Γράφει η Ρένα Δούρου
Η«Ρένα (δεν) είναι οφσάιντ». Όσο κι αν οι μηχανισμοί προπαγάνδας της ΝΔ επιχειρούν να μας κάνουν να αισθανθούμε «οφσάιντ», εμείς επιμένουμε να τους αντιγυρίζουμε: εντός πεδιάς κι εντός πολιτικής αντιπαράθεσης. Με μόνα «όπλα» μας όχι τίποτε χορτασμένα συστημικά ΜΜΕ αλλά τα… πληκτρολόγιά μας.
Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε και τούτη η στήλη (Φωτεινή ευχαριστώ πολύ). Αυτά τα σχολιαστικά σημειώματα στις αρχές κάθε εβδομάδας για τα «πάντα όλα».
Για τον «επιτελικό» οδοστρωτήρα μιας κυβέρνησης που δεν αφήνει κυριολεκτικά τίποτε όρθιο. Δεν σέβεται τίποτε: από τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα, τη λαϊκή στέγη ως την… Ακρόπολη!
Στην Ελλάδα οι “νεοφιλελεύθεροι” χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς… από εσάς! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.
Ο ιερός βράχος που βρέθηκε στο στόχαστρο της υπουργού κας Μενδώνη πρόσφατα…
Για την Ακρόπολη…
Στην αρχή ήταν απέραντο μεν τσιμέντο αλλά πάνω σε τσιμέντο, όταν οι φωτογραφίες έκαναν το γύρο του κόσμου, έγινε μόλις 12%, κατόπιν το τσιμέντο βαπτίστηκε τεχνητός λίθος (ή πουρναρόψαρο) και τέλος στην τεταρτοπέμπτη ανακοίνωση οι κυρίες Μενδώνη και Παναγιωταρέα μας ενημερώνουν ότι δύναται η αφαίρεσή του για να καθησυχάσουμε με τους πειραματισμούς τους στην Ακρόπολη.
Στις ανακοινώσεις, που θα έπρεπε να διδάσκονται ως «το ένα λάθος πάνω στο άλλο», υπάρχει ειρωνεία και εμπαιγμός στους ευαισθητοποιημένους πολίτες, μπερδεμένα επίθετα για το πώς και το γιατί, εκ του πονηρού μετάθεση ευθύνης στους επιστήμονες του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που μόνο γνωμοδοτεί αλλά και μια σειρά αλληλοαναιρούμενων συλλογιστικών που θα ζήλευε και το σπουργίτι του Αρκά.
Όπως πολλοί, δεν έγραψα προτού μιλήσω με αρκετούς ειδικούς, οι αρχαιολόγοι στην χώρα μας είναι μια σοβαρή και αδέκαστη επιστημονική ομάδα με ήθος και ακεραιτότητα ακόμη κι όταν τους έχουμε απέναντι. Αν τα καλά – που μέχρι σήμερα δεν είδαμε – τα καρπώνεται η υπουργός και οι πέριξ αυτής, τις “πατάτες” καλείται να εξηγήσει άκομψα το ΚΑΣ. Γιατί άραγε ο κ. Κορρές, ο οποίος χαίρει πραγματικά ευρείας εκτίμησης, εξαναγκάζεται σε δηλώσεις ώστε να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την παρέμβαση, την στιγμή που σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, μία χώρα που σέβεται τον πολιτισμό, δεν θα προέβαινε ποτέ σε τέτοιας έκτασης έργο χωρίς σοβαρή διαβούλευση. Ο τρόπος που έγινε και επικοινωνήθηκε το έργο, δείχνει την βαθιά απαξίωση του ΥΠΠΟ στην επιστημονική κοινότητα, στην οποία δεν έδωσε καν την δυνατότητα να εκφράσει στον δημόσιο διάλογο τις αντιρρήσεις και τις προτάσεις της. Ειδικά όταν μιλάμε για το Μνημείο σύμβολο της UNESCO (που δεν συμμετείχε στον σχεδιασμό ως όφειλε)… Οι εικόνες δυστυχώς αποκαρδιωτικές εν έτει 2020, υπερτερούν των αναλύσεων. Εξίσου ντροπιαστικό να βάζει μπροστά η κ. Μενδώνη σωματεία συμπολιτών μας ΑΜΕΑ να ευλογήσουν τις πρόχειρες και ανοίκειες εικόνες στον Παρθενώνα όπου με δική της παραδοχή στο MEGA τόνισε “ότι οι διάδρομοι με σκυρόδεμα πραγματοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1960 για τους επισκέπτες και μπαίνει συστηματικά σκυρόδεμα και τσιμέντο από το 1978”, ενώ παραδέχεται ότι οι παρεμβάσεις έγιναν για να εξυπηρετήσουν και την μεταφορά βαρέων μηχανημάτων απαραίτητων για την αναστήλωση, χωρίς να δίνει άλλα στοιχεία και δημιουργώντας περισσότερα ερωτήματα από όσα απαντά.
