Γ. Παπακώστας: Ο κορονοϊός και οι… μανιασμένες ορδές στα σούπερ μάρκετ

Του Γιώργου Παπακώστα

Δημοσιογράφος

 

Τελικά ο κορονοϊος έφτασε στην Ελλάδα, οι προστατευτικές μάσκες σε λίγο θα κυκλοφορούν μόνο στη μαύρη αγορά και οι μανιασμένες ορδές καταναλωτών θα “ξηλώσουν” τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε χρόνο dt.

Επειδή όμως ο πανικός και σπασμωδικές κινήσεις δεν οδηγούν πουθενά, θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας μέσω της καθημερινής διατροφής μας, κάτι που είναι απλό, εύκολο και θα έχει και μακροχρόνια αποτελέσματα.

  1. Καταναλώστε χυμούς η smoothies φρούτων τουλάχιστον δυο φορές τη μέρα. Ένα ποτήρι δεν είναι αρκετό, ειδικά σε περιόδους ιώσεων. Πορτοκάλια, ακτινίδια, μήλα, κατεψυγμενα μούρα, φράουλες, είναι πλούσια σε βιταμίνη c και αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν τον οργανισμό. Αν προσθέσετε και λίγο φρέσκο τζίντζερ που έχει ισχυρή δράση ενάντια σε παθογόνους μικροοργανισμούς τότε ακόμα καλύτερα. Θα είναι λίγο καυτερό, αλλά δεν πειράζει…σκοπός είναι να έχει αποτέλεσμα!
  2. Πιείτε τουλάχιστον 2 κούπες με ροφήματα βοτάνων που δυναμώνουν το ανοσοποιητικό. Εχινακεα, πράσινο τσάι, γλυκόριζα, Θυμάρι, ύσσωπος, φασκόμηλο, σαμπούκος, κουρκουμάς, κανέλα…μην πάτε σε φτηνές επιλογές, γιατί τα βότανα πρέπει να είναι φρέσκα, υψηλής ποιότητας και καλά συσκευασμένα για να έχουν την επιθυμητή δράση.
  3. Φάτε λίγο σκόρδο παραπάνω. Σίγουρα δεν έχει εύκολη γεύση, αλλά οι μεγάλες ηλικίες που ανήκουν και στις ευπαθείς ομάδες, είναι πιο εξοικιωμενες με τη γεύση του και άρα δεν θα δυσκολευτούν πολύ. Το σκόρδο είναι πολύ δραστικό ενάντια σε μικρόβια και ιώσεις.
  4. Αν έχετε καλό αποχυμωτή, ένας χυμός δυναμίτης για μικρούς και μεγάλους θα ήταν: καρότο, ξυνομηλο, λεμόνι, πιπεριά Φλωρινης. Η κόκκινες πιπεριές (όχι οι καυτερές) είναι πλούσιες σε απορροφήσιμη βιταμίνη c.
  5. Εννοείται πως οι πράσινες σαλάτες και τα λαχανικά έχουν ευεργετική δράση.
  6. Πιείτε κεφίρ. Το κεφίρ είναι βασική πηγή προβιοτικων τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία ισχυρού ανοσοποιητικού.
  7. Αν είστε εκτός σπιτιού πολλές ώρες, μπορείτε να καταφύγετε σε αποξηραμένα φρούτα ΧΩΡΙΣ ζάχαρη. Goji berries, αρόνια, μαύρα μούρα, σταφίδες, ιπποφαές, μύρτιλλα, κράνμπερι, βύσσινα.

Όπως βλέπετε, τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι χρονοβόρο ή κοστοβόρο. Το μόνο που χρειάζεται είναι προγράμμα, συνέπεια και καλή διάθεση.