Ευτυχία Κοκκίνη: Η τραγωδία ως αντικείμενο εκμετάλλευσης

Της Ευτυχίας Χ. Κοκκίνη

Τα τελευταία τρία χρόνια, από την περίοδο της καραντίνας και μετά, παρατηρώ ότι όποια τραγωδία λάβει τόπο κυρίως στο εσωτερικό της χώρας μας έχει αρχίσει να αποτελεί τηλεοπτικό προϊόν ακόμη και για εκπομπές, οι οποίες είθισται να έχουν ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Στην αρχή νόμιζα ότι αυτή η τάση επικεντρωνόταν σε δύο-τρεις μεμονωμένες περιπτώσεις, οι οποίες σχετίζονταν με πρόσωπα του καλλιτεχνικού κυκλώματος. Γρήγορα όμως διαπίστωσα ότι, ειδικά μετά τη δολοφονία των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, και πρόσφατα με την υπόθεση βιασμού και μαστροπείας με θύμα το δωδεκάχρονο κορίτσι στον Κολωνό η κατάσταση έχει ξεπεράσει τα λογικά όρια προβολής της.

Μπορώ ως ένα σημείο να καταλάβω την ανάγκη του κόσμου να μάθει πληροφορίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον. Όμως, δυστυχώς, κάθε καινούργια μέρα, περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως, τα οποία κινούνται στα όρια της ηδονοβλεψίας. Προσωπικά, δε νομίζω ότι ενδιαφέρει κανέναν σε ποιο κελί κοιμήθηκε ο εκάστοτε θύτης, τι έφαγε και με ποιους μίλησε. Θεωρώ ότι το περιεχόμενο των μηνυμάτων ενός παιδόφιλου με τα θύματά του, το οποίο αποτελεί αντικείμενο δικογραφίας, δε θα έπρεπε να προβάλλεται στα μέσα ενημέρωσης. Για τον ίδιο λόγο η προβολή ακόμη και παραποιημένης της εικόνας ενός ανήλικου θύματος θα έπρεπε να απαγορεύεται ρητά.

Ίσως φανεί υπερβολική στα μάτια πολλών η διαίσθηση μου ότι οι θύτες με τον τρόπο που παρουσιάζονται κυρίως στην τηλεόραση με τόση προσοχή στραμμένη επάνω τους κατά μία έννοια θεοποιούνται. Κάτι που προσφέρει επιπρόσθετη ηδονή στο μαύρο της ψυχής τους και τροφοδοτεί τον ναρκισσισμό τους. Στην αλυσίδα της τρέχουσας ενημέρωσης όλο αυτό μεταφράζεται σε υψηλή τηλεθέαση, η οποία αποτελεί πηγή εσόδων για τα μέσα ενημέρωσης. Και κάπου εκεί η ίδια η τραγωδία μετατρέπεται σε ευσεβή πόθο στα όρια της ιεροσυλίας για εκείνους που την προβάλλουν και τους υπόλοιπους που συντελούν με την εκούσια συμμετοχή τους στην εκμετάλλευσή της.

 

Best Of

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Από τον Μενέντεζ στον… Ελπιδοφόρο

    Η πρόσφατη πανηγυρική γιορτή στον Λευκό Οίκο για την...

Ο Σαμαράς διευρύνει το ακροατήριό του

         Με την παραδοσιακή κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας...

Η Στέλλα Αργυρίου στον Τομέα Ψυχικής Υγείας του ΠΑΣΟΚ: “Μαζί, μπορούμε πάντα περισσότερα”

Η καλή ψυχολόγος Στέλλα Αργυρίου αποδέχτηκε την τιμητική πρόταση...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Μοναδικό show από Γιάννη Γκούμα και Σάκη Κατσούλη στο Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

Η πράσινη σημαία, το «όχι» στην ΑΕΛ και η...

Το μονοθέσιο της McLaren ήρθε στην Ελλάδα και άφησε ιστορία

Πώς αντέδρασαν όσοι είδαν από κοντά το εντυπωσιακό MCL39...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Πάσχα με μια κίνηση αγάπης, από τα Παιδικά Χωριά SOS

Τα Παιδικά Χωριά SOS έκαναν την παρακάτω ανάρτηση στους...

Η… υποθήκη Βενιζέλου για το Μέγαρο Μαξίμου (μετά τις επόμενες εκλογές)

Η δημόσια παρουσία του Ευάγγελου Βενιζέλου είναι πάντοτε πληθωρική....
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Μοναδικό show από Γιάννη Γκούμα και Σάκη Κατσούλη στο Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

Η πράσινη σημαία, το «όχι» στην ΑΕΛ και η έκπληξη του «Λύμπε»   Τα ντέρμπι των playoffs έκαναν δυναμική εκκίνηση με γκολ και θέαμα, τόσο στην...

Το μονοθέσιο της McLaren ήρθε στην Ελλάδα και άφησε ιστορία

Πώς αντέδρασαν όσοι είδαν από κοντά το εντυπωσιακό MCL39 στην OPAP Arena και το Σύνταγμα Ταξίδεψε σε 5 διαφορετικές χώρες, έφτασε στην Αθήνα, όπου παρέμεινε...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο Δοξιάδη, που ευεργετήθηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, και η εγωπάθειά του τον οδήγησε στο να...