Γράφει ο Άρης Πορτοσάλτε
Ο μουσαμάς στα χρόνια του Τσίπρα συμβόλιζε την εξαπάτηση των πολιτών. Σκηνοθέτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τη δήθεν λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη, με εκδοτήρια ζωγραφισμένα πάνω σε μουσαμάδες, σαν σκηνικό θεάτρου που μιμούνταν έναν σταθμό. Έσκασαν και τα τσιμέντα στα γέλια για την απατεωνίστικη τακτική Τσίπρα, τότε, όμως τελικά έμεινε η στυφή γεύση της πίκρας.
Ο πρωθυπουργός θυμήθηκε τον μουσαμά ΣΥΡΙΖΑ στην απάντηση που έδωσε στον Σ. Φάμελλο, στη Βουλή, όταν εκείνος του υπενθύμισε την καθυστέρηση στην αποπεράτωση του δημόσιου έργου στη Θεσσαλονίκη. Έχει τις ιδιαιτερότητες του το συγκεκριμένο. Συγκέντρωσε την καθολική αρνητική ενέργεια όλων εκείνων που έχουν σαν χόμπι να παρεμβαίνουν και να προκαλούν σύγχυση, δήθεν προς όφελος του κοινού καλού. Συνήθως ικανοποιούν το «εγώ» τους και η παρέμβαση τους κοστίζει σε χρόνο και χρήμα. Καθόλου δεν ωφελεί το σύνολο. Αρκεί να σκεφτούμε την τουλάχιστον δεκαετή καθυστέρηση στη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.
Αυτή είναι η μια περίπτωση τεχνητής κωλυσιεργίας. Ας δούμε και τη δεύτερη. Δίνει την αφορμή η στιχομυθία Μητσοτάκη-Φάμελλου. Τώρα, πρέπει να σταματήσει η κοροϊδία με τα τεχνικά έργα που εγκαταλείπονται για χρόνια πίσω από τα μεταλλικά παραβάν. Είναι μεγάλα έργα που κατασκευάζονται από ιδιωτικές εταιρείες για λογαριασμό του Δημοσίου. Η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει τα συμφέροντα του κράτους και των φορολογουμένων φυσικά.
Θα παρατηρείτε, δύο μεγάλα εργοτάξια έργων για λογαριασμό της Αυτοδιοίκησης που «χάσκουν» ακόμη ανοικτά στην Αθήνα. Μια περίεργη σύμπτωση «προκύπτει» ξαφνικά και διακόπτεται η κατασκευή του έργου λίγο μετά την εκκίνηση. Έτσι, τουρίστες που διασχίζουν με τα διώροφα λεωφορεία την οδό Πανεπιστημίου στο κέντρο της Αθήνας και την παραλιακή λεωφόρο στο ύψος του Μοσχάτου θαυμάζουν χωματουργικά μηχανήματα μέσα σε σκαμμένα πεδία σαν μια καλλιτεχνική…εγκατάσταση!
Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι τα δημόσια έργα είναι μια πληγή για το κράτους. Συμφέρουσα όπως φαίνεται για όσους λειτουργούν μέσα στην πιάτσα. Ουσιαστική πολιτική παρέμβαση να αλλάξει τις διαδικασίες που επιτρέπουν τις κατά τ’ άλλα νομότυπες ατασθαλίες και να βάλει τάξη δεν έχουμε δει ακόμη.
Στελέχη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ευσυνείδητοι υπάλληλοι των αρμοδίων υπουργείων καθώς και ιδιωτικών εταιρειών που επιθυμούν κανόνες στη δουλειά τους προφανώς έχουμε. Αρκεί η πολιτική θέληση να τερματίσει τις αντικανονικές ενέργειες που ζημιώνουν τους τίμιους φορολογούμενους πολίτες. Αν βέβαια τους σέβεται η Κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει να τους ταλαιπωρεί.
Πριν από τριάντα χρόνια, ο υπουργός Στέφανος Μάνος είχε αναθέσει στην αμερικανική εταιρεία «Μπέχτελ», ειδικευμένη στην κατασκευή σιδηροδρόμου και μετρό, την εποπτεία της κατασκευής του αθηναϊκού μετρό από την εταιρεία «Αττικό Μετρό». Ήταν μια πρωτοποριακή ενέργεια στο πλαίσιο της κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη που διασφάλιζε τα συμφέροντα του Δημοσίου.
Συνεπώς, ιστορική μνήμη κυβερνητικής διαχείρισης υπάρχει, προηγούμενο υπόδειγμα και μάλιστα επιτυχημένο υπάρχει, άρα μένει τώρα η απόφαση του Πρωθυπουργού Μητσοτάκη να τερματίσει τις βρώμικες καταστάσεις που υποτιμούν πρώτα απ’ όλα τις δικές του προσπάθειες για αλλαγές στον τόπο.
Οι πολίτες έχουν δώσει εντολή, του έχουν δώσει πολιτική δύναμη.
Περιμένουν χειροπιαστά αποτελέσματα…