσίπρας

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η συνέντευξη την οποία παραχώρησε την προηγούμενη...

Όλια Νικολοπούλου: Εμείς οι γυναίκες ξέρουμε πώς να φέρνουμε το φως της Άνοιξης

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Στο πλευρό γυναίκων που ξεχώρισαν, αποτελούν έμπνευση,...

Ο Μητσοτάκης αξιοποιεί τον μετριοπαθή λόγο Κικίλια

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη     Ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας είναι από...

Περιζήτητη η Λατινοπούλου

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη     Το πολιτικό διαζύγιο της Αφροδίτης Λατινοπούλου με...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Το ρίσκο δεύτερων εκλογών μετά τις Πανελλήνιες

Της Μαρίκας Λυσιάνθη   Με τη συνέντευξή του στον Σταύρο Θεοδωράκη,...

Μανώλης Κοττάκης: Οι μεγάλες αλλαγές κυοφορούνται μέσα στη σιωπή

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: newsbreak.gr   Δεν θυμάμαι πού το διάβασα,...

Αντώνης Καρακούσης: Δεν ταιριάζουν δογματικού ή συναισθηματικού τύπου προσεγγίσεις στην οικονομία

Γράφει ο Αντώνης Καρακούσης Πηγή: Το Βήμα   Οι πρωτοετείς φοιτητές των οικονομικών σχολών...

Με «πιλότο» τη συνέντευξη στο Mega προεκλογικά ο Τσίπρας

Του Λάζαρου Καλλιανιώτη   Η συνέντευξη την οποία παραχώρησε την προηγούμενη...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Το ρίσκο δεύτερων εκλογών μετά τις Πανελλήνιες

Της Μαρίκας Λυσιάνθη   Με τη συνέντευξή του στον Σταύρο Θεοδωράκη, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε, όσο μπορούσε, το πολιτικό σκηνικό, σε επίπεδο... χρονοδιαγράμματος, με την...

Μανώλης Κοττάκης: Οι μεγάλες αλλαγές κυοφορούνται μέσα στη σιωπή

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης Πηγή: newsbreak.gr   Δεν θυμάμαι πού το διάβασα, αλλά ισχύει απολύτως: Οι μεγάλες αλλαγές κυοφορούνται μέσα στη σιωπή. Πριν γίνουν δρόμος, πανό, τάση στο...

Αντώνης Καρακούσης: Δεν ταιριάζουν δογματικού ή συναισθηματικού τύπου προσεγγίσεις στην οικονομία

Γράφει ο Αντώνης Καρακούσης Πηγή: Το Βήμα   Οι πρωτοετείς φοιτητές των οικονομικών σχολών διδάσκονται ότι στην Οικονομία, όπως και σε όλες τις κοινωνικές επιστήμες, δεν υφίστανται αξιώματα ,ούτε δόγματα....