Χατζηδάκης: Η Ευρώπη παραμένει πιστή στις αξίες της

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

 

Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως),  καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη σημερινή συζήτηση για το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

 

Αναφέρθηκε επίσης στις «ιστορικής σημασίας αποφάσεις» για την Ευρώπη και την Ελλάδα, που ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες και ανέλυσε την πράσινη ατζέντα που υλοποιεί η κυβέρνηση και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην οικονομία με σεβασμό προς το περιβάλλον, «αφήνοντας στην άκρη την μικρόψυχη κριτική της αντιπολίτευσης».

 

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της πρωτολογίας του κ. Χατζηδάκη:

 

Έως και 35%  η μείωση στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις

 

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα.  Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20%  (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)».

 

Επιδότηση 40% στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων-Υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη

 

«Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».

 

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα

 

«Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».

 

Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους

 

«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά  ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων».

 

«Ιστορικές οι σημερινές αποφάσεις για Ελλάδα και Ευρώπη»

 

«Αναντίρρητα οι αποφάσεις οι οποίες ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες είναι ιστορικής σημασίας τόσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και για την Ελλάδα. Συνιστούν ένα αποφασιστικό βήμα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια έμπρακτη αλληλεγγύη της ΕΕ προς τις οικονομίες και τους πολίτες που έχουν επηρεαστεί τόσο πολύ και τόσο βαθιά από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού και ένα μήνυμα ότι η Ευρώπη -που κάποιοι νομίσαμε ότι μπορεί να έχει απομακρυνθεί από τις αξίες που την συνέστησαν-παραμένει πιστή στις αξίες της συνεργασίας, της ειρήνης, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής συνοχής».

 

«Το ΥΠΕΝ στο επίκεντρο του πακέτου των 72 δις. ευρώ που εξασφάλισε η Ελλάδα »

 

«Η Ελλάδα βγαίνει κερδισμένη από αυτό το πακέτο των 72 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενώ μέχρι σήμερα είχαμε παραδοσιακά ένα ΕΣΠΑ, τώρα θα έχουμε δύο ΕΣΠΑ. Οφείλουμε όχι απλώς να απορροφήσουμε, αλλά να αξιοποιήσουμε γρήγορα και συστηματικά  με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα κονδύλια, τα οποία δίνουν μια πρόσθετη αναπτυξιακή ώθηση στον τόπο.  Το δικό μας Υπουργείο είναι στο επίκεντρο αυτών των δράσεων, όχι μόνο του ΕΣΠΑ, αλλά του Ταμείου Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ιδιαίτερα μορφές που έχουν να κάνουν με τεχνολογίες υβριδικού χαρακτήρα. Χρηματοδοτεί επίσης το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία και στη Μεγαλόπολη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, το ποσό που διατεθεί τελικά είναι διπλάσιο του αρχικώς προταθέντος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο χειμώνα. Είναι μια ισχυρή ένεση για τις περιοχές αυτές. Υπάρχουν επίσης δράσεις μεγάλης κλίμακας για το λεγόμενο κύμα ανακαινίσεων των κτιρίων, δημόσιων και ιδιωτικών. Αυτές είναι ενταγμένες σε ένα πλαίσιο πολιτικών για την ενεργειακή εξοικονόμηση και θα κάνουν το σημερινή «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» να φαίνεται ένα πάρα πολύ μικρό πρόγραμμα».

Best Of

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Από τον Μενέντεζ στον… Ελπιδοφόρο

    Η πρόσφατη πανηγυρική γιορτή στον Λευκό Οίκο για την...

Ο Σαμαράς διευρύνει το ακροατήριό του

         Με την παραδοσιακή κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας...

Η Στέλλα Αργυρίου στον Τομέα Ψυχικής Υγείας του ΠΑΣΟΚ: “Μαζί, μπορούμε πάντα περισσότερα”

Η καλή ψυχολόγος Στέλλα Αργυρίου αποδέχτηκε την τιμητική πρόταση...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Το (άσβεστο) μίσος των (διχαστικών) ακροκεντρώων για τη Μαρία Καρυστιανού

Η τραγωδία των Τεμπών έχει ήδη καταγραφεί στην εθνική...

Μια (δημοσιογραφική) διαδρομή εξαίρεσης…

    Ο θρήνος, σιωπηλός ή ζωηρός και θορυβώδης, κάθε άλλο...

Μοναδικό show από Γιάννη Γκούμα και Σάκη Κατσούλη στο Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

Η πράσινη σημαία, το «όχι» στην ΑΕΛ και η...

Το μονοθέσιο της McLaren ήρθε στην Ελλάδα και άφησε ιστορία

Πώς αντέδρασαν όσοι είδαν από κοντά το εντυπωσιακό MCL39...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...
Υστερόγραφα Team
Υστερόγραφα Team
Η δημοσιογραφική ομάδα των Υστερόγραφων... κάνει παιχνίδι

Το (άσβεστο) μίσος των (διχαστικών) ακροκεντρώων για τη Μαρία Καρυστιανού

Η τραγωδία των Τεμπών έχει ήδη καταγραφεί στην εθνική μνήμη ως το σημείο τομής για τη μετατόπιση του κοινωνικού εκκρεμούς, στη σκιά της άθλιας...

Μια (δημοσιογραφική) διαδρομή εξαίρεσης…

    Ο θρήνος, σιωπηλός ή ζωηρός και θορυβώδης, κάθε άλλο παρά αυτονόητος είναι. Η συγκυριακή συγκινησιακή φόρτιση ανήκει στις μάλλον αυθόρμητες, ίσως και υποσυνείδητες συμπεριφορές ενός...

Μοναδικό show από Γιάννη Γκούμα και Σάκη Κατσούλη στο Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

Η πράσινη σημαία, το «όχι» στην ΑΕΛ και η έκπληξη του «Λύμπε»   Τα ντέρμπι των playoffs έκαναν δυναμική εκκίνηση με γκολ και θέαμα, τόσο στην...