Οδηγούμε: Audi TTRS (pics)


 
Του Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου
Εκ πρώτης όψεως γίνεται αντιληπτό πως με το συγκεκριμένο Audi TT κάτι… δεν πάει καλά. Κάτι οι τεράστιες εισαγωγές αέρα στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, κάτι οι εντυπωσιακοί τροχοί των 20 ιντσών… Κοιτάζεις γύρω – γύρω και μόλις φτάσεις στην πίσω πλευρά σου λύνεται κάθε απορία. Αυτό δεν είναι ένα απλό TT. Είναι το ΤΤ RS των 400 ίππων. Και, πιστέψτε μας, είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο εκπληρώνει τις υποσχέσεις του: RSει!

Αισθητικά το TT RS ξεχωρίζει από τον πολύ επιθετικό σχεδιασμό του. Δίχως να ξεφεύγει από την λογική των ΤΤ, έχει υποστεί τις αλλαγές που έπρεπε ώστε να γίνει ακόμα πιο «άγριο», με τον εμπρός προφυλακτήρα να διαθέτει πιο μεγάλες εισαγωγές και τον πίσω να ενσωματώνει δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης κι ανάμεσά τους τον αεροδυναμικό διαχύτη. Οι πλαϊνές ποδιές, τα ανθρακονημάτινα καπάκια των καθρεπτών, η μεγάλη πίσω αεροτομή και τα φωτιστικά τεχνολογίας LED συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα, ενώ για πρώτη φορά σε Audi μαζικής παραγωγής υπάρχει προαιρετικά και Matrix OLED τεχνολογία για τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, είναι ίσως η πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια που συναντήσαμε αυτοκίνητο χωρίς οθόνη στην κεντρική κονσόλα του! Κι όπως φαίνεται, προς τα εκεί θα οδηγηθεί σταδιακά η αυτοκίνηση, μιας και ο τεράστιος ψηφιακός πίνακας οργάνων που τοποθετείται στο TT RS μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τις εκάστοτε επιθυμίες του οδηγού, προσφέροντάς του όλη την απαραίτητη πληροφόρηση, ακόμα και για θέματα πλοήγησης, δίχως να χρειάζεται να στρέψει προς τα δεξιά το βλέμμα του.

Για την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής δεν χρειάζεται να πούμε ούτε κουβέντα. Απλά θα σταθούμε στο μαγικό κουμπάκι αριστερά του επιλογέα των ταχυτήτων, με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πιο «άγριο» ήχο από την εξάτμιση. Εννοείται πως εμείς δεν επιλέξαμε ποτέ το normal! Τα καθίσματα είναι εκπληκτικά, ενώ οι πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν δύο μικρόσωμους επιβάτες. Τεράστιο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ μπαγκάζ, με τη χωρητικότητά του να ξεπερνά τα 300 λίτρα.

Οι μηχανικοί της Audi έκαναν πάλι το θαύμα τους. Γνωρίζοντας πως για να δημιουργηθεί ένα supercar βασική προϋπόθεση είναι ένας πανίσχυρος κινητήρας, πήραν τον επανασχεδιασμένο υπερτροφοδοτούμενο 5κύλινδρο σε σειρά των 2,5 λίτρων που διαθέτει πλέον αλουμινένιο μπλοκ. Έναν κινητήρα που είναι δέκα κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του, ενώ παράγει και 40 ίππους παραπάνω, με τη ροπή να αγγίζει τα 49 κιλά!

Ο δυομισάλιτρος TFSI συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ πίσω από το τιμόνι υπάρχουν τα κλασικά paddle shifts για την αλλαγή των σχέσεων. Κι επειδή 400 ίπποι δεν είναι εύκολο να βγουν στην άσφαλτο, η Audi φρόντισε ώστε να εξοπλίσει το TT RS με το εξελιγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Quattro, με έναν πολύδισκο συμπλέκτη να μοιράζει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων.

Οι μετρήσεις της Audi είναι ενδεικτικές: το κλασικό 0-100 πραγματοποιείται σε 3,7’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα. Προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής προγράμματος που αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 280 χιλιόμετρα.

