Ένα μυθιστόρημα για τη διεκδίκηση της ίδιας της ζωής

Μια πόλη βομβαρδίζεται. Η δεκαεφτάχρονη Άννα και η Όλγα, η γιαγιά της, βρίσκονται στο άδειο σαλόνι του σπιτιού τους. Το κορίτσι προτείνει να φύγουν, να βρουν καταφύγιο. Η γιαγιά αρνείται. Η Άννα διαπιστώνει ότι τα πόδια της Όλγας έχουν παραλύσει. Τότε η εγγονή παίρνει τη γιαγιά στην πλάτη και βγαίνουν από το σπίτι.

Οι δύο γυναίκες σαν ένα σώμα θα έρθουν αντιμέτωπες με την αποσύνθεση ενός κόσμου, με σκιές και αγρίμια με αποκριάτικες μάσκες, με παρένθετες μητέρες και καταφύγια-φυλακές, με παιδομάζωμα, αλλά και με κάθε λογής όμορφα πλάσματα, προσπαθώντας να επιζήσουν.

Θα φτάσουν, άραγε, στα σύνορα; Και τι θα θυσιάσουν;

Μια ιστορία επιβίωσης σε μια βομβαρδιζόμενη χώρα. Μια περιπέτεια ενηλικίωσης στις φλόγες του πολέμου. Ένας αγώνας διεκδίκησης των πλέον δεδομένων, του νερού, της τροφής, της στέγης, της ασφάλειας, της αγάπης, και κάποιων όχι και τόσο αυτονόητων, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης, της ειρήνης, της ίδιας της ζωής.

Το βιβλίο είναι εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία και κατά τη διάρκεια βομβαρδισμών κατοικημένων πόλεων, όπως στη Λωρίδα της Γάζας και σε άλλα σημεία του πλανήτη. Η ιστορία και τα πρόσωπα είναι προϊόντα μυθοπλασίας.

Η Τζούλια Γκανάσου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Σπούδασε Πληροφορική στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και στο Πανεπιστήμιο του

Εδιμβούργου και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο ΕΑΠ. Βιοπορίζεται από την Πληροφορική. Έχει εκδώσει πέντε έργα πεζογραφίας. Το τρίτο βιβλίο της, Ως το τέλος, ήταν υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας 2014 και το Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 2013 του περιοδικού Κλεψύδρα. Η νουβέλα Γονυπετείς (Γ΄

έκδοση) απέσπασε το Βραβείο Μεσόγειος 2018 από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ και το Βραβείο Διηγήματος στα Βραβεία Βιβλίου Public 2018. Το βιβλίο Γόνιμες Μέρες (Β΄ έκδοση) ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Ιστορίες Εγκλεισμού 2021 του περιοδικού World Literature Today και το Βραβείο Μυθιστορήματος στα Βραβεία Βιβλίου Public 2022. Διηγήματα και κείμενά της δημοσιεύονται σε εφημερίδες και ιστότοπους πολιτισμού και έχουν συμπεριληφθεί σε εκδόσεις και λογοτεχνικά φεστιβάλ στην Ελλάδα, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία (Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Dasein, Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών Αθήνας, Φεστιβάλ Νέων

Καλλιτεχνών Γλασκώβης, Φεστιβάλ Βιβλίου Νίκαιας Γαλλίας, Fringe Festival Εδιμβούργου και άλλα).

 

 

Best Of

Νίκος Πλακιάς: Η πολιτική και η επικοινωνιακή συγκάλυψη που έγινε στα Τέμπη είναι αδιαμφισβήτητη

Ο Νίκος Πλακιάς έκανε την παρακάτω ανάρτηση στον προσωπικό...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Από τον Μενέντεζ στον… Ελπιδοφόρο

    Η πρόσφατη πανηγυρική γιορτή στον Λευκό Οίκο για την...

Ο Σαμαράς διευρύνει το ακροατήριό του

         Με την παραδοσιακή κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Καραμανλής και το τελευταίο μεγάλο “όχι” των Ελλήνων

Πριν από 17 χρόνια, σαν σήμερα, ξεκίνησε ένα “καυτό”...

Η δημοσιογραφική υπεραξία της Σταυρούλας Καραλή έδωσε πόντους στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ

Οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΡΤ δέχονται συνήθως κριτική για......

Ο Θάνος Σιαφάκας (που παραιτήθηκε) πρόσθεσε ποιότητα στο ΕΡΤnews

Ο Θάνος Σιαφάκας επέλεξε να μην συνεχίσει στην παρουσίαση...

Το (άσβεστο) μίσος των (διχαστικών) ακροκεντρώων για τη Μαρία Καρυστιανού

Η τραγωδία των Τεμπών έχει ήδη καταγραφεί στην εθνική...

Νίκος Πλακιάς: Η πολιτική και η επικοινωνιακή συγκάλυψη που έγινε στα Τέμπη είναι αδιαμφισβήτητη

Ο Νίκος Πλακιάς έκανε την παρακάτω ανάρτηση στον προσωπικό...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Ο Καραμανλής και το τελευταίο μεγάλο “όχι” των Ελλήνων

Πριν από 17 χρόνια, σαν σήμερα, ξεκίνησε ένα “καυτό” 48ωρο, που επρόκειτο να μείνει στην Ιστορία ως ο πρόλογος της “αρχής του τέλους” για...

Η δημοσιογραφική υπεραξία της Σταυρούλας Καραλή έδωσε πόντους στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ

Οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΡΤ δέχονται συνήθως κριτική για... υπερπληθώρα καινούριων προσώπων που καταφτάνουν στο Ραδιομέγαρο, και προκαλούν... χασμωδία και αδυναμία αρμονικής λειτουργίας του...

Ο Θάνος Σιαφάκας (που παραιτήθηκε) πρόσθεσε ποιότητα στο ΕΡΤnews

Ο Θάνος Σιαφάκας επέλεξε να μην συνεχίσει στην παρουσίαση των εκπομπών του ΕΡΤnews, τις οποίες μπόλιασε με την υπογραφή ποιότητας που χαρακτηρίζει τη δημοσιογραφική...