Γράφει ο Μανώλης Καψής
Πηγή: capital.gr
Ιδιαίτερα εύχαρις και ξεκούραστος φαινόταν ο Αλέξης Τσίπρας στην περιοδεία του στην Κρήτη. Ίσως ήταν η καλή παρέα του Παύλου Πολάκη. Αν και οι κακές γλώσσες (και οι κακές φωτογραφίες) λένε ότι έχει ένα μυστικό στις διακοπές του, που τον ανανεώνει. Γι’ αυτό και το κρατάει επτασφράγιστο μυστικό.
Στη διάρκεια της περιοδείας του, ενώ εμείς ξαναζούσαμε λεπτό προς λεπτό την τραγωδία στο Μάτι -και μας έπιανε η ψυχή μας- μέσα από το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Αλέξη Παπαχελά, εκείνος χόρεψε με τον Παύλο Πολάκη, γλέντησε στις ωραίες ταβέρνες του νησιού, χαιρέτησε πολλούς οπαδούς του, ήπιε ρακές και φυσικά εγκαινίασε και έργα. Και φυσικά έδωσε και υποσχέσεις. Τζάμπα είναι άλλωστε.
Μια από αυτές έχει ένα ειδικό ενδιαφέρον, για τον τροπο που σκέφτεται ο πρωθυπουργός. Μιλούσε για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Έργο που οι Κρητικοί το περιμενουν χρόνια. Έργο υπό δημοπράτηση. Και σε μια αποστροφή του λόγου του, υποσχέθηκε ότι οι Κρητικοί δεν θα πληρώνουν διόδια. Μηχανικός είναι θα σκεφτείτε, κάτι θα ξέρει παραπάνω. Εγώ βέβαια διατηρώ τις επιφυλάξεις μου. Και για το αν ξέρει κάτι παραπάνω, και για το αν είναι όντως μηχανικός. Ας είναι όμως.
Η αλήθεια είναι ότι όταν άκουσαν την υπόσχεση οι Κρητικοί συνάδελφοι, μάλλον υποψιάστηκαν την απάτη και στράφηκαν στον αρμόδιο υπουργό κ. Σπίρτζη για επιβεβαίωση. Εκείνος ήταν μάλλον αμήχανος και είπε κάτι το μυστηριώδες του τύπου “θα το δούμε, όταν θα συντάξουμε τη σύμβαση παραχώρησης”.
Γιατί η αλήθεια είναι, ότι όταν ένα έργο γίνεται με παραχωρησιούχους -δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να το γνωρίζεις αυτό- κάπως πρέπει να πληρωθεί αυτός που θα βάλει τα λεφτά του στο έργο. Πρέπει και να πληρώσει το δάνειο που πήρε και τους τόκους. Και ο μόνος τρόπος είναι να εισπράττει τα διόδια. Και ίσως δεν το ξέρουν όλοι οι μηχανικοί αυτό, αλλά συνήθως αυτός που επενδύει χρήματα, πρέπει να βγάλει και ένα κέρδος. Μόνο ο Αλέξης Τσίπρας γνωρίζει επιχειρηματίες που δουλεύουν αφιλοκερδώς. Που κάνουν χάρες και προσφέρουν χρήματα, σκάφη αναψυχής, πούρα, καπετάνιους, υπηρετικό προσωπικό (καμιά φορά αδιάκριτο…), ή ότι άλλο διαθέτουν τέλος πάντων, από την καλή τους την καρδιά. Από προσωπική πείρα προφανώς.
Και ο μόνος τρόπος να πάρουν πίσω τα λεφτά τους οι παραχωρησιούχοι του Βόρειου Οδικού Άξονα, ειναι φυσικά τα διόδια. Πώς λοιπόν δεν θα πληρώνουν διόδια οι Κρητικοί; Μυστήριο για δύσκολους λύτες-μηχανικούς.
Αλλά υπάρχει και ένα ακόμα μικρό πρόβλημα. Γιατί αλήθεια δεν θα πληρώνουν διόδια οι Κρητικοί, όπως πληρώνουμε εμείς διόδια, είτε για να πάμε στην Θεσσαλονίκη είτε για την Καλαμάτα; Και καλά εμείς οι φιλελέδες, πληρώνουμε τον ταξικό φόρο του Γιώργου Κυρίτση. Οι Καλαματιανοί γιατί να μην εξαιρούνται, στην εθνική οδό, στο κομμάτι τουλάχιστον προς Καλαμάτα, όπως οι Κρητικοί; Γιατι οι Τριπολιτσιώτες δεν εξαιρούνται στο κομμάτι Αθήνα- Τρίπολη;
Υπάρχουν διάφορες υποθέσεις για την “φαεινή ιδέα” του Αλέξη Τσίπρα. Να μπέρδεψε τα νησιά και να νομίζει ότι η Κρήτη φυλάει και αυτή Θερμοπύλες. Ή να αγνοεί ότι το κατά κεφαλήν εισόδημα στην Κρήτη είναι πολύ μεγαλύτερο από πολλές άλλες περιφέρειες της Ελλάδας. Δεν αποκλείεται. Υπάρχουν όμως και άλλες υποθέσεις. Να ήθελε απλά και μόνο να δώσει μιαν υπόσχεση προεκλογική, αδιαφορώντας για το τι σημαίνει. Να ήθελε να ικανοποιήσει ένα ακροατήριο, κρίσιμο για την εκλογική επιβίωση του ΣΥΡΙΖΑ. Σάμπως θα είναι εκεί, όταν θα πέσουν οι υπογραφές με τους παραχωρησιούχους;
Προσωπικά επιλέγω τις τελευταίες υποθέσεις, που άλλωστε παίζουν και συνδυαστικά. Και σίγουρα έχουν ενδιαφέρον για τον τρόπο που σκέφτεται ο κ. Τσίπρας. Ή όπως σχολίασε κάποιος κακόπιστος. Έχει κανείς αμφιβολία, ότι ο κ. Τσιπρας, αν δεν υπήρχε η επιτήρηση, θα τίναζε στον αέρα την οικονομία για να κερδίσει τις εκλογές; Προσωπικά καμία…