Του Μανώλη Κομνηνού
Στον επίλογο του 2022, λίγο πριν “γυρίσει” σελίδα η καινούρια χρονιά, ο ΣΚΑΪ επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για την κατάρρευση της ενημερωτικής ζώνης του σταθμού το 2022.
Από το Νέο Φάληρο κυκλοφόρησαν ανακοινώσεις-δελτία Τύπου, περί διατήρησης της πρωτιάς στις ειδήσεις και την πρωινή ενημερωτική ζώνη, καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα, κάτι φυσικά που… δεν συμφωνεί με την πραγματικότητα.
Στη λυσσώδη μάχη των καναλιών να κερδίσουν τις εντυπώσεις, και το καθένα να διεκδικήσει πρωτιές, ακόμη και εκεί που… δεν υπάρχουν, ευημερούν οι αριθμοί, ανάλογα με το πώς τους αξιοποιεί και τους αναδεικνύει κάθε σταθμός, όχι όμως και η… άβολη αλήθεια.
Ο ΣΚΑΪ, από το ξεκίνημα του 2022, βλέπει την ενημερωτική ζώνη του, ειδικά τα πρωινά, να καταγράψει μονοψήφια ποσοστά στο δυναμικό κοινό. Δηλαδή, στις ηλικίες 18-54, που εξ αντικειμένου είναι οι πλέον δραστήριες και παραγωγικές, ως πολίτες, ψηφοφόροι και καταναλωτές. Εκπομπές που έφταναν ακόμη και στο 30%, κινούνται σε μονοψήφια ποσοστά, και οι πολλές εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατών έχουν συρρικνωθεί στις 150.000.
Γι’ αυτό άλλωστε και το κοινό αυτό, είναι ο βασικός στόχος τόσο των διαφημιστικών εταιρειών, όσο και του πολιτικού συστήματος. Τα απόνερα της κατάρρευσης του ΣΚΑΪ στο δυναμικό κοινό, είναι ορατά, τόσο σε επίπεδο διαφημιστικής δαπάνης όσο και πολιτικής παρέμβασης. Δεν είναι τυχαίο ότι, ειδικά από το μέσα του 2022 και έπειτα, οι βασικές ενημερωτικές εκπομπές του ΣΚΑΪ εισπράττουν αρνήσεις για συμμετοχή σε πάνελ, με πολιτικούς, δημοσιογράφους και αναλυτές να επιλέγουν άλλα κανάλια, που έχουν πάρει τα ηνία στο δυναμικό κοινό.
Η πραγματικότητα, και η άβολη συνήθειά της να… εκθέτει όσους την αρνούνται.