Από τη δεκαετία του ‘70 μέχρι σήμερα, η αναστήλωση ακόμη και σε ταπεινά αρχαιολογικά ευρήματα μόνο τσιμέντο δεν περιλαμβάνει ή στην όψη αν μη τι άλλο, λαμβάνει υπόψη περιβαλλοντικές συνέπειες, υψηλή αρχιτεκτονική αισθητική κοκ. Ακόμα και οι 12 όροι που έθεσε το ΚΑΣ, μεταξύ των οποίων μελέτη για τα υλικά δαπεδόστρωσης, δεν γνωρίζουμε αν και σε ποιο βαθμό ικανοποιήθηκαν. Αντί για σοβαρές απαντήσεις, έχουμε πολιτική που θυμίζει εργολάβο σε αυθαίρετο. Μόνο ότι δεν είναι οι ίδιες μπετονιέρες του ’80, δεν μας είπε η κυρία υπουργός για να μας πει το ελληνικότατο, έτσι κάναν πάντα, θεματοφύλακας του πλέον παρωχημένου και αναχρονιστικού.
Στην προηγούμενη θητεία της, η Περιφέρεια Αττικής προχώρησε σε πρότυπες συντηρήσεις και αναστηλώσεις – ενδεικτικά αναφέρω το πρόγραμμα 15 εκατομμυρίων ευρώ για τα στρατιωτικά κτίρια της Δεινοκράτους, που ανήκουν στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Μπορεί να έχει θαφτεί στα αζήτητα των μονόστηλων που χειραγωγεί το Μαξίμου, αποτελεί όμως μια σπουδαία πολιτιστική παρακαταθήκη όπως δεκάδες άλλες, με σοβαρό επίπονο σχεδιασμό.
Προφανώς και σήμερα στην Περιφέρεια θα συναινούσαμε αμέσως εάν είχαν ζητηθεί κονδύλια για την Ακρόπολη προκειμένου να γίνει αισθητικά και λειτουργικά πρότυπος χώρος δίχως αποκλεισμούς, σκιές και αναπτυξιακές πολιτικές του ’60. Γιατί αν ορισμένοι ακόμη λειτουργούν με τα σχέδια του Ορλάνδου που διδάχτηκαν μισό αιώνα πριν, σίγουρα τρίζουν τα κόκκαλά του και μαζί του η “βαριά βιομηχανία” μας.
ΥΓ: Προς κκ συντάκτριες ενδεχόμενης απάντησης του υπουργείου στα γραφόμενά μου: μπορείτε να προσπαθήσετε, όσο δύσκολο κι αν σας φαίνεται, για λίγη πρωτοτυπία στη συνηθισμένη απαξιωτική ειρωνεία των “απαντήσεών” σας, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περί “ψεκασμένης πρωταθλήτριας”, “κοντέρ ανευθυνότητας του ΣΥΡΙΖΑ”, κλπ, τα έχει ήδη χρησιμοποιήσει το Γραφείο Τύπου της ΝΔ.