Οδηγούμε: Seat Ibiza 1.6 Tdi 95hp (pics)

Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου

Αν ανατρέξει κανείς στο βιβλίο της σύγχρονης αυτοκίνησης και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «αυτοκίνητα που κατάφεραν με την παρουσία τους να διατηρήσουν στη… ζωή μια ολόκληρη μάρκα», ένα από τα πιο επιφανή μοντέλα είναι το Ibiza. Ένα αυτοκίνητο που ήρθε στην αγορά πριν από σχεδόν τρεις δεκαετίες κι αποτέλεσε την πλατφόρμα ώστε σταδιακά η ισπανική φίρμα να επιστρέψει στην… επικαιρότητα και φυσικά να αναπτυχθεί σε σημείο… γιγάντωσης, μέσα και από τις συνέργειες που προσφέρει το Volkswagen Group.

Το Seat Ibiza, λοιπόν, βρίσκεται εδώ και μερικούς μήνες στην πέμπτη γενιά του, η οποία είναι εμπνευσμένη από την ευρύτερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και συνδυάζει την τελευταία τεχνολογία Seat με μια ξεχωριστή εμφάνιση. Ο στόχος του είναι ξεκάθαρος: να προσφέρει στιγμές οδηγικής συγκίνησης και άπλετης ευχαρίστησης στους επιβάτες του και δη σε αυτόν που κρατά το τιμόνι.

Οι έντονες ακμές εξωτερικά, ίδιον όλων των σύγχρονων Seat, απαντώνται και στο νέο Ibiza, το οποίο διατηρεί ορισμένα από τα πολύ καλά στοιχεία του πρόσφατου παρελθόντος του, βελτιώνοντας σημαντικά όλα εκείνα στα οποία υπήρχε περιθώριο να γίνουν καλύτερα. Με το μεταξόνιο να είναι σχεδόν 10 εκατοστά μεγαλύτερο, οι προσφερόμενοι χώροι είναι αυξημένοι, μολονότι το συνολικό μήκος είναι μόλις 2 εκατοστά μεγαλύτερο! Αυξημένο κατά σχεδόν 8 εκατοστά είναι και το πλάτος, με το ύψος επίσης να επηρεάζεται… θετικά, μιας και το νέο Seat Ibiza είναι περίπου 3 εκατοστά πιο ψηλό σε σχέση με αυτό της τέταρτης γενιάς.

Τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία led, ενώ σχεδιαστικές πινελιές όπως οι ανάγλυφες γραμμές στο πλάι, η διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και οι ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις από 15 έως 18 ίντσες, τονίζουν τον σπορτίφ και άκρως νεανικό χαρακτήρα του ισπανικού μοντέλου.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να ενσωματώνει την οθόνη αφής των 8 ιντσών, την ώρα που ο φωτισμός προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης, ανάλογα με τη διάθεση του οδηγού και των επιβατών. Πολλές και άκρως πρακτικές είναι οι θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορεί κανείς να βρει από ηχοσύστημα Beat Audio 300 Watt, μέχρι σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού και ενισχυτή σήματος GSM. Το  πορτ μπαγκάζ των 355 λίτρων είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τον 1,6 TDi των 95 ίππων. Η ονομαστική ισχύς δεν εντυπωσιάζει αρχικά, όμως όταν έρθει η ώρα της οδήγησης όλα αλλάζουν. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις, ξεκινώντας από τα 85 και καταλήγοντας στα 115 άλογα. Μάλιστα η πιο ισχυρή έκδοση συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ οι δύο ασθενέστερες (όπως η «μεσαία» της δοκιμής μας με τους 95 ίππους) με «πεντάρι».

Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι πολύ καλή, ενώ η ροπή των 250 Nm κάνει το Ibiza να κρύβει επιμελώς το αυξημένο βάρος του αμαξώματός του που ξεπερνά ελαφρώς τα 1.250 κιλά. Η κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο είναι της τάξης των 3,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, όμως στην πράξη είναι περίπου 1-1,5 λίτρων πιο υψηλή εάν κινείται κανείς σε μικτές συνθήκες.

Από πλευράς συστημάτων ασφάλειας και άνεσης στο νέο Seat Ibiza μπορεί να συναντήσει κανείς από το Front Assist, το Adaptive Cruise Control, το Traffic Jam Assist και το Hill Assist, έως και σύστημα ανίχνευσης κούρασης του οδηγού!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 95 hp/2.750 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson

Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω: Ταμπούρα

Επιτάχυνση 0-100: 11,1’’

Τελική ταχύτητα: 182 χλμ

Χώρος αποσκευών: 300 lt

Ρεζερβουάρ: 40 lt

Κατανάλωση (μικτή): 3,8 Lt/100 χλμ

Εκπομπές ρύπων: 99 γρ

Τιμή: 16.755 ευρώ

Best Of

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο...

Ο Κώστας Μπακογιάννης και η κοινή λογική απέναντι στην υποβάθμιση της Αθήνας

Οι παρεμβάσεις του Κώστα Μπακογιάννη για τα "κακώς κείμενα"...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο...

Το κόστος της σύγκρουσης Νετανιάχου-Σιν Μπετ

  Αρκετοί είναι εκείνοι στο Ισραήλ που πιστεύουν ότι, ακόμη...

Ακόμη μια νίκη του «απομονωμένου» Ερντογάν, μέσω Ράμα

  Η αναμενόμενη επικράτηση του Έντι Ράμα στην Αλβανία, έρχεται...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του εκλιπόντος Πάπα Φραγκίσκου στην Αγία Έδρα, έφερε σε… περίεργη θέση το Φανάρι.   Υπό την ηγεσία του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, έρχεται να... φουντώσει την "πυρόσφαιρα" αμφισβήτησης για τα...

Παύλος Ασλανίδης: Έχουμε απέναντί μας ένα τέρας, μια εκστρατεία ψεύδους για τη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών

Ο Παύλος Ασλανίδης, που μαζί με τη Μαρία Καρυστιανού και τους υπόλοιπους γονείς που έχασαν τα παιδιά τους στην εθνική τραγωδία των Τεμπών, δίνουν...