Ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Στρατηγική μας επιδίωξη στο Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, όπως είχα ήδη ανακοινώσει από τη ΔΕΘ, στόχος είναι το λιμάνι της πόλης να καταστεί home port και hub για τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Αυτό σημαίνει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών, κάτι που θα τονώσει την τοπική οικονομία, με σημαντικό αντίκτυπο στον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά και στο εμπόριο, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τη μεταποίηση κ.α., παράγοντας εισόδημα για την πόλη και τους κατοίκους της.
Ο συνδυασμός του νέου διεθνούς αερολιμένα και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλάζει το χάρτη στον τουρισμό κρουαζιέρας. Τα οφέλη από αυτή την αύξηση δεν θα είναι μόνο η μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ίδια την πόλη, αλλά και η ενίσχυση της τουριστικής δυναμικής της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, προσφέροντας μια τουριστική εμπειρία που θα ενσωματώνει όλες τις μορφές τουρισμού.
Μόλις χθες, η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι οι επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη για το 2022 καταγράφονται ήδη σχεδόν υπερτριπλάσιες, καθώς από 17 φέτος, διαμορφώνονται σε τουλάχιστον 49 για την επόμενη χρονιά (αύξηση 189%) και μάλιστα από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας και 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια.
Τα δρομολόγια είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και μάλιστα, το 60% των δρομολογίων του 2022 θα είναι τύπου «home port», κάτι που θα συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό και το 2023.
Τα στοιχεία αυτά δικαιώνουν τη στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού, μας γεμίζουν αισιοδοξία και ευθύνη και αποτελούν μια μεγάλη ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη μας.
Με οργανωμένο σχέδιο, σκληρή δουλειά και συνεργασία με τους φορείς της πόλης, θα αξιοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας μας».
«Η στενή συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ήπια επαναλειτουργία της ελληνικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας, με ασφάλεια, επαγγελματισμό και αυστηρά πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν υποδειγματικά, είχε θετικό αντίκτυπο στην αξία του brand της Ελλάδας», επισήμανε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στην ομιλία του στο 32ο Greek Economy Summit του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «το μήνυμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που εξέπεμψε η χώρα μας, μέσα από την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, η στήριξη του τουριστικού κλάδου από την ελληνική Κυβέρνηση και η άψογη συνεργασία όλων των φορέων του τουρισμού απέδωσαν και συνεχίζουν να αποδίδουν, καθώς αν και η χρονιά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, τα έσοδα από τον Τουρισμό έχουν ξεπεράσει τα 10 δις ευρώ, δηλαδή 5 δις περισσότερα από τις αρχικές μας προσδοκίες».
Ο Υπουργός Τουρισμού σημείωσε ότι περισσότερα από 320 εκ. ευρώ του RRF θα διατεθούν σε έργα που σχετίζονται με τον τουρισμό και ταυτόχρονα, καθώς παρατηρείται σημαντική αύξηση στις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις, απηύθυνε κάλεσμα για νέες επενδύσεις στον τουριστικό τομέα.
Θέτοντας επίσης τους βασικούς στρατηγικούς στόχους του Υπουργείου Τουρισμού, ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για την περαιτέρω προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand διεθνώς, με στόχους την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη μείωση της εποχικότητας και την αύξηση των τουριστικών ροών και εσόδων, στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό, μέσω της εφαρμογής νέων και της αναβάθμισης υφιστάμενων προγραμμάτων τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, μέσω δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και αναβάθμισης των υποδομών.
Ο κ. Κικίλιας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον πυλώνα της αειφορίας και της βιωσιμότητας της τουριστικής μας βιομηχανίας. Όπως είπε, «δέσμευση της Κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η μετατροπή της Ελλάδας σε πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης», υπενθυμίζοντας ότι το Υπουργείο Τουρισμού εκπονεί ειδική μελέτη για τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης των δύο household brands του τουριστικού μας προϊόντος, της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Ταυτόχρονα, μίλησε για μια εθνική συμφωνία για τον βιώσιμο τουρισμό, που θα αφορά την ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων, την προσβασιμότητα και τη διασύνδεση δημόσιων και ιδιωτικών υποδομών και τη διαχείριση προορισμών.
Ο Υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε ότι δημιουργείται Εθνικό Παρατηρητήριο για τη Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη, με στόχο τη δημιουργία πλαισίου αναφοράς για την αξιολόγηση της προόδου και της συμβολής του τουρισμού στη βιώσιμη ανάπτυξη, μέσω της συστηματικής καταγραφής συλλογής και αξιολόγησης τουριστικών δεδομένων σε εθνικό επίπεδο.
