Του Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου
Μπορεί, ακόμα και σήμερα, μικρό κομμάτι του ελληνικού λαού να μη συμμερίζεται την πλειοψηφία που αντιδρά σε ότι παραχωρήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στους βόρειους, Σλάβους, γείτονές μας. Έρχονται όμως τα γεγονότα να επιβεβαιώσουν την ωμή πραγματικότητα. Ότι τίποτα, δηλαδή, δεν διευθετήθηκε ενώ αντίθετα ένα σωρό εκκρεμότητες και ζητήματα δημιουργήθηκαν!
Οι αντιδράσεις του επιχειρηματικού κόσμου της Μακεδονίας, όπως τις έζησε και από κοντά χθες ο κ.Τσίπρας, δεν έχουν τελειωμό, και όχι άδικα! Οι επιπλοκές στις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων της Μακεδονίας μας έχουν γίνει κάτι περισσότερο από φανερές. Τόσο προφανείς που ανάγκασαν και τον ίδιο να παραδεχτεί ότι καταπατείται ακόμη και αυτό που ο ίδιος και ο υπουργός του υπέγραψαν με «το άλλο μέρος»!
Ήδη η Κίνα μπλόκαρε εξαγωγή μακεδονικών προϊόντων! Η Ελλάδα έχει προϊόντα ονομασίας προέλευσης και προϊόντα γεωγραφικής ένδειξης με πολλά από αυτά να έχουν κατοχυρωθεί ως μακεδονικά. Αυτό όμως ισχύει μόνο εντός της ΕΕ και μόνο εφόσον υπάρχουν συμφωνίες της ΕΕ με άλλες χώρες. Όταν μια χώρα της ΕΕ πάει να διαπραγματευτεί για την εξαγωγή των προϊόντων της σε μια χώρα που δεν έχει συμφωνία (Fair Trade Agreement με την ΕΕ.), τότε καλείται να υπερασπιστεί την ονομασία προέλευσης.
Ήδη σε πολλές εκθέσεις στο εξωτερικό η σκοπιανή προπαγάνδα οικειοποιήθηκε τον όρο «μακεδονικός», αρχαία σύμβολα και όρους (σε καταπάτηση και αυτής της «α-συμφωνίας» των Πρεσπών) με ξεκάθαρο σκοπό τον στιγματισμό και την απόρριψη ελληνικών προϊόντων της Μακεδονίας (πχ έκθεση Prowein στο Ντύσσελντορφ της Γερμανίας). Το έκαναν πριν, συνεχίζουν να το κάνουν και τώρα, με μεγαλύτερο ζήλο και ορμή, από τον «αέρα» που τους προσφέρει η συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ.
Δυστυχώς το χρονικό περιθώριο των τριών χρόνων που δήθεν προβλέπει «διαπραγματεύσεις ούτως ώστε να συμφωνηθούν οι όροι και επωνυμίες των προϊόντων», όχι μόνο δεν προβλέπεται να στηρίξει τα ελληνικά προϊόντα, αλλά αντίθετα να τα υπονομεύσει έναντι αυτών των «καλοπροαίρετων» γειτόνων μας! Μέχρι να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για την εμπορική χρήση του όρου «μακεδονικό», τα προϊόντα από την Μακεδονία θα συναντούν δυσκολίες προώθησης, τοποθέτησης, διακίνησης και διάθεσης στις διεθνείς αγορές. Αυτή ήταν η πρόνοια της ελληνικής κυβέρνησης… για τις ελληνικές επιχειρήσεις, που ήδη κουβαλούν στις πλάτες τους τα καταστροφικά οικονομικά αποτελέσματα της εφαρμοζόμενης μνημονιακής περιόδου.
Ο τίτλος «Μακεδονία» χρησιμοποιείται στην επωνυμία 182 επιχειρήσεων όλων των κλάδων και από 39 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού κλάδου, ενώ σε 4.000 ανέρχονται οι περιπτώσεις των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τον όρο για τα προϊόντα τους. Μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2019 μόλις 24 ελληνικές επιχειρήσεις είχαν κατοχυρώσει τα «Μακεδονικά» προϊόντα τους σε ευρωπαϊκό και 2 σε διεθνές επίπεδο (Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης).
Επιχειρηματίες που σχεδίαζαν να συνοδεύσουν τον πρωθυπουργό στο ταξίδι του στα Σκόπια, το σκέφτονται πλέον πολύ σοβαρά, αναθεωρώντας την αρχική τους διάθεση.
Όλα πλέον δείχνουν πως αντί «τα καλύτερα να έρχονται» όπως ευαγγελίζονταν οι κυβερνώντες και άλλοι πολιτικοί (πχ Σταύρος Θεοδωράκης), δυστυχώς, «τα χειρότερα έπονται»!