Το αυτογκόλ των υποψηφίων στις εκλογές, που προσπαθούν να πείσουν ότι είναι… κάτι άλλο


 

 
Του Μάνου Οικονομίδη
 
Twitter@EmOikonomidis
 
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 6 Απριλίου 2019
 
 
Το 2019 είναι το πιο… συνωστισμένο έτος εκλογών στην εποχή της βαθιάς κρίσης και της εθνικής τραγωδίας των Μνημονίων. Αυτό ήταν κάτι που το γνωρίζαμε εξαρχής. Αυτό που δεν γνωρίζαμε και σίγουρα δεν μπορούσε να προβλέψει εύκολα κανείς, ήταν ο συνωστισμός από… σωτήρες. Από εκείνους δηλαδή που, δεν διεκδικούν απλά την ψήφο μας, αλλά… να μας σώσουν. Σε κάθε επίπεδο κλίμακας της εξουσίας, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις βουλευτικές εκλογές.
 
Η φιλοδοξία του καθενός δεν είναι απαραιτήτως κατακριτέα. Τουναντίον, ειδικά σε εποχές πτώσης και παρακμής, σαν και αυτή στην οποία σεργιανίζουμε εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, είναι ευχάριστο και αισιόδοξο να βλέπεις ενεργούς πολίτες να επιλέγουν να εγκαταλείψουν την αποστασιοποίηση του καναπέ, και να επιδιώκουν να εμπλακούν στο πολιτικό γίγνεσθαι.
 
Το πρόβλημα βρίσκεται αλλού. Στην… αντανάκλαση στον καθρέφτη. Στο τι βλέπει ο καθένας στον εαυτό του, σε σχέση με αυτό που βλέπουν οι υπόλοιποι. Στο αν μπορεί ένας υποψήφιος, δημοτικός σύμβουλος, δήμαρχος, περιφερειάρχης, ευρωβουλευτής, βουλευτής… πρωθυπουργός να είναι «ο ελέφαντας στο δωμάτιο» για το αξίωμα το οποίο διεκδικεί. Ή, αντί για ελέφαντας είναι… τρομαγμένο σκιουράκι, που αναζητεί μια ασφαλή γωνιά για να κρυφτεί.
 
Στην εποχή των social media, βιώνουμε την απόλυτη παραπλάνηση του ετεροπροσδιορισμού. Σε αντίθεση με τη φυσική και αυθόρμητη ανάγκη της κοινωνίας για φρέσκα πρόσωπα, όχι τόσο ηλικιακά, αλλά σε ιδέες και περιορισμένη έκθεση στη δημόσια σφαίρα στο παρελθόν, οι σημερινοί υποψήφιοι αντιγράφουν τις πιο στρεβλωτικές συμπεριφορές και τακτικές τοξικών και φθαρμένων εκπροσώπων του χθες.
 
Προσπαθούν να μοιάσουν σε εκείνους που παραμέρισαν η ζωή, η Ιστορία και η κοινωνία. Προσπαθούν να πείσουν ότι είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι στην πραγματικότητα.
 
Πρακτικό αποτέλεσμα; Η χλεύη και η διολίσθηση στην αμετροέπεια της αναξιοπρέπειας. Με φυσική συνέπεια, να ενισχύεται η αυθόρμητη παρόρμηση μιας κοινωνίας κανιβαλισμένης από τα Μνημόνια, να απαξιώσει και να αποστραφεί το πολιτικό σύστημα.
 
Λιγότερο φως, την ώρα που το σκοτάδι έμοιαζε έτοιμο να παραχωρήσει τη σκυτάλη…
 

Best Of

Νίκος Πλακιάς: Η πολιτική και η επικοινωνιακή συγκάλυψη που έγινε στα Τέμπη είναι αδιαμφισβήτητη

Ο Νίκος Πλακιάς έκανε την παρακάτω ανάρτηση στον προσωπικό...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Από τον Μενέντεζ στον… Ελπιδοφόρο

    Η πρόσφατη πανηγυρική γιορτή στον Λευκό Οίκο για την...

Ο Σαμαράς διευρύνει το ακροατήριό του

         Με την παραδοσιακή κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Καραμανλής και το τελευταίο μεγάλο “όχι” των Ελλήνων

Πριν από 17 χρόνια, σαν σήμερα, ξεκίνησε ένα “καυτό”...

Η δημοσιογραφική υπεραξία της Σταυρούλας Καραλή έδωσε πόντους στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ

Οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΡΤ δέχονται συνήθως κριτική για......

Ο Θάνος Σιαφάκας (που παραιτήθηκε) πρόσθεσε ποιότητα στο ΕΡΤnews

Ο Θάνος Σιαφάκας επέλεξε να μην συνεχίσει στην παρουσίαση...

Το (άσβεστο) μίσος των (διχαστικών) ακροκεντρώων για τη Μαρία Καρυστιανού

Η τραγωδία των Τεμπών έχει ήδη καταγραφεί στην εθνική...

Νίκος Πλακιάς: Η πολιτική και η επικοινωνιακή συγκάλυψη που έγινε στα Τέμπη είναι αδιαμφισβήτητη

Ο Νίκος Πλακιάς έκανε την παρακάτω ανάρτηση στον προσωπικό...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Ο Καραμανλής και το τελευταίο μεγάλο “όχι” των Ελλήνων

Πριν από 17 χρόνια, σαν σήμερα, ξεκίνησε ένα “καυτό” 48ωρο, που επρόκειτο να μείνει στην Ιστορία ως ο πρόλογος της “αρχής του τέλους” για...

Η δημοσιογραφική υπεραξία της Σταυρούλας Καραλή έδωσε πόντους στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ

Οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΡΤ δέχονται συνήθως κριτική για... υπερπληθώρα καινούριων προσώπων που καταφτάνουν στο Ραδιομέγαρο, και προκαλούν... χασμωδία και αδυναμία αρμονικής λειτουργίας του...

Ο Θάνος Σιαφάκας (που παραιτήθηκε) πρόσθεσε ποιότητα στο ΕΡΤnews

Ο Θάνος Σιαφάκας επέλεξε να μην συνεχίσει στην παρουσίαση των εκπομπών του ΕΡΤnews, τις οποίες μπόλιασε με την υπογραφή ποιότητας που χαρακτηρίζει τη δημοσιογραφική...