Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης κατέθεσε σήμερα στη Βουλή, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ», δύο τροπολογίες που αφορούν τη χρηματοδότηση οργανωτικών επιτροπών μεγάλων διοργανώσεων και την κάρτα φιλάθλου.
Στην τοποθέτησή του ο Κ. Βασιλειάδης ανέφερε:
«Θα αναπτύξω την τροπολογία με γενικό αριθμό 1887 και ειδικό 25. Έχει δύο άρθρα, το πρώτο άρθρο αφορά την τροποποίηση της παραγράφου 3 του άρθρου 53 του νόμου 2725/99 δηλαδή του αθλητικού νόμου. Τι προέβλεπε στην προϋπάρχουσα μορφή το άρθρο αυτό; Όπως γνωρίζετε για τη διεξαγωγή μιας διοργάνωσης, μιας διεθνούς διοργάνωσης, μιας πρωτοβουλίας αθλητικής συστηνόταν μία οργανωτική επιτροπή η οποία ήταν υπεύθυνη για τη διεξαγωγή της διοργάνωσης. Η οργανωτική αυτή επιτροπή χρηματοδοτείτο με βάση τις πρόνοιες του νόμου από τον ειδικό λογαριασμό του ΟΠΑΠ. Σήμερα ούτε ΟΠΑΠ υπάρχει, ούτε ειδικός λογαριασμός για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί μία τέτοια οργανωτική επιτροπή.
Τα προηγούμενα χρόνια ακολουθήθηκε μία αρκετά προβληματική, θα έλεγα, πρακτική, γιατί έπρεπε να βρεθεί τρόπος να γίνονται διοργανώσεις, είτε μέσω απευθείας χρηματοδότησης των ομοσπονδιών που είχαν την ευθύνη της διοργάνωσης από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, είτε με έμμεσες χρηματοδοτήσεις από την τοπική αυτοδιοίκηση, είτε από το Υπουργείο Τουρισμού με έναν τρόπο που διευκόλυνε μεν την κατάσταση, αλλά δεν βοηθούσε ούτε στη διαφάνεια ούτε στον έλεγχο, ούτε στην τελική λογοδοσία και μολονότι, για να είμαι ειλικρινής και δίκαιος, δεν έχουμε δείγματα λαθροχειρίας μέχρι στιγμής -παρόλα αυτά υπήρχε ένα περιβάλλον το οποίο έδινε τη δυνατότητα σε όλους να χρηματοδοτούν έμμεσα και να μην υπάρχει ο κεντρικός έλεγχος.
Αυτό το άρθρο αλλάζουμε σήμερα και δίνουμε τη δυνατότητα στις οργανωτικές επιτροπές να μπορούν απευθείας να χρηματοδοτηθούν από τον κεντρικό κορβανά από τον κεντρικό προϋπολογισμό, τόσο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού δηλαδή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού αλλά και άλλων Υπουργείων, τα οποία συνήθως προβαίνουν σε χρηματοδότηση, δηλαδή Εσωτερικών μέσω των Δήμων και των Περιφερειών, Τουρισμού μέσω του ΕΟΤ, Ψηφιακής Πολιτικής κυρίως όταν μέσα έχουμε και θέματα προμήθειας τεχνολογικών εξοπλισμών και τα λοιπά.
Άρα, είναι μία επιβεβλημένη τροπολογία για τη διαφάνεια και ουσιαστικά μία αλλαγή μιας ρύθμισης, η οποία είναι αναχρονιστική με δεδομένο ότι οι βασικοί όροι που προέβλεπε δεν υφίστανται αυτή τη στιγμή.
