• 28 Οκτωβρίου, 2020

Οδηγούμε: Mercedes GLC 250d Coupe 4matic (vid+pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Δεν είναι εύκολο πράγμα να δημιουργείς «οικογένεια». Γενικώς. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα τελευταία χρόνια η έννοια των μοντέλων πάνω στα οποία «στήνεται» μια ολόκληρη οικογένεια κερδίζει ολοένα μεγαλύτερο έδαφος. Πόσο επιτυχημένες, όμως, είναι οι παρεμβάσεις, όταν πρέπει π.χ. ένα SUV με δεδομένα μεγάλο όγκο από κάθε άποψη, να το «μετατρέψεις» σε ένα μοντέρνο, νεανικό, «αθλητικό» Coupe SUV;

Οι σχεδιαστές της Mercedes είχαν εύκολη την απάντηση. Στο χαρτί. Και την παρουσίασαν στην πράξη μέσα από την υλοποίηση της GLC Coupe. Τι έκαναν; «Κόντυναν» το αυτοκίνητο κατά τέσσερα εκατοστά, το μάκρυναν κατά οκτώ εκατοστά (πάντα σε σχέση με την κλασσική GLC), διαμόρφωσαν με τέτοιο τρόπο τη «ροή» της οροφής ώστε να «σβήνει» αρμονικά στην πίσω πόρτα, άλλαξαν όλο το οπίσθιο τμήμα και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει ως μεγάλο «αντίπαλο» την Χ4 της BMW.

Κι η αλήθεια είναι πως οι Γερμανοί της Mercedes τα κατάφεραν περίφημα με την GLC Coupe. Απ’ όποια πλευρά και να την κοιτάξεις, σου κλείνει… πονηρά το μάτι και σε καλεί να γνωρίσεις οδηγώντας την συγκινήσεις μοναδικές και ενδεχομένως πρωτόγνωρες. Ειδικά με το σύστημα τετρακίνησης 4matic που εφοδίαζε την GLC 250d της δοκιμής μας, οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου αυξάνονται θεαματικά, παρά τις όμορφες αλλά μεγάλης διαμέτρου δίχρωμες ζάντες αλουμινίου με τις δέκα ακτίνες.

Ανοίγεις, λοιπόν, την πόρτα του οδηγού, κάθεσαι αναπαυτικά στο πολυτελές κάθισμά σου που ρυθμίζεται ηλεκτρικά προς όλες τις κατευθύνσεις, ενεργοποιείς τον κινητήρα με το μεγάλο ασημί μπουτόν δίπλα στο τιμόνι και… let the show begin! Γρήγορα ξεπερνάς την περιορισμένη προς τα πίσω ορατότητα λόγω της έντονα κεκλιμένης πέμπτης θύρας (η οποία είναι και ηλεκτρικά υποβοηθούμενη), επιλέγεις στο αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων τη θέση «D», πατάς το πόδι το πεντάλ του γκαζιού και… αυτό ήταν!

Η συμπεριφορά της GLC 250d Coupe είναι υποδειγματικά σε κάθε συνθήκη, ενώ για τους πιο… ανήσυχους, το Dynamic Select δίνει τη δυνατότητα επιλογής του προγράμματος οδήγησης ανάμεσα στο ECO, το Comfort, το Individual, το Sport και το Sport+. Ηλεκτρονικά γίνονται οι κατάλληλες «παρεμβάσεις» στην απόκριση του γκαζιού, την απόσβεση των αμορτισέρ, την αμεσότητα στις αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο, αλλά και στην αίσθηση του τιμονιού. Ακόμα και ο πιο απαιτητικός αποκλείεται να μην βρει ακριβώς το πρόγραμμα που του ταιριάζει.

Όσο για τους χώρους, παρά τη διαφορετική σχεδίαση της οροφής και του πίσω τμήματος σε σχέση με την κλασσική GLC, είναι σχεδόν ίδιοι. Δηλαδή πέντε ενήλικες θα χωρέσουν πολύ άνετα στο εσωτερικό, αρκεί οι τρεις πίσω να μην είναι ψηλότεροι από 1,90 μ., ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 500 λίτρα του είναι μόλις κατά 50 λίτρα πιο μικρός από αυτόν της GLC. Αμελητέα ποσότητα, δηλαδή. Όσο για τους χώρους για μικροαντικείμενα, είναι πολλοί κι άκρως χρηστικοί, ενώ η απουσία επιλογέα από την κεντρική κονσόλα βοηθά ώστε να δημιουργούνται περαιτέρω θήκες για τα καθημερινά σας πράγματα.

Η GLC Coupe της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου των 2,2 λίτρων, που αποδίδει 211 ίππους. Εξαιρετικά πολιτισμένος σε λειτουργία, ήσυχος από κάθε άποψη, αλλά και πολύ οικονομικός τηρουμένων των αναλογιών, θα έλεγε κανείς πως ταιριάζει… γάντι στο συγκεκριμένο μοντέλο και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του.
Το μοτέρ συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο G-tronic των εννέα σχέσεων, το οποίο αποδεικνύεται εξόχως πρακτικό στην καθημερινή κίνηση στην πόλη. Η μέση κατάνωση καυσίμου σύμφωνα με τη Mercedes είναι 5 λίτρα. Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές, όπως και η επιτάχυνση από στάση, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται σε 7,6’’. Όσο για την τελική, ξεπερνά τα 220 χιλιόμετρα.

Κομβικής σημασίας για ένα ήσυχο ταξίδι που προσφέρει στους επιβάτες της η GLC Coupe είναι η προσεκτική σχεδίαση του αμαξώματος, με τον συντελεστή αεροδυναμικής να είναι 0,31, όπερ σημαίνει πως απουσιάζουν οι ενοχλητικοί θόρυβοι, ειδικά σε ταχύτητες άνω των 170 χιλιομέτρων. Χάρη στο εξαιρετικό της στήσιμο, η GLC 250d Coupe κινείται σαν… κουπέ στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και μετατρέπει ακόμα και την πλέον πολύωρη διαδρομή σε ένα απολαυστικό ταξίδι…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Πετρελαίου, 2.143 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 204 hp/3.800 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 500 Nm/1.600 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 7,6’’
Τελική ταχύτητα: 222 χλμ
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Κατανάλωση (μικτή): 5 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 129 γρ
Τιμή: 56.840 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...