Ο κύκλος της ζωής και το φως (που ανάβει μόνο από μέσα μας)…

 

Του Μάνου Οικονομίδη

Twitter@EmOikonomidis

 

Η διαδρομή για κάθε Ιθάκη, είναι πάντοτε το ίδιο απρόβλεπτη. Εκεί άλλωστε βρίσκεται και η όποια γοητεία του ταξιδιού. Στην ανισορροπία προσδοκιών και πραγματικότητας. Στον πειρασμό της απόγνωσης μετά από κάθε αποτυχία. Στη γοητεία που ασκεί το σκοτάδι, όταν αναζητείς να ξαποστάσεις την καρδιά και το μυαλό σου. Διεκδικώντας μια στιγμή στον χρόνο, να ακούσεις, μέσα στη σιωπή, τι προσπαθεί να σου εξηγήσει εκείνος που… σε γνωρίζει καλύτερα από όλους. Ο εαυτός σου.

Μια διαδρομή γεμάτη απώλειες. Μικρές και μεγαλύτερες. Όλες επώδυνες. Με κάθε προηγούμενη να λειτουργεί ως ανατροφοδότης και επιταχυντής της επόμενης. Απώλειες προσώπων. Ονείρων. Στιγμών. Ελπίδας.

Αυτή η ένοχη και παρεξηγημένη έννοια, χωρίς την οποία ο τροχός της Ιστορίας δεν πηγαίνει μπροστά. Ο κύκλος της ζωής αρνείται να ενταχθεί σε κάποιο προσωπικό σενάριο. Η επόμενη μέρα προκύπτει μάλλον ως συνήθεια και ρουτίνα και πολύ λιγότερο ως η συνεσταλμένη υπενθύμιση της προσδοκίας για περισσότερο φως.

Άλλη παρεξηγημένη έννοια. Το φως. Πού το βρίσκεις, πώς το μοιράζεσαι; Θα είναι ποτέ αρκετό για να σε ζεστάνει; Εκείνες, τις δύσκολες στιγμές που τα μάτια δυσκολεύονται να κοιτάξουν μπροστά και ψηλά, ακόμη και όταν ξεθολώνουν από τα δάκρυα.

Την ελπίδα και το φως λοιπόν, να μην τα χάνουμε τουλάχιστον από την καρδιά μας. Εξαιτίας της ελπίδας υποφέρουμε. Επειδή τις περισσότερες φορές, όλα μοιάζουν λιγότερα από ό, τι προσδοκούσαμε. Ή, για τους περισσότερο τυχερούς, από ό, τι συνήθισαν να ζουν.

Όσο για το φως… Στην πραγματικότητα, μένει πάντα ανοικτό. Έστω διστακτικά και με εκείνο το τρέμουλο που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν θα τα καταφέρει ή θα σβήσει. Ακόμη και τις φορές που σβήνει ωστόσο, η ανάμνηση της ζεστής αγκαλιάς του χρησιμεύει ως παρότρυνση για να μην ξεχάσεις.

Εκείνες τις ασήκωτες στιγμές. Με τις σκέψεις να χλιμιντρίζουν. Για εκείνους που έφυγαν. Για την ευκαιρία να τους ξαναδείς μονάχα στα όνειρά σου. Για τους ανεξάντλητους μονολόγους μπροστά σε μια φωτογραφία. Για τα μάτια της καρδιάς, που δεν χρειάζονται απάντηση. Ξέρουν. Θυμούνται. Και κάποιες φορές χαμογελούν.

Για να σου θυμίσουν ότι, το φως ανάβει πάντα από μέσα μας. Μόνο από μέσα μας. Αρκεί να μην αρνείσαι να ελπίζεις. Ο φόβος για όσα θα μας στερήσει η διαδρομή, ως ασήμαντος αποπροσανατολισμός μπροστά στη γοητεία της ελπίδας.

 

Best Of

Ο… έρανος του (απεγνωσμένου) Κασσελάκη

Στα όρια της μελαγχολίας βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, ο...

Ο Κακλαμάνης σε ρόλο… ισορροπιστή

           Η εκλογή του Νικήτα Κακλαμάνη στην Προεδρία της...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Η Ελλάδα ως φάρος πολιτισμού και δημιουργίας

Η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη έκανε την παρακάτω ανάρτηση...

Μαρία Καρυστιανού: Ο λαός απαιτεί να βγουν όλα στο φως

Η Μαρία Καρυστιανού έκανε την παρακάτω ανάρτηση στους προσωπικούς...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Όλια Νικολοπούλου: Ο διχασμός λειτούργησε ιστορικά ως «μαιευτήριο» παρακμής

Με αφορμή την ανάδειξη του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει...

Ο… έρανος του (απεγνωσμένου) Κασσελάκη

Στα όρια της μελαγχολίας βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, ο...

Η Τρέμη άξιζε… ψηλότερα (από το Attica TV)

Η ανακοίνωση της έναρξης συνεργασίας της Όλγας Τρέμη με...

«Νίκη» για την Εκκλησία η συνάντηση Μητσοτάκη-Ιερωνύμου

           Μπορεί από το πνεύμα και τη ρητορική της...

Ο Κακλαμάνης σε ρόλο… ισορροπιστή

           Η εκλογή του Νικήτα Κακλαμάνη στην Προεδρία της...
Μάνος Οικονομίδης
Μάνος Οικονομίδης
Ο Μάνος Οικονομίδης είναι δημοσιογράφος. Σύμβουλος στρατηγικής και επικοινωνίας

Όλια Νικολοπούλου: Ο διχασμός λειτούργησε ιστορικά ως «μαιευτήριο» παρακμής

Με αφορμή την ανάδειξη του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision, η καλή νομικός Όλια Νικολοπούλου, η οποία συμμετέχει...

Ο… έρανος του (απεγνωσμένου) Κασσελάκη

Στα όρια της μελαγχολίας βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίας διαπιστώνει ότι το ΚΙΔΗ, το κομματίδιο που ίδρυσε μετά τη διάσπαση που προκάλεσε στον...

Η Τρέμη άξιζε… ψηλότερα (από το Attica TV)

Η ανακοίνωση της έναρξης συνεργασίας της Όλγας Τρέμη με την τηλεόραση του Attica TV, ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες του τελευταίου διαστήματος. Για δυο λόγους....