Ευτυχία Κοκκίνη: Η τραγωδία ως αντικείμενο εκμετάλλευσης

Της Ευτυχίας Χ. Κοκκίνη

Τα τελευταία τρία χρόνια, από την περίοδο της καραντίνας και μετά, παρατηρώ ότι όποια τραγωδία λάβει τόπο κυρίως στο εσωτερικό της χώρας μας έχει αρχίσει να αποτελεί τηλεοπτικό προϊόν ακόμη και για εκπομπές, οι οποίες είθισται να έχουν ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Στην αρχή νόμιζα ότι αυτή η τάση επικεντρωνόταν σε δύο-τρεις μεμονωμένες περιπτώσεις, οι οποίες σχετίζονταν με πρόσωπα του καλλιτεχνικού κυκλώματος. Γρήγορα όμως διαπίστωσα ότι, ειδικά μετά τη δολοφονία των τριών κοριτσιών στην Πάτρα, και πρόσφατα με την υπόθεση βιασμού και μαστροπείας με θύμα το δωδεκάχρονο κορίτσι στον Κολωνό η κατάσταση έχει ξεπεράσει τα λογικά όρια προβολής της.

Μπορώ ως ένα σημείο να καταλάβω την ανάγκη του κόσμου να μάθει πληροφορίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον. Όμως, δυστυχώς, κάθε καινούργια μέρα, περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως, τα οποία κινούνται στα όρια της ηδονοβλεψίας. Προσωπικά, δε νομίζω ότι ενδιαφέρει κανέναν σε ποιο κελί κοιμήθηκε ο εκάστοτε θύτης, τι έφαγε και με ποιους μίλησε. Θεωρώ ότι το περιεχόμενο των μηνυμάτων ενός παιδόφιλου με τα θύματά του, το οποίο αποτελεί αντικείμενο δικογραφίας, δε θα έπρεπε να προβάλλεται στα μέσα ενημέρωσης. Για τον ίδιο λόγο η προβολή ακόμη και παραποιημένης της εικόνας ενός ανήλικου θύματος θα έπρεπε να απαγορεύεται ρητά.

Ίσως φανεί υπερβολική στα μάτια πολλών η διαίσθηση μου ότι οι θύτες με τον τρόπο που παρουσιάζονται κυρίως στην τηλεόραση με τόση προσοχή στραμμένη επάνω τους κατά μία έννοια θεοποιούνται. Κάτι που προσφέρει επιπρόσθετη ηδονή στο μαύρο της ψυχής τους και τροφοδοτεί τον ναρκισσισμό τους. Στην αλυσίδα της τρέχουσας ενημέρωσης όλο αυτό μεταφράζεται σε υψηλή τηλεθέαση, η οποία αποτελεί πηγή εσόδων για τα μέσα ενημέρωσης. Και κάπου εκεί η ίδια η τραγωδία μετατρέπεται σε ευσεβή πόθο στα όρια της ιεροσυλίας για εκείνους που την προβάλλουν και τους υπόλοιπους που συντελούν με την εκούσια συμμετοχή τους στην εκμετάλλευσή της.

 

Best Of

Το TikTok μιας… κουρασμένης

Πηγή: OnceVoice Μαύρη Λίστα   Ποιος Μιχαλολιάκος και ποια αποφυλάκιση του;  Για τα...

Η Αχτσιόγλου… έπαθε Κασσελάκη (ελαφρότητα influencer)

Ξαναβρήκε την... ενέργεια από την οποία είχε αδειάσει. Η...

Χατζηδάκης: Θέτουμε σε λειτουργία ένα ισχυρό εργαλείο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διασύνδεση των POS με τις...

Το “υπερ-εγώ” του Κασσελάκη τον οδηγεί στον… επίλογο

Η ανεξήγητη αυτοπεποίθηση που δείχνει να διακρίνει σε πλεόνασμα...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η Γιάμαλη “φεύγει”, η Δούση “έρχεται”

Καθώς οι τηλεοπτικοί σταθμοί επιχειρούν την αποτίμηση των αποτελεσμάτων...

Ο δημοσιογράφος που αρνήθηκε ότι εργάζεται στον ΣΚΑΪ, λόγω… ξεφωνητού

Η τοξική εικόνα που έχει συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια...

Τι «ψηφίζει» το Άγιο Όρος για τη διαδοχή Ιερωνύμου

Πηγή: OneVoice Το περιβόλι της Παναγιάς, το Άγιο Όρος, έχει...

Η επιστροφή της λιτότητας (και των… Μνημονίων) στην ευρωζώνη

Η τάση αμφισβήτησης των ανίκανων που συνθέτουν τη γραφειοκρατία...

Η τελευταία… χρησιμότητα του “Μανού” (να απαλλάξει την Ευρώπη από την Ούρσουλα)

Η φωτογραφία από τα Ηλύσια Πεδία. Στην Πόλη του...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Η Γιάμαλη “φεύγει”, η Δούση “έρχεται”

Καθώς οι τηλεοπτικοί σταθμοί επιχειρούν την αποτίμηση των αποτελεσμάτων μιας σεζόν που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, τα πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν είναι πολλά. Και η...

Ο δημοσιογράφος που αρνήθηκε ότι εργάζεται στον ΣΚΑΪ, λόγω… ξεφωνητού

Η τοξική εικόνα που έχει συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τον ΣΚΑΪ, και έχει συνδέσει τα ΜΜΕ του Ομίλου Αλαφούζου με στιγμές απαξίωσης...

Τι «ψηφίζει» το Άγιο Όρος για τη διαδοχή Ιερωνύμου

Πηγή: OneVoice Το περιβόλι της Παναγιάς, το Άγιο Όρος, έχει παγιώσει έναν εξαιρετικά παρεμβατικό ρόλο στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Ελλάδας, αλλά και του Οικουμενικού...