Ευτυχία Κοκκίνη: Η τραγωδία ως αντικείμενο εκμετάλλευσης

Της Ευτυχίας Χ. Κοκκίνη

Τα τελευταία τρία χρόνια, από την περίοδο της καραντίνας και μετά, παρατηρώ ότι όποια τραγωδία λάβει τόπο κυρίως στο εσωτερικό της χώρας μας έχει αρχίσει να αποτελεί τηλεοπτικό προϊόν ακόμη και για εκπομπές, οι οποίες είθισται να έχουν ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Στην αρχή νόμιζα ότι αυτή η τάση επικεντρωνόταν σε δύο-τρεις μεμονωμένες περιπτώσεις, οι οποίες σχετίζονταν με πρόσωπα του καλλιτεχνικού κυκλώματος. Γρήγορα όμως διαπίστωσα ότι, ειδικά μετά τη δολοφονία των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, και πρόσφατα με την υπόθεση βιασμού και μαστροπείας με θύμα το δωδεκάχρονο κορίτσι στον Κολωνό η κατάσταση έχει ξεπεράσει τα λογικά όρια προβολής της.

Μπορώ ως ένα σημείο να καταλάβω την ανάγκη του κόσμου να μάθει πληροφορίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον. Όμως, δυστυχώς, κάθε καινούργια μέρα, περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως, τα οποία κινούνται στα όρια της ηδονοβλεψίας. Προσωπικά, δε νομίζω ότι ενδιαφέρει κανέναν σε ποιο κελί κοιμήθηκε ο εκάστοτε θύτης, τι έφαγε και με ποιους μίλησε. Θεωρώ ότι το περιεχόμενο των μηνυμάτων ενός παιδόφιλου με τα θύματά του, το οποίο αποτελεί αντικείμενο δικογραφίας, δε θα έπρεπε να προβάλλεται στα μέσα ενημέρωσης. Για τον ίδιο λόγο η προβολή ακόμη και παραποιημένης της εικόνας ενός ανήλικου θύματος θα έπρεπε να απαγορεύεται ρητά.

Ίσως φανεί υπερβολική στα μάτια πολλών η διαίσθηση μου ότι οι θύτες με τον τρόπο που παρουσιάζονται κυρίως στην τηλεόραση με τόση προσοχή στραμμένη επάνω τους κατά μία έννοια θεοποιούνται. Κάτι που προσφέρει επιπρόσθετη ηδονή στο μαύρο της ψυχής τους και τροφοδοτεί τον ναρκισσισμό τους. Στην αλυσίδα της τρέχουσας ενημέρωσης όλο αυτό μεταφράζεται σε υψηλή τηλεθέαση, η οποία αποτελεί πηγή εσόδων για τα μέσα ενημέρωσης. Και κάπου εκεί η ίδια η τραγωδία μετατρέπεται σε ευσεβή πόθο στα όρια της ιεροσυλίας για εκείνους που την προβάλλουν και τους υπόλοιπους που συντελούν με την εκούσια συμμετοχή τους στην εκμετάλλευσή της.

 

Best Of

Μαρία Καρυστιανού: Πώς αντέχουν τον εαυτό τους όσοι μεθοδεύουν τη συγκάλυψη της αλήθειας;

Η Μαρία Καρυστιανού εκφώνησε ομιλία στο αμφιθέατρο Φυσιολογίας της...

Στη δικογραφία για τα Τέμπη το πόρισμα του καθηγητή Κωνσταντόπουλου, που αποκλείει τα έλαια σιλικόνης

Σε μια ακόμη σημαντική δημοσιογραφική αποκάλυψη το Open. Το...

Συνέδριο ΝΔ μετά τις… παροχές της ΔΕΘ

    Για τις αρχές φθινοπώρου παραπέμπεται το Συνέδριο της Νέας...

Όταν ο Καραμπελιάς, της “τυμβωρυχίας των Τεμπών” ήταν μάρτυρας υπεράσπισης του… Κουφοντίνα

Η ασθενής μνήμη ενός έθνους και των... ΜΜΕ, επιτρέπει...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο συνεχιστής της συμπόνοιας…

Η αρμονία της συνείδησης, και οι πινελιές της... Η επιλογή...

Χτίζοντας γέφυρες, για να τις διασχίσουν οι περιφρονημένοι και οι αδύναμοι…

Από τη διακονία του στο Περού και το εκκλησιαστικό...

Το ραντεβού της Καθολικής Εκκλησίας με το… αδιανόητο

Για δεκαετίες, η συλλογική σκέψη γύρω από την Καθολική...

Η Πόλη των Ανέμων βγάζει… ηγέτες

Ας... προσπεράσουμε τον Αλ Καπόνε. Το Σικάγο, η Πόλη...

Το Κονκλάβιο… ξεγέλασε τα γραφεία στοιχημάτων

Ακόμη μια εκλογή Ποντίφικα, όπως άλλωστε και εκείνη του...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Ο συνεχιστής της συμπόνοιας…

Η αρμονία της συνείδησης, και οι πινελιές της... Η επιλογή του Αμερικανού Καρδιναλίου του Σικάγο, Ρόμπερτ Φράνσις Πρέβοστ ως διαδόχου του Πάπα Φραγκίσκου στην Αγία...

Χτίζοντας γέφυρες, για να τις διασχίσουν οι περιφρονημένοι και οι αδύναμοι…

Από τη διακονία του στο Περού και το εκκλησιαστικό αποτύπωμά του συνολικά στη Λατινική Αμερική, ο νέος Πάπας Λέων 14ος άφησε ισχυρή παρακαταθήκη που...

Το ραντεβού της Καθολικής Εκκλησίας με το… αδιανόητο

Για δεκαετίες, η συλλογική σκέψη γύρω από την Καθολική Εκκλησία, είχε επικεντρωθεί στην εκτίμηση ότι, το Βατικανό δεν θα επέλεγε ποτέ Ποντίφικα προερχόμενο από...