Ευτυχία Κοκκίνη: Η απατηλή λάμψη της εκ των υστέρων μάταιης μαρτυρίας

Της Ευτυχίας Χ. Κοκκίνη

 

Με αφορμή την πρόσφατη αποκάλυψη για τον μεγάλο αριθμό θανάτων ηλικιωμένων σε ιδιωτικό γηροκομείο στα Χανιά, συνειδητοποίησα για ακόμη μία φορά τη ματαιότητα της εκ των υστέρων αποκάλυψης γνώσης.

Σαφώς, είναι τραγικό το γεγονός της απάνθρωπης μεταχείρισης των ηλικιωμένων από τους εργαζόμενους στο γηροκομείο, η οποία μεταχείριση έχει ήδη οδηγήσει στον θάνατο πολλούς εξ αυτών. Υπάρχει όμως, πέρα από εκείνους τους άμεσα φερόμενους ως δολοφόνους, μία ακόμη συνισταμένη, η οποία, συνειδησιακά, έχει ισότιμη ευθύνη απέναντι στα «θύματα»: αυτή των συγγενών, οι οποίοι εκ των υστέρων εμφανίζονται στα μέσα ενημέρωσης για να περιγράψουν την κατάσταση, στην οποία βρίσκονταν οι δικοί τους άνθρωποι, εμφανώς αδυνατισμένοι σε σημείο ασιτίας, εν γένει εξαθλιωμένοι.

Μου είναι αδύνατον να συλλάβω τη λογική εκείνων, οι οποίοι έστειλαν τους δικούς τους ανθρώπους στο εν λόγω γηροκομείο, προκειμένου να έχουν την καλύτερη περίθαλψη και, βλέποντας τους σε τέτοια δεινή κατάσταση, όχι απλά δε φρόντισαν εγκαίρως να τους πάρουν, πολύ περισσότερο να απαιτήσουν εξηγήσεις, αλλά τους άφησαν εκεί, παρατημένους στο «έλεος» των «τυράννων» τους. Και τώρα, μετά τη σωρεία αποκαλύψεων των θανάτων και των συνθηκών διαβίωσης, βγαίνουν στα μέσα ενημέρωσης για να ομολογήσουν, τι; Την επίγνωση τους για την κατάσταση που κατέστησαν τους δικούς τους ανθρώπους; Όταν έχουν ήδη φύγει από τη ζωή πολλοί εξ αυτών; Τι νόημα έχει μία τέτοια μαρτυρία όταν έχει ήδη συντελεστεί το κακό;

Προσωπικά, νομίζω ότι κάθε άνθρωπος χαρακτηρίζεται από τον τρόπο που φέρεται στους συνανθρώπους του, πολύ περισσότερο όταν δεν εξαρτάται από εκείνους, όταν δεν έχει κανενός είδους έννομο συμφέρον, το οποίο να τον αναγκάζει να ακολουθεί ένα προκαθορισμένο μοτίβο συμπεριφοράς. Όταν, λοιπόν, κάποιος κρατάει μία απαθή, αδιάφορη στάση απέναντι σε ανθρώπους αδύναμους από τη φύση ή τις περιστάσεις, ουσιαστικά συναινεί στην κακομεταχείριση τους. Σε αυτή την περίπτωση καθίσταται τρόπον τινά ισότιμος των «βασανιστών» τους και, κατά τη γνώμη μου, είναι και ο ίδιος υπόλογος για τις παραλείψεις που του αναλογούν.

 

Best Of

Μαρία Καρυστιανού: Πώς αντέχουν τον εαυτό τους όσοι μεθοδεύουν τη συγκάλυψη της αλήθειας;

Η Μαρία Καρυστιανού εκφώνησε ομιλία στο αμφιθέατρο Φυσιολογίας της...

Στη δικογραφία για τα Τέμπη το πόρισμα του καθηγητή Κωνσταντόπουλου, που αποκλείει τα έλαια σιλικόνης

Σε μια ακόμη σημαντική δημοσιογραφική αποκάλυψη το Open. Το...

Συνέδριο ΝΔ μετά τις… παροχές της ΔΕΘ

    Για τις αρχές φθινοπώρου παραπέμπεται το Συνέδριο της Νέας...

Όταν ο Καραμπελιάς, της “τυμβωρυχίας των Τεμπών” ήταν μάρτυρας υπεράσπισης του… Κουφοντίνα

Η ασθενής μνήμη ενός έθνους και των... ΜΜΕ, επιτρέπει...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Opaponline.gr: Τρεις τυχεροί θα κερδίσουν από ένα ταξίδι αξίας 1.000 ευρώ

 Δωρεάν συμμετοχή στην κλήρωση Έτοιμοι για ακόμη ένα τριήμερο γεμάτο...

Το 1ο Γενικό Λύκειο Ραφήνας βραβεύεται για τη μαθητική εφημερίδα “Εκτός Ύλης”

Τα παιδιά που τα κατάφεραν... Οι μαθητές του 1ου...

Ο συνεχιστής της συμπόνοιας…

Η αρμονία της συνείδησης, και οι πινελιές της... Η επιλογή...

Χτίζοντας γέφυρες, για να τις διασχίσουν οι περιφρονημένοι και οι αδύναμοι…

Από τη διακονία του στο Περού και το εκκλησιαστικό...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Νίκος Μέλλος στο ΟΠΑΠ Game Time: Το αξέχαστο γκολ στο πόλο, ο ρόλος του Κριστιάνο Ρονάλντο και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο

Ο ταλαντούχος ηθοποιός μιλάει για τα playoffs της Super League και το Final Four της Euroleague Πρώην παίκτης πόλο και νυν ηθοποιός, ο Νίκος Μέλλος...

Opaponline.gr: Τρεις τυχεροί θα κερδίσουν από ένα ταξίδι αξίας 1.000 ευρώ

 Δωρεάν συμμετοχή στην κλήρωση Έτοιμοι για ακόμη ένα τριήμερο γεμάτο γεύσεις από ολόκληρο τον κόσμο είναι οι φίλοι της γαστρονομίας που θα βρεθούν στο Athens...

Το 1ο Γενικό Λύκειο Ραφήνας βραβεύεται για τη μαθητική εφημερίδα “Εκτός Ύλης”

Τα παιδιά που τα κατάφεραν... Οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Ραφήνας κατάφεραν να πλασαριστούν στην πρώτη τριάδα του 1ου Πανελλήνιου και Παγκύπριου Διαγωνισμού...