Με τις χειμερινές εκπτώσεις, όπως και με τις θερινές αλλά και παραδοσιακά κάθε περίοδο προσφορών στην αγορά, διαπιστώνεται ένα συνηθισμένο οξύμωρο.
Οι προσφορές είναι εκεί και περιμένουν το αγοραστικό κοινό. Απουσιάζει το… ρευστό, απουσιάζει και η διάθεση από τους καταναλωτές.
Σε μια χώρα όμηρο του συναισθηματισμού της, όπως συμβαίνει με την ελληνική κοινωνία, η σωρευτική επίδραση της εθνικής καταστροφής των Μνημονίων έχει πολυεπίπεδα και παγιωμένα χαρακτηριστικά.
Οι Έλληνες θα κάνουν τη βόλτα τους από τα καταστήματα, θα επιχειρήσουν να περάσουν καλά, αλλά δεν θα αγοράσουν προϊόντα. Ή θα αγοράσουν λιγότερα και φτηνότερα από ό, τι στο παρελθόν.
Αυτό λέγεται υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μιας κοινωνίας. Και ο συνδυασμός Μμημονίων-ουκρανικής κρίσης αποδεικνύεται μοιραίος για τη χώρα μας.
Του Νίκου Φυλάγγελου