Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Την τελευταία δεκαετία η λεγόμενη «κατηγορία των Β-SUV» εκτοξεύτηκε τόσο από πλευράς πωλήσεων όσο και από πλευράς διαθέσιμων μοντέλων. Στα τέλη ων «zero’s» μόλις δύο αυτοκίνητα υπήρχαν στη συγκεκριμένη κατηγορία, το Daihatsu Terios και το Suzuki Jimny.
Θέλετε η κρίση, θέλετε οι απαιτήσεις των καιρών ή η στροφή του αγοραστικού κοινού, η συγκεκριμένη κατηγορία έχει πάρει για τα καλά τα… πάνω της, με τα μοντέλα που πωλούνται ως «B-SUV» ή ως «μικρά crossovers» ήταν μέχρι πρότινος 29.
Ε, προσθέστε και ακόμα μία, μιας και η Hyundai κάνει την δυναμική είσοδό της στην κατηγορία με το Kona. Ένα compact σε διαστάσεις αλλά… extra large σε χώρους μοντέλο.
Μπορεί να κατασκευάζεται στην Κορέα, εντούτοις αισθητικά το Kona σίγουρα θυμίζει ολίγον από… Γαλλία. Όμως μέχρι εκεί. Προσπάθησαν φιλότιμα κι εν πολλοίς κατάφεραν οι Κορεάτες να κάνουν το Kona μοντέρνο αλλά όχι εκκεντρικό, πρακτικό αλλά όχι ογκώδες, καλοφτιαγμένο αλλά όχι πανάκριβο, τεχνολογικά εξελιγμένο αλλά όχι πολύπλοκο.
Στον δρόμο, παρά το αυξημένο ύψος του, εμπνέει τον οδηγό να μπει στις στροφές λίγο πιο σβέλτα απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς. Κλίσεις ανεπαίσθητες, τιμόνι αρκετά σαφές (θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ), φρένα αξιόπιστα και αποδοτικά κι ένας τρικύλινδρος κινητήρας ενός λίτρου τελευταίας τεχνολογίας, ο οποίος διακρίνεται για την πολιτισμένη (μα θορυβώδη) λειτουργία του, την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και την ευστροφία του στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα στροφών και φυσικά για τη δύναμη των 120 ίππων του.
Σαφές και με καλή αίσθηση το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, όμως θα… περιμένουμε το «επτάρι» αυτόματο διπλού συμπλέκτη, διότι «το αυτόματο είναι αλλιώς». Όσο για τα 120 άλογα του μοτέρ, δεν θα σε προδώσουν ποτέ!
Το ταμπλό είναι αρκετά σύγχρονο, φτιαγμένο από καλά σε αφή πλαστικά, με καλή συναρμογή. Εργονομικά δεν παρατηρήσαμε κάποια ιδιαίτερη ατέλεια, καθώς οι σχεδιαστές της Hyundai έδωσαν σημασία σε κάθε λεπτομέρεια.
Χώροι άφθονοι για μια τετραμελή οικογένεια με τα μπαγκάζια της, μιας και το «όπλο» του Kona είναι το μακρύ μεταξόνιό του αλλά και το αυξημένο (σχεδόν 1,8 μέτρα) πλάτος του.
Με λίγα λόγια… Konan(n) αλλά όχι «βάρβαρος»! Ίσα ίσα…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 120 hp/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Δίσκοι
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Επιτάχυνση (0-100): 12”
Τελική ταχύτητα: 181 χλμ/ώρα
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Κατανάλωση (μικτή): 5,5 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 125 γρ/χλμ
Τιμή: 16.890 ευρώ