Η εικόνα παρακμής της Βουλής ως καθρέφτης της κρίσης Δημοκρατίας


 

 
Του Μάνου Οικονομίδη
Twitter@EmOikonomidis
 
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Αξία”, το Σάββατο 11 Μαϊου 2019
 
«Καληνύχτα και καλή τύχη». Η θρυλική φράση με την οποία ο εμβληματικός Εν Μάροου ολοκλήρωνε τις εκπομπές του κατά του μακαρθισμού στην Αμερική, σεργιανίζει στην Ελλάδα της κρίσης, ως μελαγχολικό συμπέρασμα του τραγικού αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η χώρα μας.
 
Στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση Τσίπρα, η αντιπαράθεση των πολιτικών αρχηγών έπεσε πολύ χαμηλά. Μας θύμισε, ότι η κρίση της τελευταίας δεκαετίας είναι πρωτίστως και κυρίως κρίση Δημοκρατίας.
 
Στη χώρα-μαιευτήριο της Δημοκρατίας, το… λιγότερο προβληματικό πολίτευμα το οποίο επινόησε η ανθρωπότητα, δοκιμάζει κατά ασυγχώρητο τρόπο τα όριά του.
 
Φρασεολογία πεζοδρομίου, αντίστοιχη αποκρουστική αισθητική, και μια συνολική εικόνα αποστροφής, που οδηγεί την κοινωνία σε αποχή. Από τη συμμετοχή στα κοινά, από τις εκλογές, από τη συμβολή στον κοινό αγώνα για να διορθώσουμε το μέλλον μας.
 
Αυτή είναι η… αισιόδοξη προοπτική. Γιατί υπάρχει και μια ακόμη περισσότερο τραγική, μοιραία και επικίνδυνη. Η περαιτέρω ενίσχυση των άκρων. Και όλα αυτά, επειδή την τελευταία δεκαετία, αφήσαμε χώρο σε τσιρίδες υστερίας και διασκεδαστές, που καμία σχέση δεν έχουν με την ουσία της πολιτικής και της Δημοκρατίας. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη φυσική χυδαιότητα των social media, η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχο.
 
Διεκδικούμε με πάθος το διόλου ζηλευτό προνόμιο να είμαστε η μοναδική χώρα η οποία παρέμεινε για τόσο μεγάλο διάστημα σε κρίση, και «εξέρχεται»… χειρότερη. Με το μέλλον της να καθορίζεται από τους χειρότερους.
 
Όπως ακριβώς το είχε περιγράψει ο Κασοβιτς στην ταινία «Το Μίσος». Σημασία δεν έχει η πτώση, αλλά η πρόσκρουση. Εμείς βιώνουμε μια μετωπική με την παρακμή. Την ηθική παρακμή. Και τον ξεπεσμό της Δημοκρατίας, με υπαίτιους εκείνους που είναι ταγμένοι να την υπηρετούν και να την προστατεύουν.
 
Όχι να συμπεριφέρονται ως… κακοπληρωμένα τρολ.
 

Best Of

Νίκος Πλακιάς: Η πολιτική και η επικοινωνιακή συγκάλυψη που έγινε στα Τέμπη είναι αδιαμφισβήτητη

Ο Νίκος Πλακιάς έκανε την παρακάτω ανάρτηση στον προσωπικό...

Φήμες για σκάνδαλα «ακροκεντρώων»… περαστικών από τη ΝΔ

Πηγή: One Voice  Η… αστοχία υλικού με τον αμετροεπή Αρίστο...

Από τον Μενέντεζ στον… Ελπιδοφόρο

    Η πρόσφατη πανηγυρική γιορτή στον Λευκό Οίκο για την...

Ο Σαμαράς διευρύνει το ακροατήριό του

         Με την παραδοσιακή κοινωνική βάση της Νέας Δημοκρατίας...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ο Καραμανλής και το τελευταίο μεγάλο “όχι” των Ελλήνων

Πριν από 17 χρόνια, σαν σήμερα, ξεκίνησε ένα “καυτό”...

Η δημοσιογραφική υπεραξία της Σταυρούλας Καραλή έδωσε πόντους στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ

Οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΡΤ δέχονται συνήθως κριτική για......

Ο Θάνος Σιαφάκας (που παραιτήθηκε) πρόσθεσε ποιότητα στο ΕΡΤnews

Ο Θάνος Σιαφάκας επέλεξε να μην συνεχίσει στην παρουσίαση...

Το (άσβεστο) μίσος των (διχαστικών) ακροκεντρώων για τη Μαρία Καρυστιανού

Η τραγωδία των Τεμπών έχει ήδη καταγραφεί στην εθνική...

Νίκος Πλακιάς: Η πολιτική και η επικοινωνιακή συγκάλυψη που έγινε στα Τέμπη είναι αδιαμφισβήτητη

Ο Νίκος Πλακιάς έκανε την παρακάτω ανάρτηση στον προσωπικό...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Ο Καραμανλής και το τελευταίο μεγάλο “όχι” των Ελλήνων

Πριν από 17 χρόνια, σαν σήμερα, ξεκίνησε ένα “καυτό” 48ωρο, που επρόκειτο να μείνει στην Ιστορία ως ο πρόλογος της “αρχής του τέλους” για...

Η δημοσιογραφική υπεραξία της Σταυρούλας Καραλή έδωσε πόντους στις ενημερωτικές εκπομπές της ΕΡΤ

Οι εκάστοτε διοικήσεις της ΕΡΤ δέχονται συνήθως κριτική για... υπερπληθώρα καινούριων προσώπων που καταφτάνουν στο Ραδιομέγαρο, και προκαλούν... χασμωδία και αδυναμία αρμονικής λειτουργίας του...

Ο Θάνος Σιαφάκας (που παραιτήθηκε) πρόσθεσε ποιότητα στο ΕΡΤnews

Ο Θάνος Σιαφάκας επέλεξε να μην συνεχίσει στην παρουσίαση των εκπομπών του ΕΡΤnews, τις οποίες μπόλιασε με την υπογραφή ποιότητας που χαρακτηρίζει τη δημοσιογραφική...