Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης
«Διότι δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις»: Έτσι αιτιολόγησε πρωτοσέλιδα χθες έγκυρη προοδευτική εφημερίδα την απόφαση της Δικαιοσύνης να καλέσει σε εξηγήσεις τους τρεις αρχηγούς των κομμάτων της Αριστεράς, κυρίους Τσίπρα, Κουτσούμπα, Βαρουφάκη, στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης για τις πορείες του Πολυτεχνείου.
Με τη διάσημη φράση των Αρχών Ασφαλείας της δικτατορίας, ταυτίζοντας έτσι τη Δικαιοσύνη με χούντα. Όχι τυχαία, βεβαίως. Τους προκαλούν αυτούς τους τίτλους οι ίδιοι οι αρχηγοί και τα μέλη των κοινοβουλευτικών ομάδων της Αριστεράς με κάθε ευκαιρία επιδιώκοντας τη θυματοποίησή τους. Είναι φανερό ότι οι άνθρωποι ζουν σε άλλον αιώνα. Στον περασμένο αιώνα. Τους κυνηγούν φαντάσματα. Κατατρύχονται από συμπλέγματα. Ιδεοληψίες.
Η Αριστερά είναι γι’ αυτούς ή «θύμα» ή «μνήμα». Με την παραμικρή αφορμή βλέπουν τη δικτατορία στον ύπνο τους και στον ξύπνιο τους: στην παραγγελία ενός δημοκρατικού εισαγγελέα για προκαταρκτική εξέταση, στη διαταγή ενός μετριοπαθούς αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., στο βίντεο ενός αποφασιστικού αρχηγού ΓΕΕΘΑ. Και γι’ αυτό είναι ξένοι, εντελώς ξένοι, προς την πραγματικότητα. Με αυτό που ζουν οι συμπολίτες τους.
«Συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις» οι καημένοι λοιπόν. Αλλά ποιες είναι οι «υποδείξεις»; «Υπόδειξη» είναι το Σύνταγμα της Ελλάδος το οποίο προβλέπει στο άρθρο 11, παράγραφος 2, ότι είναι δυνατή η απαγόρευση συγκεντρώσεων για λόγους δημόσιας ασφάλειας και προστασίας της κοινωνικής ζωής; Εάν είναι «υπόδειξη» -εμείς γνωρίζουμε ότι η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων κατά το 1-1-4-, γιατί δεν ζήτησε κανείς την αναθεώρησή του στην τελευταία διαδικασία του 2019; Ε; «Υπόδειξη» άραγε είναι ο νόμος 4689 που παρείχε την εξουσιοδότηση στον αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. να προχωρήσει στην έκτακτη απόφασή του για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας;
Χαρακτηρίζεται σοβαρά «υπόδειξη» ο νόμος από τους ίδιους τους νομοθέτες, κυρίους Τσίπρα, Κουτσούμπα, Βαρουφάκη, οι οποίοι συμμετείχαν στην ψηφοφορία και αποδέχθηκαν το αποτέλεσμά της γιατί αυτό είναι δημοκρατία; (Ο Βαρουφάκης μάλιστα είχε δηλώσει «παρών», δεν είχε καταψηφίσει την εξουσιοδότηση για απαγόρευση συγκεντρώσεων λόγω Covid). «Υπόδειξη» μήπως η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγε ο πρόεδρος του ΜέΡΑ25 και χαρακτήρισε και προδικαστικά και εν Ολομελεία συνταγματικότατη την απαγόρευση των συγκεντρώσεων; Ή, τέλος, «υπόδειξη» θεωρείται η προκαταρκτική εξέταση που παρήγγειλε ο εισαγγελέας έπειτα από αναφορά πολίτη για παραβίαση των κειμένων διατάξεων;
Προτείνω στους αγαπητούς προέδρους των κομμάτων της Αριστεράς, οι οποίοι αιφνιδιάστηκαν από την κλήση τους για παροχή εξηγήσεων και κλαυθμυρίζουν τη μία για «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», την άλλη για «συμμόρφωση προς τας υποδείξεις», την τρίτη γιατί ο πολίτης που κατέθεσε τη μηνυτήρια αναφορά εναντίον τους είναι «ακροδεξιός» (λες και οι ακροδεξιοί δεν έχουν δικαιώματα) να κοιτάξουν τι ακριβώς έκαναν εκείνη την ημέρα. Παραβίασαν οι ίδιοι όλη τη δημοκρατική αλυσίδα: Σύνταγμα, Νομοθεσία, Δικαιοσύνη.
Αυτό δεν είναι χούντα, χούντα είναι να απαιτείς από τους πολίτες να συμμορφωθούν στους κανόνες αλλά εσύ να κάνεις ό,τι σου καπνίσει με την πεποίθηση ότι είσαι αριστερός και ατιμώρητος. Αντιδημοκρατική είναι η ιδέα ότι η Ελλάς είναι χαλαρή παρέα και ότι «θα τα βρούμε μεταξύ μας». Αντισυνταγματική είναι η άποψη ότι μπορείς να διαπραγματεύεσαι με την Αστυνομία τη νομοθεσία. Και βεβαίως αξιολύπητη είναι η άποψη ότι αν κλάψεις γοερά στο κέντρο της πλατείας πως η κυβέρνηση σου φέρεται με ακροδεξιό «τσαμπουκά» θα σε λυπηθούν. Ενώ ξέρεις άριστα ότι η κυβέρνηση πρώτα φέρθηκε με «τσαμπουκά» στους δικούς της και μετά σε σένα.· ότι παρακολούθησε απαθής τους εισαγγελείς να οδηγούν μητροπολίτες και ιερείς στο εδώλιο κατηγορουμένους.