Σημεία συνέντευξης Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια στην εκπομπή «Από τις 6» της ΕΡΤ1
Προμοτάρουμε τον χειμερινό τουρισμό, οι ταξιδιώτες επιλέγουν την Ελλάδα ως ασφαλή προορισμό
Αναγνωρίζω ότι οι επαγγελματίες του τουρισμού πέρασαν δύσκολα τα δύο χρόνια της πανδημίας που προηγήθηκαν. Παρόλα αυτά, χαίρομαι που βλέπω ότι τηρούν τα πρωτόκολλα, τους υγειονομικούς κανόνες. Και εδώ είναι το μυστικό της επιτυχίας μας τα τελευταία δύο χρόνια.
Φτιάξαμε την εικόνα μας προς τα έξω ως ένας ασφαλής προορισμός και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μας επέλεξαν οι επισκέπτες, οι τουρίστες, οι ταξιδιώτες και το 2020 που δεν είχαμε εμβόλια και το 2021, που ενώ οι προβλέψεις για τα έσοδα στον τουρισμό ήταν 5-6 δις, ήδη ξεπεράσαμε τα 10 δις.
Είδατε τα στοιχεία του γ΄ τριμήνου του 2021 που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Φυσικά δεν είναι μόνο τα στοιχεία. Μας ενδιαφέρει πρακτικά το τι καταλήγει στην επιχείρηση, στη μέση ελληνική οικογένεια, τι χρήμα τζιράρεται στην αγορά και πώς όλοι αυτοί οι επαγγελματίες κινούνται και δίνουν προστιθέμενη αξία στην οικονομία μας.
Η ελληνική τουριστική εμπειρία είναι μοναδική. Δεν μπορεί να τη βρει κανείς πουθενά σε όλο τον πλανήτη. Για αυτό και εμείς θέλουμε να προμοτάρουμε και τον χειμερινό τουρισμό. Αξίζει ο ταξιδιώτης να έρθει να γνωρίσει τη γαστρονομία, τα κρασιά μας, τα τσίπουρά μας, τα υπέροχα γλυκά μας και τα παραδοσιακά έθιμα της εποχής ανά περιοχή.
Τα ποσοστά των κρατήσεων μάς γεμίζουν ικανοποίηση και περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερη κινητικότητα. Και δουλεύουμε σκληρά για το 2022. Δεν είναι τυχαίο όλο αυτό. Δεν γίνεται από μόνο του. Γίνεται με κόπο και προσπάθεια, όπως όλα τα πράγματα τα οποία αξίζουν στη ζωή.
Πολύ σημαντική η μείωση του ΦΠΑ στα νησιά για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και τη στρατηγική μας
Είναι πολύ ευχάριστη η είδηση την οποία επικοινώνησε καταρχάς το Υπουργείο Οικονομικών μετά το ECOFIN, για τη μείωση του ΦΠΑ στα νησιά
Έχοντας ταξιδέψει στα περισσότερα νησιά, τουριστικούς προορισμούς, είναι αυτό το οποίο ακούω από τους επαγγελματίες σε σχέση με την ανταγωνιστικότητα της χώρας μας με τις χώρες από τις οποίες προσπαθούμε ουσιαστικά να διεκδικήσουμε μεγαλύτερη πίτα στον τουρισμό.
Όλοι ζητούν μειωμένο ΦΠΑ στον τουρισμό για να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να μπορούμε έτσι να προσφέρουμε καλές, πιο ποιοτικές υπηρεσίες, να είμαστε πιο ελκυστικοί στους ταξιδιώτες.
Δέχθηκε το ECOFIN και από το 2025 επιστρέφουμε σε μείωση μέχρι 30% στον ΦΠΑ σε όλα τα νησιά μας, όχι μόνο στα πέντε νησιά στα οποία συνέβαινε αυτό κατ’ εξαίρεση λόγω προσφυγικού, σε όλα τα νησιά μας, αν αυτό το επιτρέπει το δημοσιονομικό περιθώριο το της χώρας. Αυτή είναι μία πάρα πολύ σημαντική είδηση και δίνει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν.
Η ασφάλεια θα είναι πάλι το νούμερο ένα προαπαιτούμενο για να ταξιδέψει κάποιος το 2022. Όλες οι χώρες ανταγωνίζονται πολύ σκληρά, αλλά έχουμε την pole position λόγω της συμπεριφοράς και της οργάνωσής μας στο υγειονομικό κομμάτι τα τελευταία δύο χρόνια.
Από εκεί και πέρα όμως, όταν σιγά-σιγά θα αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, θα παίζουν και άλλα πράγματα σημαντικό ρόλο. Και η ανταγωνιστικότητά μας από τη μείωση της φορολογίας είναι πολύ σημαντική για τη στρατηγική μας τα επόμενα χρόνια.
Στόχοι μας η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η στήριξη των χειμερινών προορισμών και του city break
Ο στρατηγικός στόχος μας της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και της στήριξης των χειμερινών προορισμών και του city break, νομίζω ότι θα ευοδωθεί φέτος.
Σε λίγες μέρες θα βγει η καμπάνια του ΕΟΤ για τους χειμερινούς προορισμούς σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, που γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία.
Θα ακολουθήσει καμπάνια για το citybreak, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες πόλεις. Θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό να στηρίξουμε τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας.