«Εν μέσω των πολλαπλών κρίσεων που αντιμετωπίζουμε διεθνώς τα τελευταία τρία χρόνια, το τουριστικό προϊόν της χώρα μας απέδειξε ότι είναι εξαιρετικό ανθεκτικό. Και οι ταξιδιώτες από το εξωτερικό που επισκέπτονται την Ελλάδα, συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας», σημείωσε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και την εκπομπή “Ώρα Ελλάδος” με τον Άκη Παυλόπουλο και την Ευλαμπία Ρέβη.
Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Τουρισμού -σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία- η Ελλάδα είναι ο τρίτος τουριστικός προορισμός για τους Βρετανούς τουρίστες, μετά την Ισπανία και τα Κανάρια Νησιά, σε σύνολο 26 χωρών.
«Όπως ανακοινώθηκε, η Ελλάδα είναι στην τρίτη θέση αναφορικά με την ποιότητα και την αξία του τουριστικού της προϊόντος για τις διακοπές των Βρετανών τουριστών φέτος το καλοκαίρι. Η χώρα μας απέδειξε ότι είναι ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός. Και χαίρομαι ιδιαίτερα που έπειτα από δύο και πλέον χρόνια πανδημίας και εν μέσω όλων αυτών των κρίσεων, επιτύχαμε το rebranding της χώρας μας, με αποτέλεσμα σήμερα οι επισκέπτες μας να αναγνωρίζουν ότι έχουμε ένα μοναδικό τουριστικό προϊόν», είπε ο κ. Κικίλιας.
Ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στη στοχευμένη στρατηγική που ακολουθήθηκε, όλους τους προηγούμενους μήνες, προκειμένου αυτή τη στιγμή να έχουμε ποιοτικές υπηρεσίες, περισσότερες αφίξεις τουριστών σε περισσότερους προορισμούς, για περισσότερο χρονικό διάστημα και με υψηλότερη μέση δαπάνη.
«Οι τουρίστες δείχνουν εμπιστοσύνη στη χώρα μας. Έχουμε τη φιλοξενία, μία λέξη που δεν μεταφράζεται σε άλλη γλώσσα. Τη φιλοξενία που είναι στην ψυχή και την καρδιά του Έλληνα, την αγάπη για τον ξένο. Όλα αυτά τα στοιχεία και τα μοναδικά συναισθήματα που αναδεικνύει δηλαδή και η νέα μας καλοκαιρινή τουριστική καμπάνια. Όλα αυτά τα στοιχεία που κάνουν τον ταξιδιώτη να έρχεται ξανά και ξανά στη χώρα μας και τελικά να επιθυμεί να μείνει εδώ για πάντα», επισήμανε ο κ. Κικίλιας.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο Υπουργός Τουρισμού στη βόρεια Εύβοια και τη Σάμο, δύο περιοχές που επλήγησαν ιδιαίτερα πέρυσι από τις καταστροφικές πυρκαγιές και τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Όπως τόνισε, η Κυβέρνηση έχει προβλέψει ειδικό ψηφιακό «πάσο» αποκλειστικά για τους προορισμούς αυτούς -έως 150 ευρώ για τη βόρεια Εύβοια και έως 300 ευρώ για τη Σάμο- προκειμένου να τονωθεί με κάθε τρόπο το τουριστικό προϊόν, να ενισχυθεί η τοπική οικονομία, καθώς και οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι του κλάδου και σε αυτές τις περιοχές.
«Συστήνω σε όλους να επισκεφτούμε φέτος τη βόρεια Εύβοια. Είναι μία πανέμορφη και μαγευτική περιοχή που συνδυάζει το πράσινο με τη θάλασσα. Το ίδιο συστήνω και για τη Σάμο, καθώς και για όλους τους εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς που έχουμε “φωτίσει” όλους αυτούς τους μήνες. Το αξίζουν όλοι οι προορισμοί μας», δήλωσε ο κ. Κικίλιας.
Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Τουρισμού, το τουριστικό μας προϊόν αποτελεί τη δύναμη πυρός της ελληνικής οικονομίας, καθώς -όπως είπε- φέρνει άμεσο, ζεστό, χρήμα στη μέση ελληνική επιχείρηση, στη μέση ελληνική οικογένεια.
Στο άνοιγμα που έγινε σε μεγάλες αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα την αύξηση του συναλλάγματος που έρχεται στη χώρα μας κυρίως από high spenders ταξιδιώτες, αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Real FM και στους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου και Κάτια Μακρή.
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία του «Ελ. Βενιζέλος» και των υπόλοιπων αεροδρομίων, ο τζίρος από τα duty free αυξήθηκε τον Μάιο κατά 391% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 και κατά 10,2% συγκριτικά με τον Μάιο του 2019, μιας χρονιάς «ανέφελης» για τον ελληνικό τουρισμό.
«Αυτό δείχνει ότι η στόχευσή μας και οι προσπάθειες που κάναμε για πιο ποιοτικό τουρισμό, που να αφήνει περισσότερο συνάλλαγμα-εισόδημα στον μαγαζάτορα, στον επιχειρηματία, στον έμπορο και στις οικογενειακές επιχειρήσεις, αποδίδουν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας.
Υπογράμμισε επίσης ότι η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται από πολυεπίπεδες κρίσεις (πανδημία, πληθωριστικές πιέσεις, ενεργειακή κρίση και ελληνοτουρκικές σχέσεις) και γι’ αυτό το λόγο στο Υπουργείο Τουρισμού όλες οι κινήσεις γίνονται βήμα- βήμα προκειμένου να προστατευθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο τουρισμός που αποτελεί ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο προϊόν.
Σχετικά με το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» το οποίο με έγκριση του Πρωθυπουργού αυξήθηκε στα 30 εκ. € από τα 20 εκ. που ήταν πέρυσι, ξεκινάει στις αρχές Ιουλίου και αφορά 250.000 ευάλωτες οικογένειες, ο Υπουργός ανέφερε ότι αυτή η ψηφιακή άυλη κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, στα ξενοδοχεία αλλά και στην εστίαση. Παράλληλα, ο ΟΑΕΔ διαθέτει άλλα 35 εκ. € για τον κοινωνικό τουρισμό ενώ υπάρχει επιπλέον πρόβλεψη για ειδικό pass για την Εύβοια και τη Σάμο που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.
«Παρά τις δυσκολίες, πιστεύω ότι όσον αφορά τους Έλληνες συμπολίτες μας, υπάρχουν δυνατότητες για όλα τα πορτοφόλια. Η Ελλάδα έχει πανέμορφες ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές που μπορεί μια μέση οικογένεια να αντέξει οικονομικά να κάνει τις διακοπές της» δήλωσε ο Βασίλης Κικίλιας.