Φυσικά, οι μηχανικοί της Audi προχώρησαν και σε εκτεταμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης, η οποία είναι πιο σφιχτή, όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι «ξερές» οι αντιδράσεις της. Επίσης χαμήλωσαν το αμάξωμα κατά 1 cm σε σχέση με τα «απλά» ΤΤ, ενώ προαιρετικά διατίθεται και ενεργή ανάρτηση «magnetic ride». Αυτή την ανάρτηση έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όπως και τους εντυπωσιακούς τροχούς των 20 ιντσών, πίσω από τους οποίους είναι επιμελώς κρυμμένα τα πανίσχυρα φρένα με τις τεράστιες δισκόπλακες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Βενζίνης, 2.480 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 400 hp/5.850 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 480 Nm/1.700 σ.α.λ.
Κιβώτιο: S-Tronic 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός: Γόνατα McPherson
Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι
Επιτάχυνση 0-100: 3,6’’
Τελική ταχύτητα: 250 χλμ/ώρα
Χώρος αποσκευών: 305 lt
Ρεζερβουάρ: 68 lt
Κατανάλωση (μικτή): 9,4 lt/100 χλμ
Εκπομπές ρύπων: 187 γρ
Τιμή: 104.100 ευρώ









Best Of

Ο Παπαμιμίκος, το Open και ο Τζιτζικώστας

  Η προσθήκη του Ανδρέα Παπαμιμίκου στη Διοίκηση του Open,...

Οι δημοσκοπήσεις ως… ελληνικό οξύμωρο

  Η χώρα μας έχει αποδείξει ότι διαχρονικά γοητεύεται από...

Ο Πιερρακάκης αναζητεί εσωκομματικές συμμαχίες

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης «βαφτίστηκε» δελφίνος για το μέλλον της...

Η «Ιερή Τράπεζα» της Εκκλησίας… σκανδαλίζει

  Πολλά χρόνια μετά την εμπλοκή του στη διοίκηση του...

Newsletter

spot_img

Δείτε επίσης...

Ένας Πάπας που κατανόησε τη δύναμη της συγχώρεσης

Στη διακονία του Πάπα Φραγκίσκου, η Καθολική Εκκλησία υπέστη...

Ο Πάπας που “εργαλειοποίησε” τα social media για να… μοιράσει φως

Στην κληρονομιά του Πάπα Φραγκίσκου θα υπάρχει ξεχωριστό εδάφιο...

Ο Πάπας που άλλαξε το Βατικανό… λιγότερο από όσο προσδοκούσε

Όταν τον Μάρτιο του 2013 ο Καρδινάλιος Μπεργκόλιο, Αρχιεπίσκοπος...

Η (ένοχη) σιωπή των… υμνωδών του (καταδικασμένου για διαφθορά) ζεύγους Μενέντεζ

Η ενσωματωμένη δημοσιογραφία στα... καλύτερά της. Μετά την καταδίκη...
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
Ο Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος είναι δημοσιογράφος

Ένας Πάπας που κατανόησε τη δύναμη της συγχώρεσης

Στη διακονία του Πάπα Φραγκίσκου, η Καθολική Εκκλησία υπέστη μια... συναισθηματική μεταβολή. Από Εκκλησία... τιμωρίας των αμαρτωλών, εξελίχτηκε σε Εκκλησία... συγχώρεσης. Ο εκλιπών Ποντίφικας κατανόησε...

Ο Πάπας που “εργαλειοποίησε” τα social media για να… μοιράσει φως

Στην κληρονομιά του Πάπα Φραγκίσκου θα υπάρχει ξεχωριστό εδάφιο για τα κοινωνικά δίκτυα. Για το πόσο γρήγορα, σφαιρικά και εύστοχα, ο Ποντίφικας κατανόησε τη...

Ο Πάπας που άλλαξε το Βατικανό… λιγότερο από όσο προσδοκούσε

Όταν τον Μάρτιο του 2013 ο Καρδινάλιος Μπεργκόλιο, Αρχιεπίσκοπος του Μπουένος Άιρες, ανέλαβε τα ηνία της Καθολικής Εκκλησίας, όσοι τον γνώριζαν... στοιχημάτιζαν για την...