• Δεκέμβριος 12, 2019

Οδηγούμε: Honda Civic 1.6 i-DTEC (pics)

 Οδηγούμε: Honda Civic 1.6 i-DTEC (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Η πρώτη επαφή μας με το Honda Civic  δέκατης γενιάς με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων ήταν κάπως… περιπετειώδης, καθώς η πανελλαδική παρουσίαση του μοντέλου έλαβε χώρα ίσως τη δυσκολότερη ημέρα του καλοκαιριού του 2018, όταν οι φλόγες είχαν ζώσει αρχικά την Κινέτα κι εν συνεχεία το Μάτι, με τις γνωστές τραγικές και καταστροφικές συνέπειες.
Οι συνθήκες υπό τις οποίες… γνωρίσαμε το ιαπωνικό μοντέλο με τον εν λόγω κινητήρα, λοιπόν, ήταν κάπως… ιδιαίτερες. Η αλήθεια είναι πως το Civic ως αυτοκίνητο το γνωρίζαμε εδώ και καιρό, μιας και οι εκδόσεις βενζίνης 1,0 και 1,5 λίτρων είχαν μπει πολύ πιο νωρίς στη ζωή μας. Όπως και το μοτέρ πετρελαίου των 1,6 λίτρων λίγο-πολύ το ξέραμε, έστω και πριν υποστεί μια σειρά επεμβάσεων που το βελτίωσαν περαιτέρω.
Η ώρα της πιο επισταμένης δοκιμής, λοιπόν, έφτασε. Και μάλιστα υπό συνθήκες ιδανικές, μιας και το Civic 1,6 i-DTEC θα ήταν το αυτοκίνητο που θα μας μετέφερε συν γυναιξί και τέκνοις για μια σύντομη απόδραση στο Καρπενήσι. Ιδανική… συντροφιά, λοιπόν, μιας και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο «ταξιδιάρικο», το οποίο για ακόμα μία φορά απέδειξε πόσο ιδανικό είναι για να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Με δυναμικό νέο στήσιμο και προηγμένη αεροδυναμική, το νέο Civic προάγει τη σχεδίαση στην επόμενη εποχή. Ένα αεροδυναμικό, σφηνοειδές αμάξωμα αποτυπώνει μία νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda που προσδίδει έναν ισχυρό και σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές πλαισιώνονται από το πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο στη μικρομεσαία κατηγορία, που περιλαμβάνει ποδιές πλήρους κάλυψης κάτω από το αμάξωμα.
Η αθλητική εμφάνιση ξεκινά με ένα χαμηλωμένο αμάξωμα μεγάλου πλάτους. Το νέο Civic είναι 30 mm φαρδύτερο, 136 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι πλούσιες διαστάσεις προάγουν την ξεχωριστή σχεδίαση και το σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού.
Νέοι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί και ελαστικά τονίζουν το μεγάλο πλάτος, ενώ το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι και η αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος ενισχύουν τη δυναμική αίσθηση που αποπνέει το εξωτερικό.

Η ομάδα εξέλιξης του Civic επεδίωξε να δημιουργήσει το πιο αεροδυναμικό αμάξωμα στην compact κατηγορία, εξισορροπώντας τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση με την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Και το πέτυχε με προσεκτική διαχείριση της ροής του αέρα πάνω και κάτω από το αμάξωμα για να ελαχιστοποιήσει την άνωση.
Ο αεροδυναμικός συντελεστής CdA – ο συνδυασμός συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) και μετωπικής επιφάνειας (A) – είναι βελτιωμένος κατά 3% συγκριτικά με το απερχόμενο Civic αγγίζοντας τα καλύτερα επίπεδα της κατηγορίας, σύμφωνα με τα δεδομένα εσωτερικών δοκιμών της Honda.

Η Honda ολοκλήρωσε την αναβάθμιση του πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC των 120 ίππων για τη νέα σειρά Honda Civic, πετυχαίνοντας έναν μοναδικό συνδυασμό επιδόσεων και απόδοσης. Στόχος εξέλιξης ήταν η σπορ απόκριση και η αίσθηση ευελιξίας για τον οδηγό, η πιο πολιτισμένη λειτουργία μέσω τεχνολογιών ακριβείας και τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών μονοξειδίου του αζώτου.
Ο τετρακύλινδρος i-DTEC diesel των 1.597 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ίππων στις 4.000 rpm και μέγιστη ροπή 300 Nm στις 2.000 rpm, επιταχύνοντας το Civic από στάση στα 100 km/h σε 10”. Οι εκπομπές CO2 (σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών NEDC είναι 93 g/km, σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι τιμές κατανάλωσης μικτού κύκλου σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών είναι 3,4l/100 km.

Οι βελτιώσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν μείωση τριβών στους κυλίνδρους, πιο αποδοτική μετατροπή των οξειδίων του αζώτου NOx, και περαιτέρω αναβάθμιση της οδηγησιμότητας. Οι μηχανικοί της Honda έχουν εφαρμόσει νέες διαδικασίες παραγωγής, με πρωτοποριακά υλικά και εξαρτήματα επόμενης γενιάς για να δημιουργήσουν έναν πλήρως ανανεωμένο κινητήρα.
Ο ανανεωμένος 1.6 i-DTEC χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή νέας σχεδίασης. Υιοθετεί μία αποδοτική μεταβλητή γεωμετρία φτερωτής, και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας την υστέρηση τούρμπο και προσφέροντας ένα βέλτιστο συνδυασμό ροπής στις χαμηλές-μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές. Η απώλεια ενέργειας από το σύστημα είναι χαμηλότερη σε σχέση με τον προηγούμενο i-DTEC, χάρη στη νέα σχεδίαση του συμπιεστή υπερπλήρωσης.

Μία αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή είναι αποτέλεσμα των αναβαθμισμένων συγχρονιζέ στις σχέσεις του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Επίσης, η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και είναι τώρα από τα καλύτερα στην κατηγορία. Ένας μηχανισμός όπισθεν με ελικοειδή γρανάζια μόνιμης εμπλοκής μειώνει σημαντικά το θόρυβο και το βολάν διπλής μάζας και βελτιώνει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).
 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.597 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 120 hp/2.900 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 300Nm/2.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 478 lt
Επιτάχυνση (0-100): 10’’
Τελική ταχύτητα: 201 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (μικτή) 3,5 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 93 γρ/χλμ
Ρεζερβουάρ: 46 lt
Τιμή: 25.250 ευρώ

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...