Οδηγούμε: Seat Ibiza 1.6 Tdi 95hp (pics)

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Αν ανατρέξει κανείς στο βιβλίο της σύγχρονης αυτοκίνησης και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «αυτοκίνητα που κατάφεραν με την παρουσία τους να διατηρήσουν στη… ζωή μια ολόκληρη μάρκα», ένα από τα πιο επιφανή μοντέλα είναι το Ibiza. Ένα αυτοκίνητο που ήρθε στην αγορά πριν από σχεδόν τρεις δεκαετίες κι αποτέλεσε την πλατφόρμα ώστε σταδιακά η ισπανική φίρμα να επιστρέψει στην… επικαιρότητα και φυσικά να αναπτυχθεί σε σημείο… γιγάντωσης, μέσα και από τις συνέργειες που προσφέρει το Volkswagen Group.

Το Seat Ibiza, λοιπόν, βρίσκεται εδώ και μερικούς μήνες στην πέμπτη γενιά του, η οποία είναι εμπνευσμένη από την ευρύτερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία Seat με μια ξεχωριστή εμφάνιση. Ο στόχος του είναι ξεκάθαρος: να προσφέρει στιγμές οδηγικής συγκίνησης και άπλετης ευχαρίστησης στους επιβάτες του και δη σε αυτόν που κρατά το τιμόνι.

Οι έντονες ακμές εξωτερικά, ίδιον όλων των σύγχρονων Seat, απαντώνται και στο νέο Ibiza, το οποίο διατηρεί ορισμένα από τα πολύ καλά στοιχεία του πρόσφατου παρελθόντος του, βελτιώνοντας σημαντικά όλα εκείνα στα οποία υπήρχε περιθώριο να γίνουν καλύτερα. Με το μεταξόνιο να είναι σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο, οι προσφερόμενοι χώροι είναι αυξημένοι, μολονότι το συνολικό μήκος είναι μόλις 2 εκατοστά μεγαλύτερο! Αυξημένο κατά σχεδόν 8 εκατοστά είναι και το πλάτος, με το ύψος επίσης να επηρεάζεται… θετικά, μιας και το νέο Seat Ibiza είναι περίπου 3 εκατοστά πιο ψηλό σε σχέση με αυτό της τέταρτης γενιάς.

Τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία led, ενώ σχεδιαστικές πινελιές όπως οι ανάγλυφες γραμμές στο πλάι, η διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και οι ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις από 15 έως 18 ίντσες, τονίζουν τον σπορτίφ και άκρως νεανικό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να ενσωματώνει την οθόνη αφής των 8 ιντσών, την ώρα που ο φωτισμός προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Πολλές και άκρως πρακτικές είναι οι θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορεί κανείς να βρει από ηχοσύστημα Beat Audio 300 Watt, μέχρι σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού και ενισχυτή σήματος GSM. Το  πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον 1,6 TDi των 95 ίππων. Η ονομαστική ισχύς δεν εντυπωσιάζει αρχικά, όμως όταν έρθει η ώρα της οδήγησης όλα αλλάζουν. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις, ξεκινώντας από τα 85 και καταλήγοντας στα 115 άλογα. Μάλιστα η πιο ισχυρή έκδοση συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ οι δύο ασθενέστερες (όπως η «μεσαία» της δοκιμής μας με τους 95 ίππους) με «πεντάρι».

Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι πολύ καλή, ενώ η ροπή των 250 Nm κάνει το Ibiza να κρύβει επιμελώς το αυξημένο βάρος του αμαξώματός του που ξεπερνά ελαφρώς τα 1.250 κιλά. Η κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο είναι της τάξης των 3,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, όμως στην πράξη είναι περίπου 1-1,5 λίτρων πιο υψηλή εάν κινείται κανείς σε μικτές συνθήκες.

Από πλευράς συστημάτων ασφάλειας και άνεσης στο νέο Seat Ibiza μπορεί να συναντήσει κανείς από το Front Assist, το Adaptive Cruise Control, το Traffic Jam Assist και το Hill Assist, έως και σύστημα ανίχνευσης κούρασης του οδηγού!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 95 hp/2.750 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Επιτάχυνση 0-100: 11,1’’

Τελική ταχύτητα: 182 χλμ

Χώρος αποσκευών: 300 lt

Ρεζερβουάρ: 40 lt

Κατανάλωση (μικτή): 3,8 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 99 γρ

Τιμή: 16.755 ευρώ

Best Of

Μαρία Καρυστιανού: Πώς αντέχουν τον εαυτό τους όσοι μεθοδεύουν τη συγκάλυψη της αλήθειας;

Η Μαρία Καρυστιανού εκφώνησε ομιλία στο αμφιθέατρο Φυσιολογίας της...

Στη δικογραφία για τα Τέμπη το πόρισμα του καθηγητή Κωνσταντόπουλου, που αποκλείει τα έλαια σιλικόνης

Σε μια ακόμη σημαντική δημοσιογραφική αποκάλυψη το Open. Το...

Συνέδριο ΝΔ μετά τις… παροχές της ΔΕΘ

    Για τις αρχές φθινοπώρου παραπέμπεται το Συνέδριο της Νέας...

Όταν ο Καραμπελιάς, της “τυμβωρυχίας των Τεμπών” ήταν μάρτυρας υπεράσπισης του… Κουφοντίνα

Η ασθενής μνήμη ενός έθνους και των... ΜΜΕ, επιτρέπει...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο συνεχιστής της συμπόνοιας…

Η αρμονία της συνείδησης, και οι πινελιές της... Η επιλογή...

Χτίζοντας γέφυρες, για να τις διασχίσουν οι περιφρονημένοι και οι αδύναμοι…

Από τη διακονία του στο Περού και το εκκλησιαστικό...

Το ραντεβού της Καθολικής Εκκλησίας με το… αδιανόητο

Για δεκαετίες, η συλλογική σκέψη γύρω από την Καθολική...

Η Πόλη των Ανέμων βγάζει… ηγέτες

Ας... προσπεράσουμε τον Αλ Καπόνε. Το Σικάγο, η Πόλη...

Το Κονκλάβιο… ξεγέλασε τα γραφεία στοιχημάτων

Ακόμη μια εκλογή Ποντίφικα, όπως άλλωστε και εκείνη του...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ο συνεχιστής της συμπόνοιας…

Η αρμονία της συνείδησης, και οι πινελιές της... Η επιλογή του Αμερικανού Καρδιναλίου του Σικάγο, Ρόμπερτ Φράνσις Πρέβοστ ως διαδόχου του Πάπα Φραγκίσκου στην Αγία...

Χτίζοντας γέφυρες, για να τις διασχίσουν οι περιφρονημένοι και οι αδύναμοι…

Από τη διακονία του στο Περού και το εκκλησιαστικό αποτύπωμά του συνολικά στη Λατινική Αμερική, ο νέος Πάπας Λέων 14ος άφησε ισχυρή παρακαταθήκη που...

Το ραντεβού της Καθολικής Εκκλησίας με το… αδιανόητο

Για δεκαετίες, η συλλογική σκέψη γύρω από την Καθολική Εκκλησία, είχε επικεντρωθεί στην εκτίμηση ότι, το Βατικανό δεν θα επέλεγε ποτέ Ποντίφικα προερχόμενο από...