Τα μηνύματα των (ευρω)εκλογών και η… κατανόησή τους

Του Μάνου Οικονομίδη

Twitter@EmOikonomidis

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

 

 

Πόσο μακρινό φαντάζει το 1998… Τότε που το Χόλιγουντ μας προσέφερε μια ταινία με περιεχόμενο αλλά και τίτλο… υλικό για σκέψη.

 

You’ve got mail… Έχετε μήνυμα… Με τον εμβληματικό Τομ Χανκς και την… έμπειρη σε ρομαντικές ταινίες Μεγκ Ράιαν. Μια ταινία για τις συμπτώσεις της ζωής, και το πώς μπορείς να χάσεις μια ευκαιρία, ή έναν άνθρωπο, που δεν κατάλαβες ότι υπήρχε εκεί για σένα.

 

Σε πολιτικό επίπεδο, η συνήθης ρητορική περιστρέφεται γύρω από την έννοια του μηνύματος μιας εκλογικής αναμέτρησης, και της αποκωδικοποίησής του. Η διαδρομή ανάλυσης, κατανόησης και αξιοποίησης των συμπερασμάτων από τη δημοκρατική κρίση των ενεργών πολιτών, για εκείνους που είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Τα κομματικά επιτελεία και οι πολιτικοί αρχηγοί. Τα υποκείμενα της πολιτικής δράσης, που έχουν ως σημείο αναφοράς την κοινωνία.

 

Μετά τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, τα κομματικά επιτελεία βρίσκονται σε… ζωηρή αναμέτρηση με τον εαυτό τους, ίσως και με την κοινή λογική, επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα της κάλπης, με τρόπο που δεν θα προκαλεί ρωγμές στη τζαμαρία της αυτοπεποίθησής τους.

 

Με αφετηρία αυτή την… υστέρηση γενναιότητας ωστόσο, είναι μάλλον οξύμωρο να προσδοκά κανείς ότι τα συμπεράσματα θα βρίσκονται σε συμβιωτική διαδρομή με την πραγματικότητα. Και εκεί, ξεκινούν τα προβλήματα.

 

Η κρίση των πολιτών στις ευρωεκλογές ήταν ξεκάθαρη. Η αποκωδικοποίηση αυτής της κρίσης ωστόσο, ενσωματώνει την υποκειμενικότητα της θεώρησης κάθε κομματικού επιτελείου. Επομένως, τα συμπεράσματα από το μήνυμα της κάλπης θολώνουν την ορθή κρίση για το παρόν, και κυρίως για το μέλλον.

 

Όσο οι κομματικές ηγεσίες επιλέγουν τη βολική άρνηση της πραγματικότητας, το πρόβλημα της αποστασιοποίησης της κοινωνίας από το πολιτικό γίγνεσθαι, θα επιδεινώνεται.

 

Κρίση ταυτότητας, στη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία.

Best Of

Τα… ίδια επιχειρήματα κατά Σαμαρά (και Καραμανλή). Λες και μοιράστηκε… non paper

Πηγή: εφημερίδα One Voice          Ο Αντώνης Σαμαράς, περισσότερο, αλλά...

Η Όλγα Κεφαλογιάννη ανοίγει νέους δρόμους για τη “βαριά βιομηχανία” της χώρας

Οι εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Συνέδριο για τον...

Κοίτα τι… φύτεψες (στην ηγεσία), Αλέξη Τσίπρα

    Ο Αλέξης Τσίπρας είναι το πρόσωπο στον καθρέφτη μιας...

Ο Κασσελάκης ως… αστοχία υλικού (επαγγελματικού προσανατολισμού)

    Η περίοδος Κασσελάκη στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, στο πολιτικό...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Έρχεται το Eurojackpot Extra για τις δυο κληρώσεις αυτής της εβδομάδας

 - Extra 2,5 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τους νικητές...

Τα… ίδια επιχειρήματα κατά Σαμαρά (και Καραμανλή). Λες και μοιράστηκε… non paper

Πηγή: εφημερίδα One Voice          Ο Αντώνης Σαμαράς, περισσότερο, αλλά...

Το μέσο είναι το μήνυμα…

Πρόκειται φυσικά για την κυρίαρχη θεωρία της επιστήμης της...

Η Ευρώπη… μεταναστεύει από την κοινή λογική

Του Μάνου Οικονομίδη Twitter@EmOikonomidis Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Αξία", το...

Ο θάνατος βρήκε τον Γκιουλέν, πριν τον βρει ο… Ερντογάν

Μια πολυετή "εκκρεμότητα" ανάμεσα στην Τουρκία και τις Ηνωμένες...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Έρχεται το Eurojackpot Extra για τις δυο κληρώσεις αυτής της εβδομάδας

 - Extra 2,5 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τους νικητές της κατηγορίας 4+1 στην Ελλάδα Ένας νέος μηχανισμός απόδοσης επιπλέον κερδών, ο οποίος θα προσφέρεται...

Τα… ίδια επιχειρήματα κατά Σαμαρά (και Καραμανλή). Λες και μοιράστηκε… non paper

Πηγή: εφημερίδα One Voice          Ο Αντώνης Σαμαράς, περισσότερο, αλλά και ο Κώστας Καραμανλής βρέθηκαν στο στόχαστρο… τρολ, ακροκεντρώων και των λεγόμενων «περαστικών» από τη...

Το μέσο είναι το μήνυμα…

Πρόκειται φυσικά για την κυρίαρχη θεωρία της επιστήμης της επικοινωνίας, που επιβεβαώνεται, με πεισματικές αντοχές, ανεξαρτήτως συγκυρίας και πρωταγωνιστών. Το μέσο είναι το μήνυμα. Και...