Οι προτάσεις του Κώστα Μπακογιάννη σε Σταϊκούρα για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα

Πακέτο 16 συγκεκριμένων προτάσεων για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα, αλλά και την ασφάλεια πεζών και οδηγών κατέθεσε στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σταϊκούρα, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στο Υπουργείο Υποδομών.

Ο ευρύτερος στόχος είναι να αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, προκειμένου να μπει τέλος στην ταλαιπωρία, αλλά και στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στην καθημερινότητα των Αθηναίων.

Το ευρύ πλέγμα παρεμβάσεων θέτει τις βάσεις συνδυαστικής και αποτελεσματικής ρύθμισης των επιμέρους ζητημάτων, ώστε η Αθήνα να ανακουφιστεί σημαντικά από τον κυκλοφοριακό φόρτο και ταυτόχρονα να περιοριστεί και η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η από κοινού διαμόρφωση ενός συγκεκριμένου πλαισίου για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης κρίνεται απαραίτητη, καθώς σήμερα, η κίνηση έχει ξεπεράσει τα προ κρίσης επίπεδα (2009-2010) και η τάση είναι σταθερά ανοδική.

«Στην Αθήνα η κίνηση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο χειροτερεύει. Απαιτείται λοιπόν άμεσα αλλαγή μοντέλου για τη ρύθμισή της. Στη συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σταϊκούρα κατέθεσα αναλυτική πρόταση 16 σημείων μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού. Μεταξύ άλλων, επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, την ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΕ, την επαρκή αστυνόμευση, αλλά και μια σειρά από κανονιστικές ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις, τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία κ.ά. Με σχέδιο, συνεργασία και συμπληρωματικές δράσεις μπορούμε μαζί να βάλουμε τάξη στο χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας», δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Ένας και μόνο Φορέας αρμόδιος για την κυκλοφορία στην πόλη

Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε ο Δήμαρχος Αθηναίων περιλαμβάνεται η άμεση σύσταση ενός ενιαίου Φορέα που θα «καταργεί» την πολυαρχία και τη διασπορά αρμοδιοτήτων. Ο Φορέας που θα συσταθεί υπό τη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι αρμόδιος για όλα και σε αυτόν θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με τον σχεδιασμό και τη λειτουργία των μετακινήσεων στην Αθήνα. Υπάρχει σχετική, πλήρης, πρόσφατη μελέτη της KPMG (Ιανουάριος 2023) που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στην οποία είχε συνεισφέρει και ο Δήμος Αθηναίων.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εντονότερη παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους της πόλης, ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας σε έμψυχο δυναμικό και διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, επέκταση του πράσινου δακτυλίου με παράλληλη επιτήρηση μέσω ηλεκτρονικών μέσων και απαρέγκλιτη εφαρμογή του Νόμου για τις πορείες, ώστε να διαφυλάσσεται στο μέτρο του δυνατού και η κυκλοφορία των τροχοφόρων. Προτείνεται επίσης, η φιλοξενία των ξένων επίσημων εκτός του κέντρου της πόλης, η αναθεώρηση του πλαισίου για εκδηλώσεις.
Η ενίσχυση των υποδομών για την υποστήριξη της εναλλακτικής μετακίνησης των πολιτών με τα πόδια ή το ποδήλατο, αλλά και η κατάρτιση ενός συνολικού σχεδίου για τις φορτοεκφορτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας σε συνδυασμό πάντα με την αυστηροποίηση της εφαρμογής του.

Στις επιμέρους προτάσεις είναι η χωροθέτηση νέων σημείων στάθμευσης ταξί, η διαμόρφωση συνολικού σχεδίου για την κυκλοφορία, τη στάση και στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων, η διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περισσότερες περιοχές της πόλης και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή του carsharing, μιας νέας τάσης στην Ευρώπη που προβλέπει το διαμοιρασμό οχημάτων σε πολλούς χρήστες.

Τέλος, για την ασφάλεια της κυκλοφορίας όλων και ιδιαίτερα των πεζών και οδηγών δικύκλων (μοτοσυκλέτες και ποδήλατα) κρίνεται απαραίτητη η θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου Αθηναίων (όπως σε αρκετές πόλεις στην Ευρώπη: Παρίσι, Βρυξέλλες, κλπ.) με εξαίρεση κάποιες κεντρικές αρτηρίες.

Best Of

Live η ομιλία του Κώστα Καραμανλή στην Πάτρα

Παρακολουθήστε live ην ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή...

Ο Κώστας Μπακογιάννης “δείχνει” την ανάγκη “να χτίσουμε συμμαχίες”

Από τις Βρυξέλλες, όπου βρέθηκε, ο Κώστας Μπακογιάννης έκανε...

Το ΠΑΣΟΚ Αξιωματική Αντιπολίτευση, δια χειρός των “αποστατών” του (αβάπτιστου) Κασσελάκη

Ο Στέφανος Κασσελάκης συνεχίζει να λειτουργεί ως... διαλυτικό στοιχείο...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Στρατηγική προτεραιότητα η βιώσιμη ανάπτυξη

Η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη έκανε την παρακάτω ανάρτηση...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η… πλακίτσα, στη ρωσική γλώσσα

Το διάγγελμα Πούτιν και η εκτόξευση ενός πυραύλου, την...

Live η ομιλία του Κώστα Καραμανλή στην Πάτρα

Παρακολουθήστε live ην ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή...

Σε αναζήτηση του «επόμενου Νετανιάχου»

Με φόντο και την αλλαγή πολιτικών ισορροπιών στις Ηνωμένες...

Οι πιέσεις για «παραίτηση» Μπάιντεν

Σχεδόν δυο μήνες πριν ο Ντόναλντ Τραμπ αναλάβει τα...

Ο «μεγάλος συμβιβασμός» Μασκ-Σόρος

Μεταξύ… ζάμπλουτων και πανίσχυρων, συνεννόηση. Ο Ίλον Μασκ, ο...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Η… πλακίτσα, στη ρωσική γλώσσα

Το διάγγελμα Πούτιν και η εκτόξευση ενός πυραύλου, την ύπαρξη και τις δυνατότητες του οποίου αγνοούσε η συλλογική Δύση, μας υπενθύμισαν ότι ο Ρώσος...

Live η ομιλία του Κώστα Καραμανλή στην Πάτρα

Παρακολουθήστε live ην ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στην Πάτρα.   https://www.youtube.com/@galanis_production  

Σε αναζήτηση του «επόμενου Νετανιάχου»

Με φόντο και την αλλαγή πολιτικών ισορροπιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, στα παρασκήνια της πολιτικής ζωής του Ισραήλ εντείνονται οι συζητήσεις για τον «επόμενο Νετανιάχου». Για...