• Οκτώβριος 22, 2019

Οδηγούμε: BMW X3 xDrive 25d (pics)

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Η πρώτη γενιά της Χ3 κυκλοφόρησε στους δρόμους το 2003, έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2010 και πούλησε συνολικά 600.000 αυτοκίνητα, λανσάροντας (τότε) και τη νέα γενιά τετρακίνησης Xdrive της BMW. Το 2010 τη διαδέχθηκε η δεύτερη γενιά, η οποία εμπορικά έδειξε μια βελτίωση της τάξης του 50%, μιας και συνολικά 900.000 Χ3 κυκλοφόρησαν παγκοσμίως. Κοντολογίς, σε αυτή τη 15αετία της «ζωής» της, η Χ3 έχει πουλήσει κοντά στο 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα.

Βαριά κληρονομία, λοιπόν, για την τρίτη και πιο ολοκληρωμένη γενιά του βαυαρικού SUV, την οποία γνωρίσαμε πριν από ενάμισι χρόνο, όμως πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εκ νέου.

Ένα μοντέλο το οποίο γενιά με τη γενιά μεγάλωσε και πλέον, με μήκος 4,71 μ. είναι πιο μακρύ ακόμα και από την πρώτης γενιάς Χ5! Βίοι αντίθετοι, δηλαδή, για κινητήρες και αμαξώματα, μιας και η… πεπατημένη των τελευταίων ετών επιβάλλει μικρότερους σε κυβισμό μα πιο αποδοτικούς κινητήρες, την ώρα που τα αμαξώματα ολοένα και μεγαλώνουν σε διαστάσεις.

Το εντυπωσιακό με την Χ3, όμως, είναι πως ενώ βλέπεις πως είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, στον δρόμο καταφέρνει με ένα μαγικό τρόπο να κρύβει το μήκος , το πλάτος και (κυρίως) το ύψος της. Πώς το κατάφεραν αυτό οι μηχανικοί της BMW; Με την κατανομή βάρους 50-50 στους δύο άξονες.

Σχεδιαστικά οι αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι εμφανείς. Νέα, πιο επιθετική μάσκα με μεγαλύτερους «πνεύμονες», το σήμα κατατεθέν της BMW και φωτιστικά σώματα led με ακμές κι όχι καμπυλωτά, όπως στο παρελθόν. Εντελώς νέο είναι και το πίσω τμήμα, επίσης με τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα τύπου led, ενώ από το πλάι διακρίνει κανείς τόσο το διπλό «νεύρο», όσο και τα νέα πίσω παράθυρα, το σχήμα των οποίων επίσης έχει πολλές γωνίες.

Πολλές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, μιας και η Χ3 εφοδιάζεται με πλήρως ψηφιοποιημένο πολυλειτουργικό πίνακα οργάνων 12,5’’ που αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός, μεγάλη οθόνη 10,2’’ που πλέον είναι τοποθετημένη έξω από το κυρίως ταμπλό, head up display, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωών (οδηγού, συνοδηγού και πίσω επιβατών), καθώς και σύστημα Ambient air για τον αρωματισμό του χώρου!

Η πολυτέλεια περισσεύει, μιας και οι Βαυαροί έχουν χρησιμοποιήσει τα καλύτερα υλικά που διέθετε η αγορά για την κατασκευή της Χ3. Τα δερμάτινα καθίσματα είναι απλά υπέροχα, ενώ η συναρμογή είναι απλά άψογη. Για την εργονομία δεν το συζητούμε, μιας και όλα είναι μελετημένα και τοποθετημένα με γνώμονα και τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξήγαγε η BMW το προηγούμενο διάστημα ανάμεσα σε υποψήφιους αγοραστές της Χ3. Πολύ άνετα πέντε ενήλικες, ακόμα και αρκετά… εύσωμοι, θα βολευτούν στο εσωτερικό της Χ3, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση 25d. Εφοδιάζεται με τον δίλιτρο τουρμποντίζελ, ο οποίος εν προκειμένω αποδίδει 231 ίππους, ήτοι 41 περισσότερους σε σχέση με τον ίδιου κυβισμού κινητήρα της 20d. Επίσης η ροπή του είναι κατά 100 Nm αυξημένη σε σχέση με αυτή της X3 20d, φτάνοντας πλέον τα 500 Nm. Πραγματικό «διαμάντι», ο συγκεκριμένος κινητήρας διακρίνεται για την εύρυθμη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών, έχοντας άφθονη δύναμη από πολύ χαμηλά. Οικονομικός, δεν ξεπέρασε σε μέση κατανάλωση τα 8 λίτρα πετρελαίου, τιμή πολύ καλή αν αναλογιστεί κανείς το βάρος του αμαξώματος και τη γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Steptronic, ενώ ρυθμιζόμενη ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης είναι και η σκληρότητα της ανάρτησης. Ακόμα και σε κλειστά κομμάτια με διαδοχικές στροφές η Χ3 συμπεριφερόταν ιδανικά, δίχως «ξερές» αντιδράσεις, με την τετρακίνηση Xdrive να συμβάλλει καθοριστικά στην ακόμα πιο ιδανική συμπεριφορά του πλαισίου. Η απόσταση των περίπου 20 εκατοστών από το έδαφος βοηθά ώστε η X3 να ξεδιπλώνει τις πραγματικές off road ικανότητές της, κάτι που θα εκτιμήσει και με το παραπάνω ο ιδιοκτήτης της. Συνάμα, το γεγονός ότι τα ελαστικά έχουν κανονικό κι όχι χαμηλό προφίλ, επιτρέπει την κίνηση και σε πιο… κακοτράχαλα εδάφη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου 1.995 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 231 hp/4.400 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 500 Nm/2.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Πολλαπλών συνδέσμων

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι

Χώρος αποσκευών: 550 lt

Επιτάχυνση 0-100: 6,8’’

Τελική ταχύτητα: 230 χλμ/ώρα

Ρεζερβουάρ: 65 lt

Κατανάλωση (μικτή): 5,5 lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 145 γρ

Τιμή: 66.710 ευρώ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Διαβάστε Ακόμα...