Οδηγούμε: Audi TTRS (pics)


 
Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Εκ πρώτης όψεως γίνεται αντιληπτό πως με το συγκεκριμένο Audi TT κάτι… δεν πάει καλά. Κάτι οι τεράστιες εισαγωγές αέρα στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, κάτι οι εντυπωσιακοί τροχοί των 20 ιντσών… Κοιτάζεις γύρω – γύρω και μόλις φτάσεις στην πίσω πλευρά σου λύνεται κάθε απορία. Αυτό δεν είναι ένα απλό TT. Είναι το ΤΤ RS των 400 ίππων. Και, πιστέψτε μας, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο εκπληρώνει τις υποσχέσεις του: RSει!

Αισθητικά το TT RS ξεχωρίζει από τον πολύ επιθετικό σχεδιασμό του. Δίχως να ξεφεύγει από την λογική των ΤΤ, έχει υποστεί τις αλλαγές που έπρεπε ώστε να γίνει ακόμα πιο «άγριο», με τον εμπρός προφυλακτήρα να διαθέτει πιο μεγάλες εισαγωγές και τον πίσω να ενσωματώνει δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης κι ανάμεσά τους τον αεροδυναμικό διαχύτη. Οι πλαϊνές ποδιές, τα ανθρακονημάτινα καπάκια των καθρεπτών, η μεγάλη πίσω αεροτομή και τα φωτιστικά τεχνολογίας LED συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα, ενώ για πρώτη φορά σε Audi μαζικής παραγωγής υπάρχει προαιρετικά και Matrix OLED τεχνολογία για τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, είναι ίσως η πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια που συναντήσαμε αυτοκίνητο χωρίς οθόνη στην κεντρική κονσόλα του! Κι όπως φαίνεται, προς τα εκεί θα οδηγηθεί σταδιακά η αυτοκίνηση, μιας και ο τεράστιος ψηφιακός πίνακας οργάνων που τοποθετείται στο TT RS μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις εκάστοτε επιθυμίες του οδηγού, προσφέροντάς του όλη την απαραίτητη πληροφόρηση, ακόμα και για θέματα πλοήγησης, δίχως να χρειάζεται να στρέψει προς τα δεξιά το βλέμμα του.

Για την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής δεν χρειάζεται να πούμε ούτε κουβέντα. Απλά θα σταθούμε στο μαγικό κουμπάκι αριστερά του επιλογέα των ταχυτήτων, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πιο «άγριο» ήχο από την εξάτμιση. Εννοείται πως εμείς δεν επιλέξαμε ποτέ το normal! Τα καθίσματα είναι εκπληκτικά, ενώ οι πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν δύο μικρόσωμους επιβάτες. Τεράστιο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ, με τη χωρητικότητά του να ξεπερνά τα 300 λίτρα.

Οι μηχανικοί της Audi έκαναν πάλι το θαύμα τους. Γνωρίζοντας πως για να δημιουργηθεί ένα supercar βασική προϋπόθεση είναι ένας πανίσχυρος κινητήρας, πήραν τον επανασχεδιασμένο υπερτροφοδοτούμενο 5κύλινδρο σε σειρά των 2,5 λίτρων που διαθέτει πλέον αλουμινένιο μπλοκ. Έναν κινητήρα που είναι δέκα κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του, ενώ παράγει και 40 ίππους παραπάνω, με τη ροπή να αγγίζει τα 49 κιλά!

Ο δυομισάλιτρος TFSI συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τα κλασικά paddle shifts για την αλλαγή των σχέσεων. Κι επειδή 400 ίπποι δεν είναι εύκολο να βγουν στην άσφαλτο, η Audi φρόντισε ώστε να εξοπλίσει το TT RS με το εξελιγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Quattro, με έναν πολύδισκο συμπλέκτη να μοιράζει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων.

Οι μετρήσεις της Audi είναι ενδεικτικές: το κλασικό 0-100 πραγματοποιείται σε 3,7’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής προγράμματος που αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 280 χιλιόμετρα.

Φυσικά, οι μηχανικοί της Audi προχώρησαν και σε εκτεταμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η οποία είναι πιο σφιχτή, όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι «ξερές» οι αντιδράσεις της. Επίσης χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 1 cm σε σχέση με τα «απλά» ΤΤ, ενώ προαιρετικά διατίθεται και ενεργή ανάρτηση «magnetic ride». Αυτή την ανάρτηση έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όπως και τους εντυπωσιακούς τροχούς των 20 ιντσών, πίσω από τους οποίους είναι επιμελώς κρυμμένα τα πανίσχυρα φρένα με τις τεράστιες δισκόπλακες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Βενζίνης, 2.480 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 400 hp/5.850 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 480 Nm/1.700 σ.α.λ.
Κιβώτιο: S-Tronic 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 3,6’’
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
Χώρος αποσκευών: 305 lt
Ρεζερβουάρ: 68 lt
Κατανάλωση (μικτή): 9,4 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 187 γρ
Τιμή: 104.100 ευρώ









Best Of

“Ρουκέτες” Καρυστιανού κατά Καρώνη: “Ντροπή, θυμός και αποστροφή από τη σήψη”…

Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς της στα social media,...

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ποια φαγητά ξεχώρισαν οι foodies στο Athens Street Food Festival

Από την παραδοσιακή γουρουνοπούλα μέχρι τα γκουρμέ dumplings Δεκάδες διαφορετικές...

Χάρης Κοπιτσής και Γιώργος Λιβάνης στο pre-game show του Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

 O Χρήστος Κωστής, το σεντόνι, ο Βασίλης Τσιάρτας και...

“Ρουκέτες” Καρυστιανού κατά Καρώνη: “Ντροπή, θυμός και αποστροφή από τη σήψη”…

Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς της στα social media,...

Η εκλογή νέου Πάπα ρίχνει το μπαλάκι στο… Φανάρι

  Το Κονκλάβιο που κλήθηκε να επιλέξει τον διάδοχο του...

Το πόρισμα Καρώνη για την τραγωδία των Τεμπών… φουντώνει την “πυρόσφαιρα” αμφισβήτησης

Το πόρισμα του καθηγητή Καρώνη, από το Εθνικό Μετσόβειο...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ποια φαγητά ξεχώρισαν οι foodies στο Athens Street Food Festival

Από την παραδοσιακή γουρουνοπούλα μέχρι τα γκουρμέ dumplings Δεκάδες διαφορετικές γεύσεις από κάθε σημείο του πλανήτη είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν οι φίλοι της γαστρονομίας...

Χάρης Κοπιτσής και Γιώργος Λιβάνης στο pre-game show του Πάμε Στοίχημα Football Party by Gazzetta

 O Χρήστος Κωστής, το σεντόνι, ο Βασίλης Τσιάρτας και το ζεϊμπέκικο Τα playoff της Super league ολοκληρώθηκαν με ακόμα ένα Πάμε Στοίχημα Football...

“Ρουκέτες” Καρυστιανού κατά Καρώνη: “Ντροπή, θυμός και αποστροφή από τη σήψη”…

Με ανάρτηση στους προσωπικούς λογαριασμούς της στα social media, η Μαρία Καρυστιανού εκτόξευσε "ρουκέτες" κατά του καθηγητή Καρώνη, για το πόρισμά του. Η Μαρία Καρυστιανού...