Τη γνώμη των στελεχών του κλάδου FMCG’s για το νέο κανονιστικό πλαίσιο της αγοράς παρουσίασαν στελέχη της Netrino Advisory στο πλαίσιο του 14ου Food RetailConference 2024.
Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε κωδικοποιημένα η γνώμη των στελεχών της αγοράς, με την έρευνα εμπορικής γνώμης Netrino’s Impact. Η διαδικτυακή έρευνα κατέγραψε με τη μέθοδο των διαδικτυακών συνεντεύξεων τις απόψεις ανώτερων και ανώτατων στελεχών της αγοράς. Συμμετείχαν στελέχη Λιανεμπορίου – Χονδρεμπορίου και των Προμηθευτών (τροφίμων και μη), από ευρύ φάσμα τμημάτων (αγορές, πωλήσεις, marketing, γενική διοίκηση). Οι επιχειρήσεις που «ακούστηκαν» στην έρευνα δραστηριοποιούνται τόσο στην Ελλάδα (περισσότερο τρόφιμα και λιανεμπόριο) όσο και στο εξωτερικό, και με όρους τζίρου αντιπροσωπεύουν επαρκώς τον κλάδο τους.
Εδώ και δύο χρόνια, παρακολουθούμε στην αγορά αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας, με στόχο την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Έως τώρα, η αντίδραση των στελεχών της αγοράς, είτε από θεσμικό σεβασμό είτε από τους περιορισμούς που επιβάλει το δίκαιο του ανταγωνισμού, δεν είχε εκφραστεί ολοκληρωμένα και δημόσια.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται:
Γενικά μιλώντας οι τιμές έχουν αυξηθεί παντού, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται, κατά τη γνώμη των στελεχών, στη μαναβική (77,3%). Η αμέσως επόμενη κατηγορία με τις μεγαλύτερες αυξήσεις ήταν το κρέας ( 94,2%), ενώ τρίτη κατηγορία ήταν τα ζαχαρώδη (71,1%). Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 26,8% των στελεχών ανέφεραν για τα ζαχαρώδη ότι σημείωσαν αύξηση κατά 20-30%.
Για όλες τις κατηγορίες προϊόντων, τα στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι οι τιμές των αγαθών στην Ελλάδα είναι πολύ ακριβότερες ή ακριβότερες σε σύγκριση με την Ευρώπη. Εξαίρεση αποτελεί η μαναβική καθώς τα στελέχη θεωρούν ότι οι τιμές στη χώρα μας είναι φθηνότερες.
Το λιανεμπόριο είναι εκείνο το οποίο θεωρούν στελέχη της αγοράς έχει μεγάλο (52,6%) ή και εξοντωτικό ανταγωνισμό (21,6%). Περισσότερα από 9 στα 10 στελέχη του λιανεμπορίου, ήτοι το 92,3%, θεωρούν τον ανταγωνισμό του κλάδου τους μεγάλο ή υπερβολικό.
Το 82,5% εκείνων που εργάζονται στον κλάδο τροφίμων θεωρεί τον ανταγωνισμό στα τρόφιμα μεγάλο ή υπερβολικό.