Αυτοί δεν εκλήθησαν σε εξηγήσεις στο πλαίσιο μιας προκαταρκτικής εξέτασης. Δικάστηκαν. Να σας πω κάτι; Δεν τρέφω αυταπάτες. Είμαι βέβαιος ότι αυτά δεν λένε τίποτε στους αρχηγούς των κομμάτων της Αριστεράς. Ειδικά στον Γιάνη Βαρουφάκη. Αφού δεν οδηγήθηκε στο Ειδικό Δικαστήριο όταν ο ίδιος ομολόγησε ότι είχε σχέδιο να χακάρει τους ΑΦΜ των εκατομμυρίων Ελλήνων για να μας πάει με τους Γκαλμπρέιθ του στο παράλληλο νόμισμα (αυτό ήταν ο ορισμός του πραξικοπήματος – η αόρατος ομάς του Grexit) και αφού το Κοινοβούλιο (ιδιοτελώς) δεν του ήρε την ασυλία για τη δικογραφία που σχηματίστηκε για την απείθειά του σε άνδρες του Λιμενικού στην Αίγινα, γιατί να μην κάνει τα ίδια; Όσο δεν υπάρχει κύρωση, υπάρχει ασυδοσία. Η αστική δημοκρατία δεν λέει τίποτε σε κάποιους που μετά τα ακριβά πανεπιστήμια της νιότης αποφάσισαν να κάνουν την επανάστασή τους στα εξήντα τους.
Υπάρχει όμως ένα επιχείρημα που θα έπρεπε να τους προβληματίσει. Για την οικονομία της συζήτησης δέχομαι ότι υπάρχει ένα ανώτερο είδος πολίτη, ο αριστερός, που δεν προσβάλλεται από κορονοϊό και δεν είναι υπερμεταδότης. Δέχομαι επίσης ότι ο ιός δεν κολλά στις πορείες, μόνο στην εκκλησία και στις παρελάσεις. Αλήθεια, όμως, μπορούν οι αγαπητοί αρχηγοί να απαντήσουν στο εξής ερώτημα; Πώς αισθάνεται ο πολίτης που καθημερινώς φεύγει από το σπίτι του με την αγωνία αν η εξήγηση που θα δώσει στον αστυνομικό για το 1, το 2, το 4 ή το 6 στο 13033 είναι επαρκής ώστε να γλιτώσει το πρόστιμο των 300 ευρώ, όταν βλέπει κόμματα, στρατούς ολόκληρους, να παραβιάζουν τον νόμο χωρίς να πληρώνουν πρόστιμο; Μήπως η λέξη με τα τρία «άλφα» απηχεί το συναίσθημά του; Θα έλεγα στους κλαυθμυρίζοντες αρχηγούς των κομμάτων της Αριστεράς να κάνουν και τον σταυρό τους που οι αστυνομικοί δεν έκοψαν τριακοσάρια στον στρατό τους για τα ψευδή μηνύματα ότι πάνε στο Νοσοκομείο Αλεξάνδρα, ενώ πορεύονταν προς την αμερικανική πρεσβεία. Θα τους έλεγα και κάτι άλλο, που ψιθυρίζεται εντόνως στην Κατεχάκη. Οι αστυνομικοί τους οποίους με τόση ευκολία υβρίζουν σκαιώς κάνουν λευκή απεργία και γενικώς δεν επιβάλλουν πρόστιμα 300 ευρώ στον κοσμάκη, γιατί και οι ίδιοι με μισθό 900 ευρώ ξέρουν καλά τι σημαίνει πρόστιμο 300 ευρώ. Γιατί γνωρίζουν επίσης ότι δεν βάζεις πρόστιμο 300 ευρώ -λάθος του Χαρδαλιά- όταν υπάρχουν μισθοί 300 ευρώ.
Στην πραγματικότητα λοιπόν τα κόμματα της Αριστεράς και οι αρχηγοί τους δεν καλούνται να δώσουν εξηγήσεις για υπερμετάδοση του ιού. Καλούνται να εξηγήσουν γιατί προκαλούν με τη στάση τους την κοινωνία. Αντί να λειτουργούν ως υπόδειγμα, λειτουργούν ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Και αν υπάρχει απαίτηση συμμόρφωσης, από την κοινωνία υπάρχει. Όχι από τους αντιπάλους τους. Δεν γίνεται να χαλάς τον κόσμο για 25 παιδιά στις σχολικές αίθουσες και να μετέχεις σε συγκέντρωση 25.000 ατόμων. Δεν γίνεται να ακούς ότι έφυγαν σήμερα 100 συμπολίτες σου από τη ζωή και το ντέρτι σου να είναι να κάνεις πορεία έξω από το γραφείο του Πάιατ. Στάση αυτού του είδους είναι ύβρις προς την κοινωνία και μάλιστα μεγαλυτέρα από τις λέξεις που σου απηύθυνε η Εβερτ. Επιτέλους.
ΥΓ.: Προβλήματα άλλου τύπου αντιμετωπίζει στις σχέσεις της με την κοινωνία και η κυβέρνηση. Δεν γίνεται να μειώνεις τον προϋπολογισμό της υγείας και να μη λύεις εγκαίρως το πρόβλημα των εντατικών για να μην κλείσει η οικονομία, αλλά να βρίσκεις λεφτά για να σώσεις αεροπορικές εταιρίες, τράπεζες και ΜΜΕ. Το κοντέρ της δυσαρέσκειας άρχισε να γράφει. Εκτός από τους μεγάλους χορηγούς, διάσωση ζητά και ο λαός.