• 14 Δεκεμβρίου, 2019

Οδηγούμε: Nissan Micra 1.0 100hp (pics)

 Οδηγούμε: Nissan Micra 1.0 100hp (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Οι Ιάπωνες είναι γνωστοί μεταξύ άλλων για το ανήσυχο πνεύμα τους. Η αναζήτηση νέων τεχνολογιών είναι μέσα στο… DNA του συγκεκριμένου λαού, κι αυτό αποδεικνύεται σε καθημερινή βάση, μιας και από τη «χώρα του ανατέλλοντος ηλίου» προέρχονται πλείστες όσες καινοτομίες. Και φυσικά τούτο ισχύει και για τον τομέα της αυτοκίνησης.

Συνάμα, οι Ιάπωνες έχουν έναν μοναδικό τρόπο να παρεμβαίνουν σε ήδη υπάρχοντα προϊόντα τους, κάνοντας τα να δείχνουν εντελώς νέα, μολονότι μπορεί να βρίσκονται στην αγορά εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια. Όπως, για παράδειγμα, το Nissan Micra, το οποίο επαναλανσάρεται στην αγορά με αφορμή την τοποθέτηση κάτω από το καπό δύο νέων μηχανικών συνόλων.

Πρόσφατα, λοιπόν, πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική παρουσίαση του MIcra με τα ολοκαίνουρια «χιλιάρια» υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ, τα οποία αποδίδουν 100 και 117 ίππους. Για την ακρίβεια, εξαιτίας καθυστέρησης στην άφιξη του καραβιού που μετέφερε τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan παρουσίασε μόνο τη «μικρή» έκδοση με τους 100 ίππους, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί αθηναϊκού και κορινθιακού εδάφους, μιας και ο προορισμός μας ήταν τα Ίσθμια.

Ο ολοκαίνουργιος, υπερτροφοδοτούμενος IG-T βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου, αποδίδει 100 ίππους, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Η τοποθέτησή του στο Micra, σηματοδοτεί το ντεμπούτο του συγκεκριμένου κινητήρα σε όχημα της «Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi» και περιλαμβάνει παγκόσμιες πρωτιές σε τεχνολογίες, για κινητήριο μηχανικό σύνολο βενζίνης του 1.0 λίτρου.

Σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro6d-Temp, ο νέος κινητήρας έρχεται να αντικαταστήσει το βενζινοκίνητο σύνολο των 899 κ.εκ. που απέδιδε 90 ίππους. Πέραν της προφανούς αύξησης της δύναμης εξαιτίας των παραπάνω 10 ίππων, το νέο μοτέρ έχει 20 Nm παραπάνω ροπή σε όλο το εύρος στροφών, καθώς και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλά και κατανάλωση καυσίμου.

Οδηγώντας το MIcra με τον κινητήρα των 100 ίππων διαπιστώσαμε βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα σε σχέση με το μοτέρ που αντικατέστησε. Αυτό μπορεί να γίνει αντιληπτό από την εκκίνηση από στάση, όπου το» «τίναγμα» είναι πλέον πιο ομαλό, καθώς και στην επιτάχυνση κατά την αλλαγή ταχυτήτων. Η βελτίωση που έχει επέλθει στις μετρήσεις του θορύβου, των κραδασμών και στην κύλιση, οφείλεται στην ενισχυμένη ηχομόνωση,  προσφέροντας αξεπέραστη ησυχία στην καμπίνα των επιβατών.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει υποστεί πολλές βελτιώσεις και χρησιμοποιεί καινοτομίες που βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοτέρ αυτής της κατηγορίας όπως επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναπτύχθηκε για το supercar Nissan GT-R,  ενώ στη συνέχεια διατέθηκε και στον νέο βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων του Nissan Qashqai. Με τη μείωση της τριβής στον κύλινδρο, η επίστρωση βελτιώνει τη διαχείριση της θερμότητας και την καύση, μειώνοντας παράλληλα το βάρος και βελτιώνοντας  την οικονομία καυσίμου, αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Το Micra θα είναι σύντομα διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο Xtronic, για πρώτη φορά από τότε που κυκλοφόρησε το ολοκαίνουριο, πέμπτης γενιάς μοντέλο και θα συνεργάζεται με τον καινούργιο κινητήρα IG-T των 100 ίππων.

Σχεδιαστικά δεν υπήρξε η παραμικρή αλλαγή ούτε εξωτερικά αλλά ούτε κι εσωτερικά. Η μοναδική ουσιαστική διαφοροποίηση στην ήδη πολύ σύγχρονη καμπίνα των επιβατών αφορά στην τοποθέτηση του ολοκαίνουριου συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας της Nissan, το NissanConnect, το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο στο MIcra, με σημαντικά βελτιωμένη λειτουργικότητα.

Το νέο NissanConnect είναι ένα ολοκαίνουριο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας που βελτιώνει περαιτέρω τη σχέση μεταξύ οδηγού και οχήματος. Το όφελος για τον οδηγό και τους επιβάτες εστιάζεται στην απρόσκοπτη και διαισθητική ενσωμάτωση του δικού τους smartphone με το αυτοκίνητο, καθώς και στη δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA). Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν μια ολοκαίνουργια εφαρμογή, που ονομάζεται   Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation),  στο smartphone τους.  Με αυτό τον τρόπο έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής, προτού βγουν από  το σπίτι ή το γραφείο τους, στο τηλέφωνό τους. Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση κατά τη  διαδρομή, τη στιγμή που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Το νέο NissanConnect διαθέτει επίσης το TomTom Premium Traffic, το οποίο παρέχει εξαιρετικά ακριβή δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού.

Η πρόσβαση στο νέο NissanConnect γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών, ενσωματωμένης κεντρικά στο ταμπλό. Είναι το ίδιο μέγεθος όπως και πριν, αν και τώρα έχει λιγότερα σκληρά πλήκτρα και μια νέα δυνατότητα λειτουργιών πολλαπλής αφής.

Η οθόνη του πίνακα οργάνων,   που βρίσκεται στο κέντρο του και μπροστά από τον οδηγό,  έχει και αυτή επανασχεδιαστεί για να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες, κατά τη λήψη τηλεφωνικών κλήσεων ή μηνυμάτων SMS. Επίσης, εμφανίζει την  πλοήγηση σε μορφή «turn – by – turn».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 100 hp/5.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 160 Nm/2.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 300 Lt
Επιτάχυνση 0-100: 10,9’’
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 41 lt
Κατανάλωση (μικτή) 4,6 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 103 γρ.
Τιμή: Από 14.290 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...