Το δεύτερο άρθρο αφορά την κάρτα φιλάθλου και την παράταση για ακόμα ένα έτος στη λειτουργία αυτής. Ξέρετε, και το έχω πει αρκετές φορές, ότι είχαμε ζητήματα σχετικά με τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε ένα δεύτερο μηχανισμό σε συνεργασία με τη FIFA και την UEFA και είχαμε τον προηγούμενο μήνα και μία σημαντική εξέλιξη ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο στην Κύπρο που είχε το ίδιο πρόβλημα και που κατάφερε με μία διαφορετική δομή να ξεπεράσει το σκόπελο αυτό και να λειτουργήσει, με πολλά παράπονα βέβαια από τις ομάδες, αλλά αυτό νομίζω ότι είναι κάτι που δεν μας ενδιαφέρει και ιδιαίτερα. Σε κάθε περίπτωση το επόμενο διάστημα πατώντας πάνω στο νομοθετικό παράδειγμα της κυπριακής δημοκρατίας, με το αρμόδιο Υπουργείο έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία και με τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού, πατώντας λοιπόν πάνω στη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, θα έρθουμε και ενδεχόμενα να δούμε και κάποιες αλλαγές στη δική μας, ούτως ώστε να ξεπεράσουμε και εμείς το πρόβλημα.
Επομένως, είναι επιβεβλημένη η περαιτέρω παράταση με δεδομένο ότι ο χρόνος της προηγούμενης λήγει 31/12 και χωρίς την παράταση δεν θα μπορούσαν να διεξαχθούν οι αγώνες των επαγγελματικών πρωταθλημάτων».
Κ. ΚΑΤΣΙΚΗΣ: «Από ό,τι κατάλαβα κι αν κατάλαβα καλά κύριε Υπουργέ η τροπολογία σας αφορά αλλαγή τρόπου χρηματοδότησης οργανωτικών επιτροπών. Εάν λοιπόν καλά το κατάλαβα η ερώτηση μου και τελειώνω με αυτό κ. Πρόεδρε είναι η εξής: Οργανωτικές επιτροπές οι οποίες στο παρελθόν με τις χρηματοδοτήσεις τις οποίες είχαν το δικαίωμα να χρηματοδοτούν θα μπορούσαν και οφείλουν χρήματα μέσα από το οργανωτικό τους έργο σε ιδιώτες τέτοιες επιτροπές με την σημερινή τροπολογία θα μπορούσαν τα χρήματα που οφείλουν παρελθόντων ετών να χρηματοδοτηθούν προκειμένου να τα αποδώσουν;»
Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: «Αυτό είναι ένα πραγματικό πρόβλημα και με πολλές διαστάσεις. Η μία είναι οι προμηθευτές, η άλλη είναι σε ελέγχους που έγιναν μετά, σχετικά με πρόστιμα ή θεωρίες περί αχρεωστήτως καταβληθέντων προς υπαλλήλους κυρίως της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ή των σταδίων για παραβιάσεις της νομοθεσίας. Νομίζω ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο είναι και υπαρκτό και το επόμενο διάστημα, ενδεχόμενα, με το νομοσχέδιο που είναι τώρα σε διαβούλευση και θα έρθει προς ψήφιση αμέσως μετά τις γιορτές στη Βουλή να ανοίξουμε αυτή τη συζήτηση στο κοινοβούλιο. Είναι ένα σημαντικό και λεπτό ζήτημα που θα πρέπει να το κουβεντιάσουμε ανοιχτά και να υπάρχει μία συμφωνία για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτές τις περιπτώσεις. Γιατί το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα μολονότι είναι δίκαιες οι απαιτήσεις, θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε αυτό, το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα είναι ότι λόγω έλλειψης μηχανοργάνωσης και διαφόρων προβλημάτων που μας έρχονται από το παρελθόν δεν μπορούμε να έχουμε και μία πλήρη εικόνα για το ύψος αυτών των οφειλών. Επομένως, δεν μπορούμε, για να συναινέσει και το Υπουργείο Οικονομικών, να προβούμε σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία γιατί δεν ξέρουμε τι επιβάρυνση μπορεί να προκύψει στα δημοσιονομικά, αλλά είναι μία συζήτηση η οποία θα πρέπει με νηφαλιότητα εντός του κοινοβουλίου να διεξαχθεί και να προχωρήσουμε σε μία νομοθετική πρωτοβουλία σχετικά άμεσα. Είναι κάτι το οποίο, δηλαδή, το εξετάζουμε. Δεν λύνεται με αυτή την τροπολογία καθώς θα απαιτούσε ενδελεχέστερη συζήτηση με όλα τα πολιτικά κόμματα. Είναι αρκετά λεπτό το ζήτημα, αλλά θα πρέπει σαφώς και να το ανοίξουμε και να το συζητήσουμε και να βρούμε μία λύση».