Οδηγούμε: Nissan Qashqai 1,6 dCi CVT (pics)


Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Πρόσφατα η Nissan παρουσίασε τη νέα γενιά κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το best seller της εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια, το Qashqai. Πρόκειται για τον νέο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1,3 λίτρων, ο οποίος ήρθε για να αντικαταστήσει τον αντίστοιχο των 1,2 λίτρων, καθώς και για τον ντίζελ των 1,7 λίτρων, ο οποίος αντικαθιστά δύο μοτέρ, ήτοι αυτό των 1,6 λίτρων και το μεγάλο –και φορολογικά… ασύμφορο για χώρες όπως η Ελλάδα, δίλιτρο.

Λίγο πριν αποσυρθεί με δόξα και τιμή από τη γκάμα του Qashqai, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το μοντέλο με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων πετρελαίου, με απόδοση 130 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο CVT των έξι σχέσεων Xtronic.
Τι έκαναν οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας; Πήραν ένα συμβατικό κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, και το αναμόρφωσαν ριζικά, εφοδιάζοντάς το με πρόγραμμα έξι προεπιλεγμένων σχέσεων, τις οποίες ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σειριακά.

Επί της ουσίας, το Xtronic είναι ένα CVT, το οποίο όταν επιταχύνει ο οδηγός λειτουργεί ως κανονικό αυτόματο, αποφεύγοντας το π0ολλές φορές δυσάρεστο φαινόμενο του να δουλεύει ο κινητήρας για πολλή ώρα σε πολύ υψηλές στροφές, παράγοντας ενοχλητικό θόρυβο που περνά στην καμπίνα των επιβατών.

Η προσομοίωση είναι τόσο πετυχημένη, που κάποιος που δεν ξέρει σίγουρα θα πιστέψει πως το Qashqai έχει συμβατικό αυτόματο κιβώτιο! Με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό, μιας και έχουν επηρεαστεί ανεπαίσθητα οι επιδόσεις (το 0-100 είναι 0,5’’ πιο αργό, ενώ η τελική ταχύτητα είναι χαμηλότερη κατά 7 χιλιόμετρα την ώρα), την ώρα που η τυποποιημένη κατανάλωση παραμένει σχεδόν στο ίδιο επίπεδο, όπως και οι εκπομπές ρύπων.

Σχεδιαστικά, στο εμπρός τμήμα, λοιπόν, συναντούμε την νέα, ακόμα πιο δυναμική μάσκα «V-motion», η οποία κάνει σαφώς πιο «άγριο» το Qashqai. Το έμβλημα της φίρμας στη μάσκα το συναντούμε σε δύο μορφές. Στις πιο «απλές» εκδόσεις παραμένει παραδοσιακά ανάγλυφο, ενώ σε εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής μας είναι επίπεδο, καθώς ακριβώς από πίσω του βρίσκονται όλοι οι αισθητήρες και το ραντάρ για τον περιμετρικό έλεγχο του αυτοκινήτου (sonar).

Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, με ενσωματωμένα τα φώτα ημέρας LED, ενώ και οι προβολείς είναι full LED, με ενσωματωμένο το σύστημα προσαρμοσμένου φωτισμού, το οποίο συμβάλλει ώστε η δέσμη να ακολουθεί την πορεία του αυτοκινήτου κι έτσι να φωτίζονται και τα «τυφλά» σημεία. Και πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι ανασχεδιασμένα, με τα LED να δίνουν κι εκεί το «παρών». Μάλιστα εξαιτίας της ανασχεδίασης των προφυλακτήρων, το συνολικό μήκος του Qashqai αυξήθηκε κατά 17 mm, δίχως να έχουν επηρεαστεί οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές.

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση στο εσωτερικό, με το πίσω κάθισμα να είναι ικανό να φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη, με τις δεδομένες… υποχωρήσεις. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και σωστά τοποθετημένες, ενώ στο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων με το διπλό «πάτωμα» μπορούν να χωρέσουν όλα όσα θέλει να φορτώσει ο μέσος οικογενειάρχης. Για τα… παραπάνω υπάρχουν και οι σχάρες που τοποθετούνται στις αλουμινένιες ράγες οροφής!

Το ταμπλό παραμένει σύγχρονο και λειτουργικό, με τη διαφορά πως πλέον έχει γίνει ακόμα πιο premium. Τούτο επετεύχθη με τη χρήση ακόμα καλύτερων υλικών, με πολλά μαλακά πλαστικά, με απομίμηση αλουμινίου, με επενδύσεις σε piano black, με το flat bottomed τιμόνι που πρωτοείδαμε πριν από μερικούς μήνες στο Micra και με την οθόνη του συστήματος infotainment να δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας. Ο διζωνικός κλιματισμός κάνει τη ζωή των επιβατών ακόμα πιο άνετη, ενώ εξαιρετικά σε αίσθηση είναι τα δερμάτινα καθίσματα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Πετρελαίου, 1.598 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 130 hp/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 320 Nm/1.750 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Επιτάχυνση (0-100): 11,1’’
Τελική ταχύτητα: 183 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (μικτή) 4,7 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 122 γρ/χλμ
Ρεζερβουάρ: 55 lt
Τιμή: 26.990 ευρώ

Best Of

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο...

Ο Κώστας Μπακογιάννης και η κοινή λογική απέναντι στην υποβάθμιση της Αθήνας

Οι παρεμβάσεις του Κώστα Μπακογιάννη για τα "κακώς κείμενα"...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο...

Το κόστος της σύγκρουσης Νετανιάχου-Σιν Μπετ

  Αρκετοί είναι εκείνοι στο Ισραήλ που πιστεύουν ότι, ακόμη...

Ακόμη μια νίκη του «απομονωμένου» Ερντογάν, μέσω Ράμα

  Η αναμενόμενη επικράτηση του Έντι Ράμα στην Αλβανία, έρχεται...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του εκλιπόντος Πάπα Φραγκίσκου στην Αγία Έδρα, έφερε σε… περίεργη θέση το Φανάρι.   Υπό την ηγεσία του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, έρχεται να... φουντώσει την "πυρόσφαιρα" αμφισβήτησης για τα...

Παύλος Ασλανίδης: Έχουμε απέναντί μας ένα τέρας, μια εκστρατεία ψεύδους για τη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών

Ο Παύλος Ασλανίδης, που μαζί με τη Μαρία Καρυστιανού και τους υπόλοιπους γονείς που έχασαν τα παιδιά τους στην εθνική τραγωδία των Τεμπών, δίνουν...