Θανάσης Παπαμιχαήλ: Η “γκρίζα ζώνη” του εκλογικού σώματος

Γράφει ο Θανάσης Παπαμιχαήλ

Πηγή: εφημερίδα “Παρασκήνιο”

 

Οι δύο βασικές δεξαμενές αλίευσης ψήφων από τα λεγόμενα κόμματα εξουσίας, και όχι μόνο,είναι οι νέοι ψηφοφόροι και οι ευρισκόμενοι, σύμφωνα με τις δημοσκοπικές έρευνες, στην «γκρίζα ζώνη».

Οι λεγόμενοι αναποφάσιστοι που θα αποφασίσουν, λίγες μέρες πριν από τις εκλογές ή πάνω από την κάλπη αρκετές φορές.Παρά το γεγονός ότι τα πολιτικά κόμματα επιστρατεύουν τη γνωστή σε όλους μας στρατηγική της ακραίας πόλωσης, ο αριθμός των αναποφάσιστων ψηφοφόρων παραμένει υψηλός και δείχνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό ακροατήριο, που μπορεί να διαμορφώσει το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με τις δημοσκοπικές εταιρείες, το μεγαλύτερο ποσοστό των αναποφάσιστων στις εκλογές του 2019 ψήφισε το ΚΙΝΑΛ και το μικρότερο τον ΣΥΡΙΖΑ. Στις επικείμενες εθνικές εκλογές, οι εκροές από τους ψηφοφόρους του 2019 της Νέας Δημοκρατίας φαίνεται ότι κατευθύνονται στην «γκρίζα ζώνη», στην αδιευκρίνιστο ψήφο, και δεν πάνε σε άλλο πολιτικό κόμμα.

Αποτέλεσμα, με μία σωστή επικοινωνιακή στρατηγική όπως το «άνοιγμα» στις ανάγκες και τα ζητούμενα της νεολαίας, για κοινωνική κατοικία, επιδότηση φοιτητικής εστίας,διευκολύνσεις ενοικίασης και άλλα, μπορεί να κάνουν πιο εύκολη την επαναπροσέγγιση και την επαναφορά τους.

Σύμφωνα και πάλι με τις έρευνες αλλά και με τις εκτιμήσεις γνωστών πολιτικών αναλυτών,το μεγαλύτερο μέρος των αναποφάσιστων ψηφοφόρων τοποθετείται στον χώρο της Κεντροαριστεράς. Είναι οι λεγόμενοι προοδευτικοί ψηφοφόροι.

Με σωστή στρατηγική προσέγγιση από τα κόμματα της αντιπολίτευσης,που ανήκουν στον προοδευτικό χώρο, έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τα ποσοστά τους,διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο του προοδευτικού χώρου.Ακόμη κι αν ξεκινάνε από μονοψήφια ποσοστά, μπορούν να φτάσουν σε «υψηλά διψήφια».Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στους αναποφάσιστους της γενιάς Generation Z, ηλικίας 17 έως 25 ετών,λόγω της έλλειψης ιδεολογικών στεγανών και παντελούς αδιαφορίας για την έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος.

Ένα μεγάλο ποσοστό των νέων, που θα έρθει να προστεθεί στο αναμενόμενο υψηλό ποσοστό της αποχής από τις κάλπες.Ο τομέας του πολιτισμού, τα διάφορα φεστιβάλ και οι στοχευμένες παροχές αποτελούν τα «κλειδιά» στη διεκδίκηση ενσωμάτωσης των νέων στα πολιτικά κόμματα.

Η γυναικεία συμμετοχή καθώς και θέματα ισότητας των δύο φύλων αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πρόθεση ψήφου των νέων ηλικιών.

Εκείνο που σίγουρα διαφεύγει από τις στρατηγικές των κομμάτων είναι η εκπεφρασμένη άποψη των νέων και η εδραιωμένη πεποίθησή τους ότι η ψήφος τους δεν λαμβάνεται στα σοβαρά από τους πολιτικούς, την επομένη των εκλογών!

Άρα, γιατί να πάνε να ψηφίσουν, όταν τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει

Best Of

Κώστας Μπακογιάννης: Οι αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον μας

Ο Κώστας Μπακογιάννης έκανε την παρακάτω ανάρτηση στους προσωπικούς...

Η Όλγα, η Νίκη, η Σοφία. Άρωμα γυναίκας στη “σταυροφορία” ανάκαμψης της κυβέρνησης

Τρεις γυναίκες με διακριτή και αισθητή διαδρομή στον δημόσιο...

Επάγγελμα: (Χυδαίοι) υβριστές των γονέων των Τεμπών

Στη σκιά της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών και του...

Μαρία Καρυστιανού: Το αίτημά μας είναι αξιακό. Όχι κομματικό

Η Μαρία Καρυστιανού έκανε την παρακάτω ανάρτηση στους προσωπικούς...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Το Pamestoixima.gr έκανε το…ΜΠΑΜ της σεζόν με τη νέα του χορηγία

– Ξεκινά επίσημη συνεργασία με την ομάδα - φαινόμενο...

Η Δέσποινα Καμπούρη κάνει σκονάκι στο ΟΠΑΠ Game Time

Η αποκάλυψη της γνωστής παρουσιάστριας για τα μαθητικά...

Football Party για μοναδικές ποδοσφαιρικές βραδιές με την παρέα σου με super δώρα και εκπλήξεις από το Πάμε Στοίχημα

Σούπερ ενισχυμένες αποδόσεις σε 2 επιλεγμένες αγορές του ντέρμπι...

Ένας (πραγματικά) μεγάλος Έλληνας. Που έβλεπε (πολύ) μπροστά από την εποχή του

  Σύμφωνα με το ιστορικό ημερολόγιο, σαν σήμερα, στις 22...

Μεγαλύτερος από την παράταξη της οποίας ηγήθηκε…

    Η καρδιά μας. Για εκείνη γίνονται όλα. Από εκείνη...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Το Pamestoixima.gr έκανε το…ΜΠΑΜ της σεζόν με τη νέα του χορηγία

– Ξεκινά επίσημη συνεργασία με την ομάδα - φαινόμενο ΜΠΑΜ FC Η πιο…εκρηκτική συνεργασία της χρονιάς είναι γεγονός. Το Pamestoixima.grπροχώρησε σε μία πρωτοποριακή χορηγία της...

Η Δέσποινα Καμπούρη κάνει σκονάκι στο ΟΠΑΠ Game Time

Η αποκάλυψη της γνωστής παρουσιάστριας για τα μαθητικά της χρόνια και οι 3 ελληνικές ομάδες που υποστηρίζει Η Δέσποινα Καμπούρη είναι η καλεσμένη στο...

Football Party για μοναδικές ποδοσφαιρικές βραδιές με την παρέα σου με super δώρα και εκπλήξεις από το Πάμε Στοίχημα

Σούπερ ενισχυμένες αποδόσεις σε 2 επιλεγμένες αγορές του ντέρμπι Ολυμπιακός-ΠΑΟΚ, σε περιμένουν σε ένα κατάστημα ΟΠΑΠ, την Κυριακή από τις 19:30 έως τις 20:30 Τα...